Gå til innhold

Terje Tørrfluepuristen er tilbake!


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye for alle hyggelige kommentarer :D

Lars:

Jo da Lars, det kan du ta for gitt........ er enda mer innbitt tørrfluepurist nå enn før ;D ;D

Ser du nevner noe om "Streamere" ...... hva er det for noe? ;D ...... har jeg aldri hørt om :D

Raymond:

Sweetgrass stanga er ferdig og klar til å sendes fra mr. Sam Drukman :D

McFarland stanga er også på vei over Atlanteren så dette blir bra saker...... og ja nærmere info kommer garantert :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja, hvordan går det egentlig Terje? Lenge siden. Rusler det og går eller? Vært noe bra fiske i floden i år? Og hytta står greit og holder tett? Bilen går og?  ;D

Joda, Jørn ..... det rusler og går. Sesongen er på hell, fisket har vært tregt og merkelig på mange måter i år, blitt en del flotte ørreter og ja hytta står og bilen går ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det jeg synes er det artigste med sommern nå Terje, er at Knut har bevist at han er den beste både som medmenneske og som fluefisker!!! :);D

Synes ikke du det å?

Han har ikke hatt noe tregt fiske i det hele tatt i sommer, i forhold til meg og deg Terje ;D

Det er så sant som det kan bli sagt, Trond :D

Knut har vokst enormt i sommer og det er bare helt topp :D

Takker så mye Bo min gode venn, Hans Jørgen gamle ørn og til FlyBandit :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nei nå får du gi deg Terje, hvis du tenker på fisking?

Knut har faktisk vært rimelig god i mange år han med fluestanga!! ;D (han har ca 20 år oppi Rena, det har ikke du?)

Men jeg tror du har vokst MYE mer enn Knut denna sommern pga at du har hatt så mye motgang med fiskinga di???

Så slik sett tror jeg faktisk at du har hatt mest å lære!

Eller hva tror du? Tar jeg helt totalt feil eller? (du skjønner det at jeg er egentlig ganske glup bare jeg kommer på det ;D)

Nope, jeg tenkte ikke på fisking. Knut har vokst enormt som menneske :)

Du har helt rett i at jeg ikke har 20 år i Rena, men jeg har faktisk 28 år i Rena...... det visste du ikke det :D

Når det gjelder motgang med fiskinga så stemmer nok ikke det helt, har vel landa et rellativt brukbart antall ørreter over kiloen i år i Rena så jeg er godt fornøyd sesongen tatt i betraktning :D ...... men jeg savner fortsatt den over 2kg og det irriterer meg litt ;D ;D

Jeg har forøvrig mye å lære enda...... og takk gudene for det :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tørrfluepuristen står nå logget med 18 innlegg pr. dag. Dette lover godt. Jeg får gi gass så jeg kommer først til 5.000!  ;D

:D :D :D ....... er redd det gjennomsnittet kommer til å falle etterhvert, Jørn :D ...... jeg hadde jo over 6500 innlegg fra tidligere så det blir lenge til jeg

kan kalle meg GURU igjen :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Når det gjelder motgang med fiskinga så stemmer nok ikke det helt, har vel landa et rellativt brukbart antall ørreter over kiloen i år i Rena så jeg er godt fornøyd sesongen tatt i betraktning :D ...... men jeg savner fortsatt den over 2kg og det irriterer meg litt ;D ;D

Jeg antar den svømmer litt dypere enn det du fisker... ptt.gif

Men som jeg allerede har sagt i en annen tråd så gleder det meg stort at du er tilbake i forumet! very_exited.gif

