Gå til innhold

Kalkstrømmer i England


Sigve

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å leker litt med tanken på å ta en uke eller noe i England sine Kalkstrømmer. Hampshire i Sør-England feks. Kunne tenke meg klassisk Danicafiske sånn i mars/april. Det blir da automatisk 2011 før jeg drar avsted. Jeg har hørt om høye priser på noen av elvene i dette området men vet ikke hvilke elver dette er. Ikke det at det bryr meg så mye heller. Skal jeg først besøke tørrfluens vugge er jeg villig til å betale litt.

Opplegget eller tanken bak er sjel, sinnsro, brun pub og klassisk tørrfluefiske.

Jeg trenger litt hjelp til elver og steder og helst fra noen som har fisket der.

Og hvis dette er noe som har fristet deg en stund er det bare å hive seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å så på en halvannen kilos ørret som stod og vaket i river Test for noen år siden. Kastet på den også, men den ville ikke ta ulldotten min. Men ble ihvertfall ikke skremt av 0,40 fortom og plaskete kast fra en 18 foter.

Kunne gjerne tenkt meg å reise tilbake dit med litt mer egnet utstyr i bagasjen. En bambus stang hadde vært helt fint der  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt dette av de engelsmenn jeg spurte, så derfor postet jeg linken. Har bodd i England ett år men har dessverre ikke fått rotet meg til kalkelvfiske da det ikke appelerer helt til meg (les alt for dyrt). Men jeg tror det er masse alternativer som er vel så bra!

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ut dette for noen år siden http://fluefiskesiden.no/forum/index.php

Mener at jeg kom til en pris på 12-13.000 kroner for tre dagers fiske i en bra elv i Sørvest-England, men ikke av de absolutt beste. Sjekket dette med fishingbreaks.co.uk (mener også at jeg postet et innlegg om dette i nevnte tråd, men må ha slettet det for å holde meg under 4.000 innlegg). Prisen inkluderte opphold, leiebil og fiskekort. Fly og øvrig transport kommer i tillegg. Synes dette var for drøyt, og prioriterer heller Norge mitt kjære vakre Norge. Ja, du Norge. Der du bryter deg opp av havet, med dine grønne tuer og fagre fiskevann. Der furuene er værbitt, folket hardføre, der auren spretter og elvene renner og gamle damer har tenner. Sistnevnte takket være ordningen med gratis tannlege for skolebarn som ble vedtatt i Lov om folkeskolen av 16. juli 1936 (sosialdemokratene stod på den gangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var for drøyt, og prioriterer heller Norge mitt kjære vakre Norge. Ja, du Norge. Der du bryter deg opp av havet, med dine grønne tuer og fagre fiskevann. Der furuene er værbitt, folket hardføre, der auren spretter og elvene renner og gamle damer har tenner. Sistnevnte takket være ordningen med gratis tannlege for skolebarn som ble vedtatt i Lov om folkeskolen av 16. juli 1936 (sosialdemokratene stod på den gangen).

haha... Kanskje du burde søkt jobb i visitnorway eller noe sånt. Jammen er det fint i norge au  :D (men du glemte at alt er dyrt her også pga. nevnte tannlegeordning  :) )

Uansett. Dette tror jeg blir en snaddertur Sigve. Drømmer litt om dette jeg også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til i Southampton, men har ikke blitt noe fisking her nede. Så kan ikke anbefale deg noen elver. Men plasser å oppholde kan jeg komme med. Salisbury, Winchester og Stockbrige er fine småbyer med kalkstrømmene rundt seg, og nok av gode puber med nok av brun væske til å nyte. Ellers har jeg sendt hatt litt kontakt med han som driver denne siden, http://www.flyfishinglessons.co.uk/index.htm Han kan kanskje gi deg noen tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tøs får ikke bli med, men nå har jo du sagt at du er mann Beate. Shemale??

@ JB. Duvet litt om tannlegeordning i Norge du. Til forskjeld er det en max pris for tannlege i England og det er ikke rare greiene til sammenlikning hvis du må ut med bro i Norge og 100% gratis lege hele livet så Heia Norge du.

