Gå til innhold

Simms Rivershed vadesko. En konklusjon etter endt sesong.


Sigve

Anbefalte innlegg

Da har jeg sendt en mail direkte til Simms via deres hjemmesider og fortalt hva jeg syntes om disse sålene , og at jeg nå har falt 3 ganger på 6 turer , jeg gleder meg virkelig til å se om jeg får svar.

Tar også dette både med forhendler og hos Importør , da jeg kjenner begge meget godt.

Jeg kan ikke skjønne at de er såpass glatte , det kan jo være noe feil emd akkurat mine støvler men ??

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da har jeg sendt en mail direkte til Simms via deres hjemmesider og fortalt hva jeg syntes om disse sålene , og at jeg nå har falt 3 ganger på 6 turer , jeg gleder meg virkelig til å se om jeg får svar.

Tar også dette både med forhendler og hos Importør , da jeg kjenner begge meget godt.

Jeg kan ikke skjønne at de er såpass glatte , det kan jo være noe feil emd akkurat mine støvler men ??

Mvh Espen

hvor leenge har du hatt de?

og ikke glem at runar tryner med filt + pigg i filmen hans.... ingenting er 100% sklisikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt de 9 turer med i dag, så ganske nye,,,,,

i flg importøren i dag/kveld når jeg sendte en sms , ble de ikke nevneverdig bedre , dermed blir det nye sko....hater å gå å være utrygg....

er stor og tung så når jeg ramler så går det stort sett gæli , dermed vil jeg ikke ta sjanser...

valget er enten :

studs til nåværende ( med mulighet for at det blir marginalt bedre)

Nye Guide filt/pigg

Hye Patagonia filt/pigg....( misfornøyde kunder kjøper ikke det samme igjen) dermed kanskje la andre/annet merke tjene pengene denne gangen.

Jada det går en faen i meg her , og jeg har aldri ALDRI vært misfornøyd med NOE fra simms før--.--aldri !!

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig lesning Sigve!

Jeg har enda L2 skoene mine intakte, synes også disse er glatte jeg, men ser at det er liten grunn til å klage.

L2 skoene har sikkert gode lisser, men de 3 sydde sømmene rundt omkring er ikke allverdens kvalitet det heller.

Jeg skal i alle fall styre unna Simms Rivershed neste gang.

For oss som ikke vandrer milevis i vadesko betyr ikke filtens tyngde noen verdens ting, blir nok filt på meg neste gang, eneste positive med gummisålene er jo at de tørker fort.

Er det ikke noen som selger "sømløse" lær vadesko med aquastealth og pigg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte et par Rivershed etter å ha lest mye god omtale, men droppa de siden jeg ikke fant størrelse som passa. I stedet endte jeg opp med et par Korkers Guide. Ville ha gummisåle siden mitt elvefiske i hovedsak består i vandring langs bredden. Var lei av å gå på ræva i gressbakken med filtsåle kan man si. Blei en smule skuffa over gummisålen etter første forsøk i elv. Det var nok ikke spesielt effektivt å slure rundt på rullestein ala bambi på isen og heller ikke spesielt komfortabelt i tussmørket. Neste dag måtte jeg bite det i meg og montere de utskiftbare filtsålene. Dette fungerte gledeligvis veldig bra. Den smale gummikanten på skoa som omkranser filtsålen ga det lille kantgrepet som skulle til for å karre seg ned gressbakken uten at alt for mye eder og galle raljet ut over den ellers så fredelige elva. Har bare brukt skoa 1/2 sesong, men kan bare gi skryt så langt. Forhørte meg med en kamerat som har brukt de 4-5 sesonger før jeg dro kortet, og han hadde ikke opplevd noe negativt så langt. Foruten utskiftbar såle så er wire-snøringen helt fantastisk; du er ute av skoene på et knappetrykk ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Patagonia med sticky rubber. Er fornøyd når jeg er på leirete steder eller telttur og alt skal bæres på ryggen. Er det snakk om store steiner i elv eller "algete" svaberg på kysten, da er de helt uegnet. Så for meg er de spesialsko for sykkel-/vandreturer eller hvis jeg skal til numedalslågen hvor det kan være noen bratte og leirete stier hvor filt ikke er noe særlig......Altså de er best over vann :)

Tryggis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er studs innhandlet, men liker dety ikke , at jeg må betale ekstra fotr at sko , beregnet til vaduing , skal være trygge nok til det de i utgangspungtet er beregnet til.

Nå kjøpte jeg studs  til 200 og ikke stjerneutgaven til det dobbelte.

vi får se hvordan det vil gå , skoa har veldig bra passform , og i og med at de er i kunstskinn blir de ikke velidig tunge etter vading heller.

Jeg var på fredag å titta på Riverwalker sticky m filt /pigg , veldig lette sko m sikkert bra grep.

Blir ikke piggingen vellykket mht til sklisikkerhet i steinete elver , skal jeg til bake til filt m pigger.

Har lyst på guide skoen , men jeg skal virkelig overveie andre merker somPatagonia( prisen er jo lik) , før jeg gir simms 1700 kr til , som de da utelukkende vil tjene på at jeg ikke er fornøyd med vibram.

Jeg liker ikke tanken på at det går an å tjene enda merpenger på at en kunde ikke er fornøyd med første-varen og derfor kjøper en gang til.....

