Gå til innhold

Kinetic vadeklær vs Vision?


IwillTiltU

Anbefalte innlegg

Vurderer nytt vadeutstyr...

Fant to pakker på nett hvor det er sko, jakke og bukse.

Vision Gillie jakke, Zip bukse og sko til 2990,- og Kinetic Goldspeed til 1990,-

Noen som har erfaring med noen av disse?

Tenker nok jeg går for Kinetic pakken for da har jeg en tusenlapp ekstra å putte i en snelle. Så fremt det ikke er noen som har dårlig erfraing med Kinetic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her hadde jeg valgt Vision. Mye valuta for pengene! Har ZIP-buksa selv, og er veldig godt fornøyd! 

mvh

Jørn 

Helt enig med Jørn. Hadde ikke vært i tvil et sekund. Kjøp Vision. Kvalitet så det holder :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er zip på begge da ;)

goldspeed%20pakke%201%2009.JPG

Hentet fra sportsbutikken.no

Buksa er laget i 3-lags vanntett og pustende membran. Vannsøylen er på hele 80000mm (ISO811) og fukttransport evnene er på hele 3000g/m2/24h. Svært få sømmer, men den er samtidig forsterket med invendig tape på sømmene. Bunnsoide YKK glidelåser. To store og praktiske frontlommer med vanntette glidelåser. genialt til mobiltelefonen etc. Buksa har i tillegg glidelås som gjør den videre i bryst/mageregionen slik at det er mye bedre plass til å komme inn og ut av den - smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg ville ha satset på Kinetic vadebuksa og Gillie vadejakke. Vision har hatt problemer med vaderne sine i det siste pg.a at de flytta produksjonen til noen som var billigere, dette førte til dårligere kvalitet. Har hatt 2 Zip vadere på like mange månender, begge var lekk. Nå venter jeg på årets modell, de skal ha flyttet tilbake produksjonen nå i år. Så det burde bli god, gammel kvalitet fra de framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på passformen på kinetic buksene?

Blir nok kinetic iom at jeg kan øke budsjette på snella da... :)

Kjøp en størrelse større enn du trodde i utgangspunktet. Ellers så ble jeg feitere over natten da jeg kjøpte den buksa ;D  ;D  Du kan nyte undertegnede i avatarbildet på venstresiden i full Kinetic outfit. Alt kler den smukke :P

Har brukt min mye, kjøpte fullt sett med jakk, bukse og sko. Fikk lekk i det ene beinet i sommer. Har ikke funnet hullet enda, men har ikke brukt mer enn fem minutter på letningen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har den Kinetick buksa uten glidelås, og jeg må få si at den duger som bare det.

Den tåler faktisk ganske mye mer enn Vision sin. Jeg har krabbet mye på tøffe steiner og svaberg og den er forsterket der Vision IKKE er det.

Jeg synes at Vision er mer behagelig å ha på så absolutt og zipen er genial.

Vanskelig valg, zip buksene virker å variere i kvalitet. Men får du først en zip som duger så er det få som er like gode å gå med pluss "pisse" med ;D

Har nå et annet syn på Kinetick vadebukser, hadde extreme for noen år siden som holdt og holdt.

Det skal sies at jeg savner zipen i ny og ne, så valget er vrient rett og slett.

Holdbarhet= Kinetick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Vision Zip er for kort og posete. Om den hadde kommet i lange og korte versjoner slik andre bukser gjør så kanskje, men passformen er viktig på en bukse og for en som er lang og tynn så sitter Vision Zip dårlig. Prøvde en Vision Zip i sommer og den pusta elendig og var stiv, rar og posete sammenlikna med den buksa jeg vanligvis bruker. Sikkert grei på vår og høst, men ikke til sommer bruk om man skal bevege seg litt og det er varmere i vannet.

Synes Kintetic'en så tightere ut og om Toggi liker den så tåler den sikkert endel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Vision Zip kan leveres i small og king om du ser på hjemmesiden deres, men jeg tror ikke de blir tatt inn her til lands :(

Og ja, fjorårets modell pusta som en søppelsekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har den Kinetick buksa uten glidelås, og jeg må få si at den duger som bare det.