Ertinga og vår lille "disputt" får vel få en myk start før vi fyrer på for fullt igjen, hehe. Er på Harrfestivalen nå og det ser ut som jeg må være delvis purist jeg også i morra. Men bare delvis... hva nå det betyr. 39.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett Terje, så var det fabelaktig, for å bruke et etterhvert arkaisk begrep, at du er tilbake! Nå også med ditt flotte profilfoto. Og sesongen er ikke slutt. Neste uke reiser jeg på tur, værvarslet ser ok ut og døgnfluene er knøttsmå. Bedre blir det ikke. Vårfluer kan være vårfluer. Men er du ekte tørrfluefisker, så er det døgnfluer som teller. Vårfluefiske etter brunørret og streamerfiske på havabbor og sjøørret er samme greia for meg. Absolutt gøy, men Crème de la Crème er tørre døgnfluer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Når det gjelder motgang med fiskinga så stemmer nok ikke det helt, har vel landa et rellativt brukbart antall ørreter over kiloen i år i Rena så jeg er godt fornøyd sesongen tatt i betraktning :D ...... men jeg savner fortsatt den over 2kg og det irriterer meg litt ;D ;D

Jeg antar den svømmer litt dypere enn det du fisker... ptt.gif

Men som jeg allerede har sagt i en annen tråd så gleder det meg stort at du er tilbake i forumet! very_exited.gif

Ertinga og vår lille "disputt" får vel få en myk start før vi fyrer på for fullt igjen, hehe. Er på Harrfestivalen nå og det ser ut som jeg må være delvis purist jeg også i morra. Men bare delvis... hva nå det betyr. 39.gif

Neida Erik, den viser snuten rett som det er :D ...... det er bare jeg som har kløna det litt til :D

Veldig hyggelig å se deg igjen, Erik........ vi gjør som du sier å starter litt forsiktig før vi fyrer løs igjen :D

Lykke til på harrfestivalen, og nyt tilværelsen som delvis purist........ skjønner heller ikke helt hva det innebærer :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Uansett Terje, så var det fabelaktig, for å bruke et etterhvert arkaisk begrep, at du er tilbake! Nå også med ditt flotte profilfoto. Og sesongen er ikke slutt. Neste uke reiser jeg på tur, værvarslet ser ok ut og døgnfluene er knøttsmå. Bedre blir det ikke. Vårfluer kan være vårfluer. Men er du ekte tørrfluefisker, så er det døgnfluer som teller. Vårfluefiske etter brunørret og streamerfiske på havabbor og sjøørret er samme greia for meg. Absolutt gøy, men Crème de la Crème er tørre døgnfluer!!

Du og din definisjon av hva tørrfluefiske er for noe......du er rett og slett mørkredd og da finner man på mange merkelige forklaringer for å bortforklare at man har et problem med vårfluefiske :D :D ........ her er du avslørt for lenge siden ;D

Ellers takker jeg for det du sier til å begynne med Jørn, det setter jeg stor pris på :D

..... og jeg forresten enig i at døgnfluefiske er créme de la créme :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa. Må vel bare kaste meg på her, og ønske en meget hyggelig mann tilbake til denne siden!

Fikk aldri med meg den egentlige grunnen til at du ikke gadd henge her, Terje.

De fleste innleggene ble vel slettet?

Uansett, så er det en glede å få tilbake en som kan uttrykke seg godt pr.tekst.

Og, alle digger jo en purist?

Det er de som får Verden til å gå fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt nytt. Da får jeg forhåpentligvis en å diskutere med hvordan man kan utvikle Renaflua enda et skritt videre. Ikke til forkleinelse for originalen til Staffan, men konseptet kan etter mine erfaringer fra sommerens fiske, utvides til å gjelde mer enn en vårflueimitasjon. De jeg fikk kjøpt av Terje siste vinter, ga meg masse inspirasjon til å lage andre varianter. Hyggelig å se at du er på nett igjen.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake selv om jeg ikke kjenner noe særlig til deg. For en som har tenkt til å kaste seg ut i fluebinderkunsten i løpet av vinterhalvåret, kan en mann som deg være god å ha som en del av insirpasjonen. Ser frem til flere svar på nybegynner-trådene som kommer i fluebinde-kategorien i løpet av vintern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...