Gå til innhold

Rena???


tålmodighet!

Anbefalte innlegg

Jeg har innlogg på forumet til Renaelvas venner Marius, men som du sier står det ikke mye nytt der. Island nå kan du bare glemme da vi fisket elva tom da vi var der i april...høhø.. ;):P

Jeg tok selv en del fisk i Rena for noen uker siden Raymond og jeg kjenner elva ganske godt. Det jeg tenker på nå derimot er jo så klart Danica'n...hehe.  ;) Samme helg i fjor var det nemlig full action.

Når det gjelder Renaelva, så dukker alle opp samtidig uansett så det er ikke noe poeng å holde ting "hemmelig" der. Spesielt under Danica klekkingene. Selv fisker jeg over alt og når som helst, men har som sagt med en kompis som ikke har den luksusen. Det er derfor jeg sjekker litt opp før helgen. :)

Jeg har mine tvil om at du er såå godt kjent i Rena som du påstår! Ja, det klekker noe Danica i elva, men det klekker nemlig ikke så mye at så mange Ørreter finner det særlig interessant! Det hender at man kan finne fisk som tar dem, men det er faen ikke hverdagskost! Og du skriver at "alle" kommer til elva for å få med seg Danica-klekkingene...? Hmm.. Det må du gjerne utdype! Om det kommer så jævla mange for å fiske med Danica-Imitasjon, er det iallefall mange som reiser fra Rena som sluk-øra!

Jeg vil nærmest påstå at dette er ren og skjær pissprat! Å komme til Rena kun for Danica-klekking bør du være mer interessert i selve insektet,enn å få fisk på imitasjonene dine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg har innlogg på forumet til Renaelvas venner Marius, men som du sier står det ikke mye nytt der. Island nå kan du bare glemme da vi fisket elva tom da vi var der i april...høhø.. ;):P

Jeg tok selv en del fisk i Rena for noen uker siden Raymond og jeg kjenner elva ganske godt. Det jeg tenker på nå derimot er jo så klart Danica'n...hehe.  ;) Samme helg i fjor var det nemlig full action.

Når det gjelder Renaelva, så dukker alle opp samtidig uansett så det er ikke noe poeng å holde ting "hemmelig" der. Spesielt under Danica klekkingene. Selv fisker jeg over alt og når som helst, men har som sagt med en kompis som ikke har den luksusen. Det er derfor jeg sjekker litt opp før helgen. :)

Jeg har mine tvil om at du er såå godt kjent i Rena som du påstår! Ja, det klekker noe Danica i elva, men det klekker nemlig ikke så mye at så mange Ørreter finner det særlig interessant! Det hender at man kan finne fisk som tar dem, men det er faen ikke hverdagskost! Og du skriver at "alle" kommer til elva for å få med seg Danica-klekkingene...? Hmm.. Det må du gjerne utdype! Om det kommer så jævla mange for å fiske med Danica-Imitasjon, er det iallefall mange som reiser fra Rena som sluk-øra!

Jeg vil nærmest påstå at dette er ren og skjær pissprat! Å komme til Rena kun for Danica-klekking bør du være mer interessert i selve insektet,enn å få fisk på imitasjonene dine! 

Må vel si meg enig med Tor Arne her!

Kom tilbake fra Rena nå og det klekket vist noe Danica litt nedover i elven uten at fisken viste noen form for interesse. Dette var info jeg fikk fra andre.

Ellers er det syke mengder med vårfluer som spider på overflata på kveldene....noe som gir et vanskelig fiske!

På dagtid derimot er det heldigvis diverse døgnfluer som gjelder :)

Det ble litt fisk denne helgen også med 4 ørret over kiloen, største på 1,3. i tillegg ble det noen harr og mindre ørretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innlogg på forumet til Renaelvas venner Marius, men som du sier står det ikke mye nytt der. Island nå kan du bare glemme da vi fisket elva tom da vi var der i april...høhø.. ;):P

Jeg tok selv en del fisk i Rena for noen uker siden Raymond og jeg kjenner elva ganske godt. Det jeg tenker på nå derimot er jo så klart Danica'n...hehe.  ;) Samme helg i fjor var det nemlig full action.