Den tåler faktisk ganske mye mer enn Vision sin. Jeg har krabbet mye på tøffe steiner og svaberg og den er forsterket der Vision IKKE er det.

Jeg synes at Vision er mer behagelig å ha på så absolutt og zipen er genial.

Vanskelig valg, zip buksene virker å variere i kvalitet. Men får du først en zip som duger så er det få som er like gode å gå med pluss "pisse" med ;D

Har nå et annet syn på Kinetick vadebukser, hadde extreme for noen år siden som holdt og holdt.

Det skal sies at jeg savner zipen i ny og ne, så valget er vrient rett og slett.

Holdbarhet= Kinetick.

Kineticen jeg prater om har jo zip om du ser litt lengre opp i tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ei vadebukse "holder ut" ut med toggi er det ingen tvil...løp og kjøp  ;)

Enig  ;).

Er ingen på forumet som er i nærheten..

Hvis du vil få noe ekstremtestet så er

Toggi "The man)  ;D ;D

Tight lines  Micke

Tror man skal være litt forsiktig med å konkludere med at Kinetic-buksa har lengre holdbarhet enn noe annet, selv om Toggi er fornøyd med sin bukse. Tviler ikke på at den blir brukt hardt heller . . .

Grunnen til at jeg sier dette er at jeg ser stadig vekk innlegg hvor noen skryter hemningsløst av hvor solid deres vadebukse syntes å være, mens andre igjen forbanner seg over lekkasjer etter få fisketurer i tilsvarende bukse.

Dessuten er det i stor grad du selv som påvirker hvor lenge vadebuksa skal holde. Krabber man jevnlig på kne over skarpe steiner, eller aker seg på ræva nedover svaberg, så finner du neppe noen vadebukser som varer veldig lenge, uansett hvor mange "beskyttende" lag den måtte ha.

Da spiller det liten rolle om buksa heter Simms og kostet 6000kr, eller om det er Kinetic til 1000kr.

Ved slik bruk er det sikkert uansett lurt å kjøpe billig, så slipper man å bli ruinert av å handle vadebukser  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLETTER denne, og trekker uttalelsen da det viste seg at tallene for 2009 for totalt forskjellig fra det jeg har skrevet her. Tallene for 2008 derimot var mer riktige i forhold til uttalelsen.

BEKLAGER DETTE KJÆRE MUSTAD!!! ;) Måtte bare tråkke litt på dere ettersom dere lager så bra utstyr... Smisk? neh... ;)

Dette blir også min siste kommentar om utstyr på fluefiskesiden eller andre forum, trur det er best slik i hennhold til min jobb-status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ei vadebukse "holder ut" ut med toggi er det ingen tvil...løp og kjøp  ;)

Enig  ;).

Er ingen på forumet som er i nærheten..

Hvis du vil få noe ekstremtestet så er

Toggi "The man)  ;D ;D

Tight lines  Micke

Tror man skal være litt forsiktig med å konkludere med at Kinetic-buksa har lengre holdbarhet enn noe annet, selv om Toggi er fornøyd med sin bukse. Tviler ikke på at den blir brukt hardt heller . . .

Grunnen til at jeg sier dette er at jeg ser stadig vekk innlegg hvor noen skryter hemningsløst av hvor solid deres vadebukse syntes å være, mens andre igjen forbanner seg over lekkasjer etter få fisketurer i tilsvarende bukse.

Dessuten er det i stor grad du selv som påvirker hvor lenge vadebuksa skal holde. Krabber man jevnlig på kne over skarpe steiner, eller aker seg på ræva nedover svaberg, så finner du neppe noen vadebukser som varer veldig lenge, uansett hvor mange "beskyttende" lag den måtte ha.

Da spiller det liten rolle om buksa heter Simms og kostet 6000kr, eller om det er Kinetic til 1000kr.

Ved slik bruk er det sikkert uansett lurt å kjøpe billig, så slipper man å bli ruinert av å handle vadebukser  ;D

Enig. Kjøp av vadebukser er etter min erfaring ren gambling, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...