Gå til innhold

Sage-info?


André A

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Heisann :) Viss du e ute etter ei medium til medium rask aksjon, så vil eg sei at XP`en og RPL`en vil passe deg fint.

Men viss du like ei litt meir rolig og meir heilaksjon stang så ville eg gått får SP`en, og då e min meining at du bør kjøpa den 2 delte serien :) Men her veit eg at 4`eren har to typer, og da e 3 1/8 og 2 5/8 Oz. Og her e da ganske stor forskjell i aksjonen. Eg har begge, og eg blei ganske overraska øve kor stor forskjell da va :) Om da e da samma hjå 5`eren kan eg ikkje sei, eg har den kun i 3 1/4 Oz, og da e berre ei SA.....ANS god stang :D Den e rolig og behaglig, men samtidig ei rå kastemaskin :D

Z-axis`en syntes eg blei får toppa, men da e ikkje sikkert alle syns da ;D Dette e ikkje ei stang eg ville kjøpt. Men folk har forskjellig smak ;)

SLT`en derimot e ei nydelig stang, og har du muligheten so bør du reise ein plass og prøve både Z-axis`en og SLT`en og legge opp din egen meining :) Og ogso finne ut den store forskjellen :)

Men eg e ikkje enig i at Z-axis`en e dagens Sage, der vil eg sei at ZXL`en og TCX`en e :) Og desse e også nåke eg annbefale deg i og prøve :) ZXL`en e den som e meine e nærmast SP`en og ei dævens god stang, men TCX`en har eg berre prøvd ein gong, og da va Runar K si stang, og da vetla eg prøvde ga absolutt meir smak ;D

Da e berre til og holda augene åpne på E-bay. Eg veit da va eit par 5`ere der får 2 veker sida. Både 2 delt og fleir delt :D Lykke til med valget:)

Mvh JonnyS...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eg e ikkje enig i at Z-axis`en e dagens Sage, der vil eg sei at ZXL`en og TCX`en e :)

Det riktige er vel å si et alle de 3 er dagens Sage!  ;)

Z-axis avløste XP

ZXL avløste SLT

TCX avløste TCR

og nå har Xi3 avløst Xi2

Hvem avløste RPL? Eller er den fortsatt i drift? Hva er den store forskjellen på den og SLT?

Beklager alle disse spørsmålene, men jeg er helt blank på Sage... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dem er 8,6 fot. Har aldri kastet med denne lengden før. Hva er forskjellen fra 9 fot rent bortsett fra lengden?

Selv føler jeg at ei 8,6 fot stang er merkbart lettere enn tilsvarende stang på 9 fot.

Kastemessig vil du ikke merke all verdens forskjell, bortsett fra at aksjonen kan oppleves noe anderledes.

Syntes ofte 8,6 fot er å foretrekke på stenger i klasse 3-4 . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem avløste RPL? Eller er den fortsatt i drift? Hva er den store forskjellen på den og SLT?

Beklager alle disse spørsmålene, men jeg er helt blank på Sage... :rolleyes:

Rpl kom i div utgaver, som Rpl+, før den ble avløst av Sp, som igjen ble erstattet av Xp . . .

Du kan lære litt om Sage i dette podcast-intervjuet med Jerry Siem, stang-utvikler hos Sage, om du tolker engelsk sånn nogenlunde :

http://www.itinerantangler.com/podcasts/podcasts/

Scroll litt ned på siden. Ligger flere interessante podcaster her . . .  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem avløste RPL? Eller er den fortsatt i drift? Hva er den store forskjellen på den og SLT?

Beklager alle disse spørsmålene, men jeg er helt blank på Sage... :rolleyes:

Rpl kom i div utgaver, som Rpl+, før den ble avløst av Sp, som igjen ble erstattet av Xp . . .

Du kan lære litt om Sage i dette podcast-intervjuet med Jerry Siem, stang-utvikler hos Sage, om du tolker engelsk sånn nogenlunde :

http://www.itinerantangler.com/podcasts/podcasts/

Scroll litt ned på siden. Ligger flere interessante podcaster her . . .  ;)

Hva slags utgave var RPL+? Er en sånn jeg har funnet på ebay...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like lett å finne ZXL billig på ebay. Dette dreier seg tross alt om stang nr 2(har akkurat kjøpt Scott G2 #4), og jeg er ikke laget av penger  :'(  Derfor ser det ut til å bli en av de utgåtte modellene, og ettersom jeg har en tidsfrist å forholde meg til (noen tar det med fra statene for meg), må jeg nesten ta det beste jeg finner. Tror ikke jeg blir spesielt misfornøyd med en SLT, men jeg skal helt klart holde øynene åpne for ZXL  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem avløste RPL? Eller er den fortsatt i drift? Hva er den store forskjellen på den og SLT?