Når det gjelder Renaelva, så dukker alle opp samtidig uansett så det er ikke noe poeng å holde ting "hemmelig" der. Spesielt under Danica klekkingene. Selv fisker jeg over alt og når som helst, men har som sagt med en kompis som ikke har den luksusen. Det er derfor jeg sjekker litt opp før helgen. :)

Jeg har mine tvil om at du er såå godt kjent i Rena som du påstår! Ja, det klekker noe Danica i elva, men det klekker nemlig ikke så mye at så mange Ørreter finner det særlig interessant! Det hender at man kan finne fisk som tar dem, men det er faen ikke hverdagskost! Og du skriver at "alle" kommer til elva for å få med seg Danica-klekkingene...? Hmm.. Det må du gjerne utdype! Om det kommer så jævla mange for å fiske med Danica-Imitasjon, er det iallefall mange som reiser fra Rena som sluk-øra!

Jeg vil nærmest påstå at dette er ren og skjær pissprat! Å komme til Rena kun for Danica-klekking bør du være mer interessert i selve insektet,enn å få fisk på imitasjonene dine! 

Det var da et saerdeles negativt innlegg. Overreagert noe her kanskje?  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Jeg er ikke ute etter å henge ut eller trakasere hårsåre enkeltindivider, bare så det er sagt! Men jeg forventer at ting folk legger ut om "Elva mi" er fakta!

Nei, jeg overreagerer absolutt ikke! Da får du komme en tur til Rena, og bli med å se på forholdene i elva;) Sånn som innlegget hans var skrevet, mener han helt klart at Danica-fisket i Rena er Rock'n Roll, noe det ABSOLUTT IKKE er!

Jeg syns at det som spres av rapporter og "kunnskap" om elva skal være sannferdig! Innlegget jeg svarte på er like sannferdig som en politiker rundt valg-tider!

Vil dere vite noe om elva, forholdene i elva osv, så foreslår jeg at dere skriver et innlegg på Renaelvas Venner! Der vil dere få svar på det aller meste! Der er det mange karer og frøkner som er i elva hver eneste dag, som har vanvittig mye kunnskap om elva, og forholdene! Uansett hva slags "rykte" "Rena-Banden" har fått på seg, har jeg til gode å møte et utrivelig menneske her oppe ( Bortsett fra en sint, full Hytteeier, som mente fiskekortet ikke gjalt nedenfor hytta hans).

Det er helt greit å være bastant,sær fluefisker med erfaring fra alle mulige plasser, men Rena er ei veldig spesiell elv! Både når det gjelder innsekter, standplasser, fiskemetoder osv! 

Til slutt vil jeg anbefale alle som har tenkt seg til Rena, til å dra med seg færre Danica-imitasjoner, og heller fylle på med Svømmepupper og Vårfluer i div varianter og størrelser! Det vil gi et mye bedre fiske:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Jeg er ikke ute etter å henge ut eller trakasere hårsåre enkeltindivider, bare så det er sagt! Men jeg forventer at ting folk legger ut om "Elva mi" er fakta!

Nei, jeg overreagerer absolutt ikke! Da får du komme en tur til Rena, og bli med å se på forholdene i elva;) Sånn som innlegget hans var skrevet, mener han helt klart at Danica-fisket i Rena er Rock'n Roll, noe det ABSOLUTT IKKE er!

Jeg syns at det som spres av rapporter og "kunnskap" om elva skal være sannferdig! Innlegget jeg svarte på er like sannferdig som en politiker rundt valg-tider!

Vil dere vite noe om elva, forholdene i elva osv, så foreslår jeg at dere skriver et innlegg på Renaelvas Venner! Der vil dere få svar på det aller meste! Der er det mange karer og frøkner som er i elva hver eneste dag, som har vanvittig mye kunnskap om elva, og forholdene! Uansett hva slags "rykte" "Rena-Banden" har fått på seg, har jeg til gode å møte et utrivelig menneske her oppe ( Bortsett fra en sint, full Hytteeier, som mente fiskekortet ikke gjalt nedenfor hytta hans).

Det er helt greit å være bastant,sær fluefisker med erfaring fra alle mulige plasser, men Rena er ei veldig spesiell elv! Både når det gjelder innsekter, standplasser, fiskemetoder osv!   

