Gå til innhold

Bør alle sneller brukes?


oddiken

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest trådene om rå/best/ og div samle sneller her i forumet, duket det opp et spørsmål i hode mitt.

Ser mange har flere og til tider mange sneller av det litt skjeldne slaget, må si eg er misunnelig på de der :).

Men for de som liker et spes merke som de bare må ha, og de er gjerne samleutgaver eller numerert.

Skal da den enne da ligge på hylla? Eg hadde nok tatt den med i elva :)

For eksempel gamle hardy sneller i med gode bruksmerker er jo satt i høy verdi i dag selv om de er litt sliten etter åra.

Noen synspunkt på det ?

PS blir jo selvfølgelig annerledes vist man har 2,3 eller fler av samme type og gjerne størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest trådene om rå/best/ og div samle sneller her i forumet, duket det opp et spørsmål i hode mitt.

Ser mange har flere og til tider mange sneller av det litt skjeldne slaget, må si eg er misunnelig på de der :).

Men for de som liker et spes merke som de bare må ha, og de er gjerne samleutgaver eller numerert.

Skal da den enne da ligge på hylla? Eg hadde nok tatt den med i elva :)

For eksempel gamle hardy sneller i med gode bruksmerker er jo satt i høy verdi i dag selv om de er litt sliten etter åra.

Noen synspunkt på det ?

PS blir jo selvfølgelig annerledes vist man har 2,3 eller fler av samme type og gjerne størrelse.

Til dette kan jeg bare svare et rungende JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest trådene om rå/best/ og div samle sneller her i forumet, duket det opp et spørsmål i hode mitt.

Ser mange har flere og til tider mange sneller av det litt skjeldne slaget, må si eg er misunnelig på de der :).

Men for de som liker et spes merke som de bare må ha, og de er gjerne samleutgaver eller numerert.

Skal da den enne da ligge på hylla? Eg hadde nok tatt den med i elva :)

For eksempel gamle hardy sneller i med gode bruksmerker er jo satt i høy verdi i dag selv om de er litt sliten etter åra.

Noen synspunkt på det ?

PS blir jo selvfølgelig annerledes vist man har 2,3 eller fler av samme type og gjerne størrelse.

Har du den utelukkende for samlerverdien i den så er det klart at ubrukt er det beste. En ubrukt Hardy Perfect fra 1910 ville fått en ganske mye høyere pris enn en tilsvarende med bruksmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Torbjörn

Jeg fisker mine sneller (og gamle stenger). Har flere "sammlesneller" som brukes. De blir nok rensket og oljet etter sesongen, men ellers saa er de jo ment aa brukes. Her en Zwarg modell 400 (mutiplier) störrelse 2/0 fra 1956 montert paa en HLL Hunt 10' 6" fra ca. 1960-tallene. Tar fisk naa som i hine tider.

post-2606-13949870710796_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Torbjörn

Jeg fisker mine sneller (og gamle stenger). Har flere "sammlesneller" som brukes. De blir nok rensket og oljet etter sesongen, men ellers saa er de jo ment aa brukes. Her en Zwarg modell 400 (mutiplier) störrelse 2/0 fra 1956 montert paa en HLL Hunt 10' 6" fra ca. 1960-tallene. Tar fisk naa som i hine tider.

Det å få en fin laks på den stangen må være litt xtra i forhold til mange av dagens sneller og stenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest trådene om rå/best/ og div samle sneller her i forumet, duket det opp et spørsmål i hode mitt.

Ser mange har flere og til tider mange sneller av det litt skjeldne slaget, må si eg er misunnelig på de der :).

Men for de som liker et spes merke som de bare må ha, og de er gjerne samleutgaver eller numerert.

Skal da den enne da ligge på hylla? Eg hadde nok tatt den med i elva :)

For eksempel gamle hardy sneller i med gode bruksmerker er jo satt i høy verdi i dag selv om de er litt sliten etter åra.

Noen synspunkt på det ?

PS blir jo selvfølgelig annerledes vist man har 2,3 eller fler av samme type og gjerne størrelse.

Har du den utelukkende for samlerverdien i den så er det klart at ubrukt er det beste. En ubrukt Hardy Perfect fra 1910 ville fått en ganske mye høyere pris enn en tilsvarende med bruksmerker.

Ser den :) Eg fant faktisk en Hardy Perfect under dugnadjobbing en tid tilbake. Han som fant den først skulle hive den, den var brukt til å ha streng for å reparere gjerder med :) etter å ha hatt den liggende en stund og fått litt historie på de snellene ble den solgt til en samler, angret litt på det salget :) skulle tatt noen laks på den i  stedefor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde eid en skjelden snelle med høy verdi så hadde den kun blitt tatt frem ved spesielle anledninger. Masseproduserte sneller derimot får virkelig gjennomgå når jeg er på fisketur, og de fleste overlever ;)

Man kjører ikke til Rema og handler i en T-Ford mint condition på ukentlig basis liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...