13000 kan bli dyrt for noen det ser jeg. Jeg kommer nok til å prøve å la det ligge litt lavere enn det. Orvis strekket med gillie blir uaktuelt. Jeg driver på å spørre litt rundt på noen engelske forum også så noe skal jeg nok få til.

@ Stian. Syns du skal henge deg på jeg. Når vi er på tur koser vi ræva av oss uansett hva vi gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til i Southampton, men har ikke blitt noe fisking her nede. Så kan ikke anbefale deg noen elver. Men plasser å oppholde kan jeg komme med. Salisbury, Winchester og Stockbrige er fine småbyer med kalkstrømmene rundt seg, og nok av gode puber med nok av brun væske til å nyte. Ellers har jeg sendt hatt litt kontakt med han som driver denne siden, http://www.flyfishinglessons.co.uk/index.htm Han kan kanskje gi deg noen tips. 

Takk for denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigve.

Bistår gjerne med noen anbefalinger. Har fisket der regelmessig i over ti år, og kjenner området godt.

Mvh Morten Harangen

Oi så flott. Bor du der også?? Vi kan ta det over telefon. Jeg skal jobbe opp litt mer spørsmål først. Skal sende deg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Hei Sigve :)

Jeg har fundert mye på dette jeg også.

Men orker liksom ikke legge opp hele opplegget, styre og balere........ Finner du opplegg, slenger jeg meg SVÆRT gjerne på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning, dette skal du være med på. Jeg skal ordne. Så fort vi/jeg har et opplegg og antall dager, kommer jeg til å undersøke priser og kultur. Jeg ser 7 reisedager. Hvor av 5 er fiske fordelt på 2-3 elver) Jeg har veldig lyst å oppleve toppen og noe fra midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått samlet litt info om hampshire. Jeg har ikke sett så mye på priser ennå. Tenker først og fremst på fiskekort. Se at de ikke er særlig billige…. Har bare skummet litt av fløten og kommer til å sette av en kveld til uken med et lengre telefonintervju med Morten H.

Uansett… Syns først og fremst at det er viktig å sjekke ut litt historie når en først er nede for å fiske på slike steder. Er egentlig ikke helt mi greie, men akkurat i et sånn tilfelle appellerer det litt mer.

Mener bestemt at vi ikke kommer utenom et besøk til Stockbridge. Stockbridge er en liten by hvor gutter som Skues og Halford fisket og har en del meget kjente bilder fra elvestrekket.

Winchester med Itchen. Her ligger selveste far begravd, Izaak Walton.

Og når vi blir tørste har vi noe så utrolig deilig som The Mayfly. The Mayfly er jo selvfølgelig en pub som huser lengre historie og romslige skrøner. http://www.themayfly.co.uk/

Jeg ser nå at pris med fly og alt glatt kan komme opp i 10 -15 000,- men nå gjelder det å sette av litt. Er jo bare 10 måneder til avreise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Frode du er nå ikke feil som resiefølge  :) Jeg tenker 7 dagers tur hvor av 4-5 i elven. Jeg skal sjekke litt mer med priser og eventuelle transportutgifter. Tror tog fra London til Southampton vil være det billigste og heller leie bil i Suothampton. Jeg kan fikse togbilletter på 1. klasse til nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Frode du er nå ikke feil som resiefølge  :) Jeg tenker 7 dagers tur hvor av 4-5 i elven. Jeg skal sjekke litt mer med priser og eventuelle transportutgifter. Tror tog fra London til Southampton vil være det billigste og heller leie bil i Suothampton. Jeg kan fikse togbilletter på 1. klasse til nesten ingenting.

Takk for det Sigve :) Jeg hiver meg på :D Det er et men og det er nok en vellkjent hake. Fruen. :rolleyes:

Så lenge ikke hun har noe i mot det (hun pleier ikke det) og jeg har råd, så blir jeg med!!

Har vært på en del i det siste og reiser snart igjen så jeg drøyer det litt med å nevne det :D

Så jeg blir med men vil bare sikre meg i tilfelle- rottefelle.

Ps: Jeg trekker meg selvfølgelig ikke 2 uker før avreise....

Ps 2: Kansje jeg kommer til å terge dere med noen fæle nymfer mitt i halfords bakgård ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...