Gå til innhold

Rena???


tålmodighet!

Anbefalte innlegg

God kveld folkens :).

Åssen er forholdene i Rena for tida?

Har fått innvilga 3-4 dager av fruen,så tenkte jeg skulle stikke en tur oppover i morra.

Jeg ser det er tidvis greit med vårfluer :P,men åssen er det med døgnfluer?Hva kan jeg regne med å møte på?

Håper dere kan hjelpe meg litt på vei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hehe..jeg må smile litt nå :)

For ei uke sia hadde jeg min aller første tilfeldige uke i rena.

Tilfeldig fordi jeg var på vei hjem fra Folldal etter 3 dager.

Der opplevde jeg et begredelig fiske som var langt fra

tidligere års fiske derfra...

Anyway så endte jeg opp i renaelva oppe ved Deset og fikk

tips om et koselig hytteområde med koselige folk: Paul og Laila :).

Så fikk jeg hytte der noen dager. Ble også kjent med noen veldig hyggelige

svensker som hadde tråla denne elva i mange år.

Så var det en kveld jeg var med disse svenskene i elva. Da opplevde vi

et BRUNT TEPPE av danica'r nedover elva. Da sa de at det ikke var noe

vits nesten i å fiske. Ikke et jæ... vak under dette teppe.

Litt seinere fløt dette teppet forbi, og DA; begynte det å vake igjen.

Fisk fikk jeg også selv om jeg aldri kaster lengre enn maks 12-14 meter

på en god dag. Men jeg tror jeg er flink til å presentere flua,

for jeg fikk både harr og ørret.

Må innrømme at jeg er blitt helfrelst rena-fisker etter denne turen.

Skal opp igjen MINST en helg til før sesongslutt. Så det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det en kveld jeg var med disse svenskene i elva. Da opplevde vi

et BRUNT TEPPE av danica'r nedover elva. Da sa de at det ikke var noe

vits nesten i å fiske. Ikke et jæ... vak under dette teppe.

Rart, jeg har hørt at Danica-klekkingene i Rena er noe av det heftigste man kan oppleve som fluefisker! Kanskje det beste i hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det en kveld jeg var med disse svenskene i elva. Da opplevde vi

et BRUNT TEPPE av danica'r nedover elva. Da sa de at det ikke var noe

vits nesten i å fiske. Ikke et jæ... vak under dette teppe.

Rart, jeg har hørt at Danica-klekkingene i Rena er noe av det heftigste man kan oppleve som fluefisker! Kanskje det beste i hele verden.

Hehe.. Hvor mange nick har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, jeg har hørt at Danica-klekkingene i Rena er noe av det heftigste man kan oppleve som fluefisker! Kanskje det beste i hele verden.

Det må du har hørt fra noen med særdeles lite Rena erfaring og som har truffet en av de få dagene hvor klekkingene har vært bra og ørreten faktisk tar de. Selvsagt er det heftig om man opplever at det skjer, er jo noen beist av noen ørreter i Rena, men som regel driver bare Danica dunene forbi uten å bli tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, jeg har hørt at Danica-klekkingene i Rena er noe av det heftigste man kan oppleve som fluefisker! Kanskje det beste i hele verden.

;D  ;D  ;D En gang, tror det må ha vært midt på 70-tallet, ble det visstnok observert vårflueklekking i elva også  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, jeg har hørt at Danica-klekkingene i Rena er noe av det heftigste man kan oppleve som fluefisker! Kanskje det beste i hele verden.

Det må du har hørt fra noen med særdeles lite Rena erfaring og som har truffet en av de få dagene hvor klekkingene har vært bra og ørreten faktisk tar de. Selvsagt er det heftig om man opplever at det skjer, er jo noen beist av noen ørreter i Rena, men som regel driver bare Danica dunene forbi uten å bli tatt.

;D Psst, Oddbjørn - Beate bedriver ironi her  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kjernekar her som ikke et veldig god til å kaste,ikke det mest fancy utstyret, kan ikke de latinske navnet på alle døgnfluene osvosv... Men han fisker ræva av de aller fleste som kommer hit!

Og jeg unner han hver eneste fisk... Det står virkelig respekt av måten han har tatt seg av nye folk, og da spesielt et par unggutter som virkelig har lært mye om Rena de siste par åra!

Ja på Kvarven skulle alle unggutter (ferske fluefiskere) vært å virkelig fått med seg hvor snill og grei Knut W. er. Han tar med seg "alle" nye ferske fiskere utpå!! ( I motsetning fra de fleste andre som reiser på fisketur for seg sjøl :()

Snillere kar fins ikke i Renaelva :)

Slik er det bare ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker mye i en annen elv som de siste årene har fått endel "ufortjent" skryt. Teppeklekkinger med Aroni/aurivilli an mass i hele siste halvdel av juni og det er ikke måte på hvor stor fisken er... Tror kanskje det er slik at ganske mange av oss som fisker med flue skryter litt jeg, samt at vi er veldig flinke til å huske de få dagene det faktisk klekka som f...;) Det som er dumt med denne typen overdrivelser er at vi i tillegg til å skryte en smule også er ganske lettlurte. Kjedelig å treffe fiskere som har ofra store deler av ferien og kompromitert familiefreden for å frotse teppeklekkinger som ikke er der :(  Men det hadde nå vært litt trist om vi ikke hadde skrytt litt og ikke hadde vært litt lettlurte også da ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er slik at ganske mange av oss som fisker med flue skryter litt jeg, samt at vi er veldig flinke til å huske de få dagene det faktisk klekka som f...;) Det som er dumt med denne typen overdrivelser er at vi i tillegg til å skryte en smule også er ganske lettlurte. Kjedelig å treffe fiskere som har ofra store deler av ferien og kompromitert familiefreden for å frotse teppeklekkinger som ikke er der :(  Men det hadde nå vært litt trist om vi ikke hadde skrytt litt og ikke hadde vært litt lettlurte også da ;D

;D ;D

Du har så rett, så rett ;D ;D. Jeg også sitter med en tvivlende følelse over hvor

mange det er som får så schvÆÆÆÆr fisk her og der.

Også det at jeg trur mange skryter på seg lengre kast enn de faktisk kaster.

Da du står i elva er 12 meter fantastisk langt pga forholdene fra gresplenen er som dag og natt.

Dessuten får du ikke målt avstanden i elva (jada, du kan ha merka snøret".

Men, mye skryt, tror jeg. Men det er jo slik det skal være da.... ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...