Gå til innhold

Rena???


tålmodighet!

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ok, takk for update!

Hvis noen av dere som besøker elva i ukedagene vet noe mer når helgen nærmer seg, så hadde det vært fint om dere gadd å legge ut en kort status her. For min egen del så fisker jeg i Rena når det skulle være, men jeg har med en kompis som kun har denne helgen til disp. Litt greit å vite at det er ok forhold før vi tar den vegen da.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er tatt fisk i elva, så forholdene er ikke umulige. Du finner noen lokale mikroklekkinger, men du må vite hvor de er. Har fått rapport om at det sakte men sikkert begynner å bli steady fisk å se, så man bør ikke vente for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innlogg på forumet til Renaelvas venner Marius, men som du sier står det ikke mye nytt der. Island nå kan du bare glemme da vi fisket elva tom da vi var der i april...høhø.. ;):P

Jeg tok selv en del fisk i Rena for noen uker siden Raymond og jeg kjenner elva ganske godt. Det jeg tenker på nå derimot er jo så klart Danica'n...hehe.  ;) Samme helg i fjor var det nemlig full action.

Når det gjelder Renaelva, så dukker alle opp samtidig uansett så det er ikke noe poeng å holde ting "hemmelig" der. Spesielt under Danica klekkingene. Selv fisker jeg over alt og når som helst, men har som sagt med en kompis som ikke har den luksusen. Det er derfor jeg sjekker litt opp før helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Blir flere og flere som vil ha alt servert på et sølvfat ja dessverre..

Så 3-4 Danica forrige uke, men fikk høre fra Staffan at man ikke kunne forvente massive klekkinger enda. Er for få av de i elva, men de blir flere og flere. Spesielt artig var det å oppdage gammarus i elva og se flere dinocras nymfer, lover bra for framtiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Rena elvas bredder nå. Noen små klekkinger av B.Rhodani midt på dagen, en og annen Aurivilli og 1 stk. Danica (som hadde et liv på ca. 5 sek. før den ble mat til en Linerle).

- En del mygg på vannet, og forholdsvis greit med Steinfluer.

Totalt 5 vak.  Altså ikke av det sprekeste i dag, men vil tro at ting kan begynne å skje akkurat når det måtte være.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, tenkte å ta en tur oppover søndag 25 juli, (i morra).

Noen som har en rapport derfra om hvordan forholdene er der oppe nå?

Klekker det? Hva klekker for tiden?

Og når bør man være ved elva for å få med seg klekkingene? 13 tiden?

Takk til de som gir et tips eller to. Gjerne PM også  :)

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Dryflyslut

Hei, tenkte å ta en tur oppover søndag 25 juli, (i morra).

Noen som har en rapport derfra om hvordan forholdene er der oppe nå?

Klekker det? Hva klekker for tiden?

Og når bør man være ved elva for å få med seg klekkingene? 13 tiden?

Takk til de som gir et tips eller to. Gjerne PM også  :)

Stian

Garra vårfluer på gang nå Akersen, men det er etter at du har lagt deg.  :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...