Gå til innhold

Kola 2010 utsyr og tips


Carl-Martin

Anbefalte innlegg

Det var ei grei liste å plukke fra :) Men antibakteriespray  ??? Hva skal du med den?

Og jeg ser folk bruker hansker nå på sommeren. Er det for kulden? Har jeg aldri vært i nærheten av å tenke på en gang.

Ps: Det var ikke ment som drit eller kritikk!! :)

a. Antibakteriespray blir brukt for 2. linje vedlikehold av hygiene (våtservietter er 1. linje ;D )

b. Hansker kan være greit å ha hvis det blir kaldt på natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei grei liste å plukke fra :) Men antibakteriespray  ??? Hva skal du med den?

Og jeg ser folk bruker hansker nå på sommeren. Er det for kulden? Har jeg aldri vært i nærheten av å tenke på en gang.

Ps: Det var ikke ment som drit eller kritikk!! :)

a. Antibakteriespray blir brukt for 2. linje vedlikehold av hygiene (våtservietter er 1. linje ;D )

b. Hansker kan være greit å ha hvis det blir kaldt på natta, evt som beskyttelse mot knott ;)

Tror det er bra ikke vi reiser på tur sammen ;D

Klarer du under 20 kilo på dette? Hadde vel mer en 20 selv når jeg tenker etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sovepose: en god 3 sesongs pose bør holde. Bør tåle 0, så kan man justere med litt ull under om nødvendig. Med det været som er meldt tipper jeg problemet blir at soveposen er for varm, ikke for kald, men man vet aldri.

Myggmiddel: Jeg har brutk Mygga og Autan på Kola og i Finnmark i mange år. Har aldri likt de sterkeste. De gjør stygge ting med hud, fluesnører, vadere av annet enn Gore-Tex og fortommer... Hatt og hettegenser hjelper veldig.

Vi sees på Fredag :)

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser folk bruker hansker nå på sommeren. Er det for kulden? Har jeg aldri vært i nærheten av å tenke på en gang.

Tja, man har jo blitt vant med å se folk med tykk strikkelue langt nedover øra midt på sommeren, så hvorfor ikke  ;)

Husker for noen år siden hvor oppgitt foreldre/besteforeldre var over at ungdommen ikke brukte lue vinterstid . . . Nå får de plutselig ikke lua av dem, enten det er sommer, vinter, inne eller ute  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig vært produktiv i dag. 24 parashut og 4 spente spinnere fra krok #11-15. Selv om jeg forventer mest aktivitet på vårfluefronten må disse med. Kolafeberen herjer!  :)

PS! Jeg har prøvekjørt et nytt liggeunderlag som heter Exped Downmat 7. Prøvekjørt på Røros i forrige uke med -2,5 gr. på natta. Dette virker veldig lovende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste forberedelser unnagjort! Det fasinerende med denne hobbyen er at det ikke kun koster penger å dra på tur, feks til Kola, men når du ramler inn på en god fluefiskeforretning går kortet fort varmt for å si det sånn!

Men var heldig å fant en Ajungilak Oppdal pose på 70% avslag i dag, så gir den et forsøk....god 3 sesongs pose virker det som...setter kursen mot stockholm-murmansk i morgen...vi gleder oss stort...rapport kommer, med forhåpentligvis bilder av kilosfisk :) Været ser ok ut, med alt fra sol, blå himmel og 24 grader til kraftig regn og 12 grader...en spennende uke i møte! Swan Isles next!

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier ekstrasenga fra Biltema Vegard? Downmat veier 880 gr. http://www.exped.com/exped/web/exped_homepage_na.nsf . Jeg er normalt en frossenpinn når temperaturen synker ned under 5 gr. på natta, men med dette sov jeg veldig godt.

Den veier mer, kanskje 1,5 kg. I tillegg trenger du et reflekterende underlag over den når det blir kaldt. Men komforten, mann, komforten... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste forberedelser unnagjort! Det fasinerende med denne hobbyen er at det ikke kun koster penger å dra på tur, feks til Kola, men når du ramler inn på en god fluefiskeforretning går kortet fort varmt for å si det sånn!

Men var heldig å fant en Ajungilak Oppdal pose på 70% avslag i dag, så gir den et forsøk....god 3 sesongs pose virker det som...setter kursen mot stockholm-murmansk i morgen...vi gleder oss stort...rapport kommer, med forhåpentligvis bilder av kilosfisk :) Været ser ok ut, med alt fra sol, blå himmel og 24 grader til kraftig regn og 12 grader...en spennende uke i møte! Swan Isles next!

Skitt fiske!

Best of luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...