Beklager alle disse spørsmålene, men jeg er helt blank på Sage... :rolleyes:

Rpl kom i div utgaver, som Rpl+, før den ble avløst av Sp, som igjen ble erstattet av Xp . . .

Du kan lære litt om Sage i dette podcast-intervjuet med Jerry Siem, stang-utvikler hos Sage, om du tolker engelsk sånn nogenlunde :

http://www.itinerantangler.com/podcasts/podcasts/

Scroll litt ned på siden. Ligger flere interessante podcaster her . . .  ;)

RPL klingen ble gjenfødt i VPS, og dermed også degradert til en middels priset stang siden SP tok over (GIV). De satte på billigere komponenter (toppseriene har Struble fester etc), men ellers var stanga den samme. VPS ble "videreutviklet" (aksjonen flyttet ørlite granne ned) og re-lansert som VT2 (versatile taper 2). Dette er etter min mening en stangserie det snakkes altfor lite om! Den er utrolig god og lettkastet. Skulle jeg hatt en stang nr 2 ville jeg seriøst vurdert en VT2. Den kommer også med livstidsgaranti.

Vil du ha en "RPL" kan du sikkert finne en VPS billig på eBay. Som sagt er det nøyaktig samme klinge.

SLT er ei skikkelig kosestang, så hvis den er i "mint" stand så er ikke det noe dårlig valg. Personlig ville jeg valgt en NY VT2...

Du får fortelle oss hva du endre opp med  ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem avløste RPL? Eller er den fortsatt i drift? Hva er den store forskjellen på den og SLT?

Beklager alle disse spørsmålene, men jeg er helt blank på Sage... :rolleyes:

Rpl kom i div utgaver, som Rpl+, før den ble avløst av Sp, som igjen ble erstattet av Xp . . .

Du kan lære litt om Sage i dette podcast-intervjuet med Jerry Siem, stang-utvikler hos Sage, om du tolker engelsk sånn nogenlunde :

http://www.itinerantangler.com/podcasts/podcasts/

Scroll litt ned på siden. Ligger flere interessante podcaster her . . .  ;)

RPL klingen ble gjenfødt i VPS, og dermed også degradert til en middels priset stang siden SP tok over (GIV). De satte på billigere komponenter (toppseriene har Struble fester etc), men ellers var stanga den samme. VPS ble "videreutviklet" (aksjonen flyttet ørlite granne ned) og re-lansert som VT2 (versatile taper 2). Dette er etter min mening en stangserie det snakkes altfor lite om! Den er utrolig god og lettkastet. Skulle jeg hatt en stang nr 2 ville jeg seriøst vurdert en VT2. Den kommer også med livstidsgaranti.

Vil du ha en "RPL" kan du sikkert finne en VPS billig på eBay. Som sagt er det nøyaktig samme klinge.

SLT er ei skikkelig kosestang, så hvis den er i "mint" stand så er ikke det noe dårlig valg. Personlig ville jeg valgt en NY VT2...

Du får fortelle oss hva du endre opp med  ;).

Det skal jeg. Er noen dager igjen av auksjonen, men jeg skal komme med resultatet her  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Heisann, jeg maser videre :D

Driver og tråler ebay etter en god 5'er-stang. Kan noen gi meg litt info om aksjon på de forskjellige Sage-stengene?

Sage Z-axis

Sage XP

Sage SP

Sage RPL

Sage SLT

Er på jakt etter en medium til medium rask aksjon.

På forhånd takk for hjelpa ;D

Her er mine meninger om disse etter mange år som Sage-mann:

Sage Z-axis=rask (Den har jeg i #4 min har ikke toppaksjon som det nevnes her)

Sage XP (Rask)

Sage SP (Rask, men noe dypere rask aksjon enn RPL)

Sage RPL (Rask, Har hatt denne. veldig gammel i dag, den utgikk for mange år siden.men er toppklasse)

Sage SLT(Moderat uten å være for dyp, nydelig fiskestang som du vil elske. evt ZXL)

Elers ble det nevnt VPS, den har jeg og er dyp og nydelig.

Alle de med prefix "+" var alt for rask etter min smak. SP+ for eks var en knallhard pinne. og hadde ingenting med "Smooth Performance" å gjøre. (Men dette er vel individuellt. Sage en dyp Sage eren rask Winston, historisk sett.)

Sjekk ut VT2 som det nevnes her. Ei nydelig stang i dyp blå farge med et vell av produkter. Og koster omtrent som et "first-price" merke fra masseprodusenter i Østen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...