Til slutt vil jeg anbefale alle som har tenkt seg til Rena, til å dra med seg færre Danica-imitasjoner, og heller fylle på med Svømmepupper og Vårfluer i div varianter og størrelser! Det vil gi et mye bedre fiske:D

Amen ;D  :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må henge meg på Tor Arne her .. hvert i Rena noen ganger men først skjønt litt greia der i år... var der fra fredag til søndag nå som var og det kom ganske mange Danica , men fisken tok INGEN av dem, ikke som jeg så ihvertfall.Så også Danican komme rett ved "steady" fisk men den dreit skikkeli i den. Ville ikke ha dem rett å slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var det en dag det ble rapportert om bra fiske på rødsbakken under danica klekking. Den dagen var jeg selvsagt på hengebrua, og der skjedde ingenting. Hørte om et par andre ganger også hvor ørreten vaket på danica uten at det var helt bonanza, men at noen reiser til Rena utelukkende for Danica klekkingene må være rimelig tøvete. Av døgnflueklekkinger er det vel helst aurivilli klekkingene som drar folk samt ignita og rhodani klekkinger som kan vare til langt utpå høsten. Opplever man gode Danica klekkinger og fisken tar de må man ta det som en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å være bastant,sær fluefisker med erfaring fra alle mulige plasser, men Rena er ei veldig spesiell elv! Både når det gjelder innsekter, standplasser, fiskemetoder osv!   

Når du sier Rena er ei spesiell elv ang. fiskemetoder,  hvilke metoder tenker du på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å være bastant,sær fluefisker med erfaring fra alle mulige plasser, men Rena er ei veldig spesiell elv! Både når det gjelder innsekter, standplasser, fiskemetoder osv!   

Når du sier Rena er ei spesiell elv ang. fiskemetoder,  hvilke metoder tenker du på da?

Når du sier Rena er ei spesiell elv ang. fiskemetoder,  hvilke metoder tenker du på da?

Det første er vårfluefisket.. Hvor mange av de andre kjente elvene har vårfluefiske på nivå med Rena?

Fisker du ei Vårflue/Svømmepupper som en Aurivillii Dun?

Svaret er i de fleste tilfeller nei.

Det jeg mente med bastant sær fluefisker, er at det kommer

så mange til Rena, føler og mener dem er langt over gjennomsnittet både kaste og fiskemessig... Etter et par døgn i Rena, har selvtilliten fått en real knekk, og iveren etter å finne unnskyldninger sniker seg innpå! Da er fisken uber-selektiv, lettskremt osv!

Kunnskap og erfaring i denne elva, er mange ganger mer effektivt enn all verdens erfaring fra de fleste andre elver!

Vi har en kjernekar her som ikke et veldig god til å kaste,ikke det mest fancy utstyret, kan ikke de latinske navnet på alle døgnfluene osvosv... Men han fisker ræva av de aller fleste som kommer hit!

Og jeg unner han hver eneste fisk... Det står virkelig respekt av måten han har tatt seg av nye folk, og da spesielt et par unggutter som virkelig har lært mye om Rena de siste par åra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kjernekar her som ikke et veldig god til å kaste,ikke det mest fancy utstyret, kan ikke de latinske navnet på alle døgnfluene osvosv... Men han fisker ræva av de aller fleste som kommer hit!

Og jeg unner han hver eneste fisk... Det står virkelig respekt av måten han har tatt seg av nye folk, og da spesielt et par unggutter som virkelig har lært mye om Rena de siste par åra!

En flott hyllest Tor Arne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å være bastant,sær fluefisker med erfaring fra alle mulige plasser, men Rena er ei veldig spesiell elv! Både når det gjelder innsekter, standplasser, fiskemetoder osv!   

Når du sier Rena er ei spesiell elv ang. fiskemetoder,  hvilke metoder tenker du på da?

Når du sier Rena er ei spesiell elv ang. fiskemetoder,  hvilke metoder tenker du på da?

Det første er vårfluefisket.. Hvor mange av de andre kjente elvene har vårfluefiske på nivå med Rena?

Fisker du ei Vårflue/Svømmepupper som en Aurivillii Dun?

Svaret er i de fleste tilfeller nei.

Det jeg mente med bastant sær fluefisker, er at det kommer

så mange til Rena, føler og mener dem er langt over gjennomsnittet både kaste og fiskemessig... Etter et par døgn i Rena, har selvtilliten fått en real knekk, og iveren etter å finne unnskyldninger sniker seg innpå! Da er fisken uber-selektiv, lettskremt osv!