Jeg legger til nok en gang at dette er aller første gang ett simms produkt ikke har stått 100% til forventningene , og jeg har brukt Simms tradisjon tro i  12-15 år

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT enig med deg. Jeg forkastet mine etter noen få turer, da de helt seriøst holdt på å koste meg livet. De er såpeglatte og følelsesløse(alt for tykk såle). De fungerte forresten veldig bra på tørt kunstgress.

Jeg vil starte denne tråden med å si at jeg elsker alle Simms produkt. Skal du først ha klær på meg velger jeg Simms og i aller høyeste grad når jeg skal fiske.

Mine gamle L2 vadesko hadde forlengst tatt kvelden og det var leit å ta farvel med noen så gode følgesvenner. Bedre sko skal du lete lenge etter. Uansett hadde jo Simms et par nye sko lurende i horisonten. Simms Rivershed med vibram såle. Kjærlighet ved første blikk og de satt som en drøm på foten. Makan!!! Simms har klart det igjen. I alle magasin var det rullet 5ere og 6ere. Ingen grunn til å tvile altså.

Snøen forsvant endelig langt uti mars og vi skulle på vår første tur. Det var ennå litt snø her og der og isen hadde ennå ikke sluppet helt. Jeg hadde ikke satt mange steg før jeg følte skoen glapp. Sikkert bare litt is tenkte jeg. Jeg følte også at skoene var litt "store" å ha på beina. Jeg ble rett og slett litt klumsete. Hadde sikkert vært en lang vinter og jeg var utav trening.

For å gjøre hele greia litt kort så ble det aldri noe bedre. Jeg har nå avsluttet en sesong med disse skoene på beina og jeg er ikke fornøyd i det heletatt. Jeg syns skoene er glatte og det i alle elementer. Jeg sklir på alt fra elvegrus til større steiner. Jeg er klumsete og klarer ikke å snike meg på fisk. Det mangler følelse på hvor du trør da sålen er altfor tykk og stiv. Skoene er missfaget. Dvs. det er et sånn "stilig" felt i skoen som var brunlig, det er nå lyseblått og "skinnet" ved ankelen løser seg opp. Skoene ser faen ikke ut og for å toppe hele dritten røk lissa i går.

"Javel!! Hva syns du da etter en hel sesong med disse rivershed skoa??" Fy faen for noe oppskrytt dritt!! Terningkast 1 og knapt det.

Hvordan er det med dere andre der ute som har samme skoene? Er det bare meg som opplever dette?

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he . om du skal ferdes på kunstgress , er vel ikke akkurat Simms den rette levrandøren heller.

Jeg skal skru inn piggene , nøkkelen som følger med er nær sagt ubruklig , så jeg går for batteridrill og 6mm 6 kt.bits , men lurer på , er det noen som har skrudd ut igjen piggene og brukt uten ? hvordan blir da sålen m hull i , over tid ?

Mine freestone II har nå en pris på 1300kr m pigger , for 1700 kunne jegkjøpt Guide med filt og pigg , som også har beskyttelse foran.

Jeg skal se an hovrdan dette går , men blir bedringen marginal , takker jeg nok for følge , og enten selger skoene her på forumet , eller så går de i søpla....Alternativt fungere som vadesko med svømmeføtter og pongting til neste sesong.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skoa mine pigga , 12 i hver støvel.....hodene på disse er 1/4" tomme , og nøkkelen som følger med er vanskelig å skru inn med, derfortipser jeg om at det går an å benytte enden på ett bitsholder rett på skruehode , det passer , og du skrur inn skruene med batteridrill. :D

ingen skruer igjennom , skoene egner seg ikke for gulv av noe slag etter montering , men ddet skal jeg da heller ikke bruke de til.

blir spennede å se på to ting ,holdbarhet på studs , og ikke minst sklisikkerhet,,,,

Vi får prøve , noe mere enn dette diller jeg ikke med det , om det ikke virker tilfredsstillende...

reversere skruene er ikke noe problem , men har ikke tenkt å drive å montere/demontere i hytt å pine....

jeg har kjøpt settet til 200 kr , med 6 kant skruer som er fyllt med karbidgreier , og ikke stjerneplatene som er dobbelt så dyre...

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vadet i dag , i storsteinet elv.....med nyinnskrudde pigger i Vibram.

Tja hva skal jeg si , langt bedre ,men det bråker en del når piggene (skruene) skraper på stein , såla er fortsatt hard selvsagt , og sitter nå med spm om det ville vært bedre med filt og pigg , som ett supplement til vibram , da uten piggene i.

det virker ikke som om det finnes ei såle som klarer alle underlag like bra.

det ble i allefall bedre på grønske i elv , som forsåvidt var noe av poenget.

to par sko holder dobbelt så lenge som ett par , men jeg vil nok vurdere dette litt ovetr tid , og nå prøve vibram m pigg på svaberg og saltvann før jeg tar en avgjørelse på det hele , om det skal bli ett skopar nr. 2.

for bruk ved småsteinet klar elv , sandbunn og landtrasking er vibramen fin,,,,

Jeg er overbevist om at filt m pigg vil være det optimale for meg i mine elver med storsteinet bunn i fremtiden , så får tiden vise om jeg kan slite ut freestone II m piggskruer eller om jeg må finne en annen sko som supplement,.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Har lest endel av sidene her.

Men jeg undres jo litt.

Handlet et par i dag, sånne med gummisåle, ved en feil. Skulle jo ha filtsåle.

Så nå, langt oppi dala, lurer jeg fælt på om jeg skal ta de i bruk, eller tyne de gamle som har noooe laus såle.

For meg, så er feste på glatte steiner viktigere enn gåinga på land.

Ka du trur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...