Gå til innhold

Makan til uflaks...


Flemming

Anbefalte innlegg

Det er bare ikke mulig!!!  >:(

Jeg skal reise til Los Roques i Venezuela om en uke, og så går jeg f..###¤"% meg på trynet og brekker høyre hånd!!!

Tok en løpetur med min "litt aktive" bikkje Stella i går kveld, og da vi møtte en annen hund ville plutselig Stella krysse rute foran mine bein. Dette resulterte i at jeg stupte inn i steinrøysa, og slo meg noe helt jævelig. Ikke værre enn at jeg kunne fortsette joggeturen egentlig - kremt.. er da mann..!?! - men fikk konstantert etter røntken i dag at beinet hadde brukket tvers av i hånden..

Det er første gang jeg har vært litt sint på en lege, men jeg ville absolutt IKKE ha en tykk og stiv gips på i 4-6 uker!! Også fra høyre fingerspisser helt opp til høyre albue??? Kan ikke kaste da, prøvde jeg meg.. Etter mye om og men ble vi enige om at jeg får ta den av dagen før jeg drar, altså om 6 dager, og bare sette på en liten støttebandasje. Tror ikke dette er så lurt på lengre sikt, men ofrer vel glatt en liten operasjon mot noen store bonefish... :P

[attach=1]

post-14-13949881843314_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt!

Vi krysser fingre for at armen holder og husk restitusjon mellom øktene, gode medisiner og at du ikke bruker høyrehånda til andre unødvendige aktiviteter.

Fjorårssesongen min ble amputert pga skiveprolaps, så jeg kjenner følelsen. Etter en lang vinter med økende abstinenser rakk jeg et par turer med kortlinenymfing og en sykkeltur i marka hvor jeg  observerte at isen var i ferd med å slippe taket. Så sa det pang og jeg ble liggende i hele mai, men karret meg opp til junitur proppfull av giktmedisinen Diclofenac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR EI KLØNE!!!!    ;D

Det var surt Flemming, men det finnes helt sikkert en eller annen som stikker på den betalte turen der i ditt navn ? :)

Tror også jeg hadde latt være å gamble gitt, la gipsen sitte så lenge den skal. Å risikere hele fluefiskeframtiden for èn tur er vel ikke den smarteste gamblingen. Har sett litt av hvert som håndballtrener/spiller gjennom 25 år og det er absolutt ikke å anbefale.

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Huff da Henning, det var veldig synd!  :(

Et lite innspill bare og uten sammenligning forøvrig: Jeg kjørte konkurranse i telemark på et relativt greit nivå for en del år tilbake og knakk håndleddet noen dager før avreise til nordisk mesterskap i Sälen i Sverige. Jeg VILLE ikke gå med på å ikke delta. Ikke på vilkår! Så da ble doktoren og jeg enige om at vi kunne gipse fast stavhåndtaket slik at jeg kunne skru på staven før start. Starten ble kanon den, men med et hyl som de hørte fra Sälen til Göteborg. Gipsen knakk og det samme gjorde håndleddet for andre gang. Du kan jo selv tenke deg hvordan det ble i "reiplykkja" lenger ned i løypa når jeg skulle stake rundt siste del... Vel, nok om det, men jeg sliter den dag i dag ganske mye med håndleddet og angrer som en hund selv om resultatet i konkurransen ble svært så bra. Det hadde ikke på noen som helst måte vært verdt det selv om jeg hadde vunnet. ALDRI!!!

Jeg forstår deg godt og vil ikke si at du ikke skal ta av gipsen, men jeg ville ikke tatt den av selv om det er aldri så surt. Men det er meg og ikke deg. God bedring min gode venn!

holiday.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Slike slag giver livet, desverre !

Selv øvde jeg inn venstrehåndskasting sist vinter. Man vet aldri !

Har ikke fått bruk for det enda..... :rolleyes:

Flemming, du er en ok kaster ettersom jeg har sett  ;)  Du fixer venstrekasting på relativt kort tid når du kan kaste med høyre fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i min verden. Kan noe gå galt så går det galt!!!! Synd du ikke har trent inn alle mulige teknikker.

Som å kaste med ståp... 

Jeg sliter med litt div skavanker i fra når jeg var en tøff ungdom. Knakk en stortå på en eller annen måte i møljeslagsmål jeg ikke skjønte bæret av. Gikk ikke til legen, det angrer jeg på nå... Pluss-pluss

Lytt til de som har greie på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...