Kunnskap og erfaring i denne elva, er mange ganger mer effektivt enn all verdens erfaring fra de fleste andre elver!

Vi har en kjernekar her som ikke et veldig god til å kaste,ikke det mest fancy utstyret, kan ikke de latinske navnet på alle døgnfluene osvosv... Men han fisker ræva av de aller fleste som kommer hit!

Og jeg unner han hver eneste fisk... Det står virkelig respekt av måten han har tatt seg av nye folk, og da spesielt et par unggutter som virkelig har lært mye om Rena de siste par åra!

Nå skal jeg være ærlig her.. jeg stilte spørsmålet for å pirke litt, da jeg synest du overreagerte og gikk litt hardt ut.... Nå vet ikke jeg om hvor mange som skryter på seg både det ene og det andre som drar til Rena, men jeg kan forstå reaksjonen din hvis dette forekommer ofte.. f.eks han som påsto at alle kommer dundrene når ephemera danica klekker... Men det går ann å bruke andre ord enn "pisspreik" når man skal irettesette noen... Bare en tanke  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men hvor går grensa for pissprat da,Magnus? At det strømmer folk til Rena p.g.a Danica vil jeg plassere i kategorien pissprat ;D

Pissprat  er ordet... Men jeg tror ikke du ville gått bort til denne personen hvis du møtte på han i rena, og face 2 face si at det han sier er pissprat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men hvor går grensa for pissprat da,Magnus? At det strømmer folk til Rena p.g.a Danica vil jeg plassere i kategorien pissprat ;D

Pissprat  er ordet... Men jeg tror ikke du ville gått bort til denne personen hvis du møtte på han i rena, og face 2 face si at det han sier er pissprat :)

neivel? Om vi hadde stått i elva og diskutert dette emnet, så ville jeg jo fortsatt ment at påstanden hans er pissprat...? Hvorfor skulle jeg ikke si det til han personlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men hvor går grensa for pissprat da,Magnus? At det strømmer folk til Rena p.g.a Danica vil jeg plassere i kategorien pissprat ;D

Pissprat  er ordet... Men jeg tror ikke du ville gått bort til denne personen hvis du møtte på han i rena, og face 2 face si at det han sier er pissprat :)

neivel? Om vi hadde stått i elva og diskutert dette emnet, så ville jeg jo fortsatt ment at påstanden hans er pissprat...? Hvorfor skulle jeg ikke si det til han personlig?

Er forholdsvis lett å uttrykke seg bak et tastur på stort og smått. Er lett å si ting en ikke ville gjort i virkeligheten. Bare en tanke... Det var en forholdsvis "uskyldig" kommentar han kom med, da han nevnte at folk kom når danicaen klekket. Værre var det ikke. kunne f.eks sagt:  "Du tar feil ang. folkevandringen din. Folk kommer ikke bare fordi danicaen klekker, da de fleste ørreter i Rena bare lar de seile forbi. Kom med korrekt informasjon neste gang du formidler en påstand, for den du nettopp kom med holder ikke vann"... Jeg prøvde å komme med en setning som var noe mildere enn din, men som fortsatt holdt litt krutt.. Sikkert et dårlig forslag, men jeg svarte etter beste evne... Ser det virker som om jeg prøver å belære deg her. Det er IKKE tilfellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe "familiesaker" å holde på med i nærheten av Rena?

Er vel litt av det som gjør det vanskelig å lure med familie, eller andre som ikke fisker, til rena ; Det er fint lite annet å ta seg til, om man da ikke syntes det er stas å klatre i hengebrua dag ut og dag inn, eller får til en "Åpen dag" i Rena Leir  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

må si meg enig i mye av et Tor Arne skriver. jeg har fluefisket i mange år. er fra Sverige og syns at harr en takknemlig fisk av to grunner. relativt enkel å fiske og utrolig god. jeg startet å fiske i Rena forrige sesong og har fått meg noen realle knekker da ingen av mine tidligere kunnskaper og erfaringer fungerer i Rena. har hatt en åpen instilling til Rena da jeg tidlige inså at dette ikke var som jeg var vant til i mine hjemmvann i norra Sverige. har brukt mye tid på å spane på andre som fisker i Rena, spör om fluer hele tiden. vad gjelder Rena har jeg lang vei å gå. men jeg fascinert og frustrert og det er nettopp dette som gjör flluefiske så fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...