Gå til innhold

Sigve sin store stygge byggetråd


Sigve

Anbefalte innlegg

Med inspirasjon fra så mange tur blogger fikk jeg rett og slett lyst på å lage en egen blogg for de ”bygge” prosjektene jeg kommer til å ha i løpet av vinteren. Her kommer jeg til å legge ut rubbel og bit av mine stenger samt, med samtykke selvfølgelig, de som jeg surrer opp for andre. Noen av disse stengene hemmeligholdes jo med frykt for hva koner finner ut av så ikke alle kommer på trykk.

Her kommer jeg til å legge ut litt steg for steg på enkle ting og forklare litt hvordan jeg løser små og store oppgaver. Her blir det rom for takhøyde og heftige diskusjoner. Vinteren er lang nok så hvorfor ikke gjøre det litt hyggeligere.

Listen min begynner å bli lang.

Cane:

Paul Young - The perfectionist

Paul Young - Midge

Garrison 209E

Glassfiber:

Diamondback - Diamondglass 8’0” #5

Mc Farland - Dryfly 8’3” #4

Carbon:

Hummm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 506
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skal bli artig og lærerikt å følge med på Sigve, trenger det da jeg skal bygge en McF Spruce Creek selv. Har du fått ditt emne forresten?

Nei.... Han er full av unnskyldinger. Skulle sende den i slutten av denne uken sa han sist :rolleyes:

Det irriterer meg at jeg har betalt. Da jeg fikk regningen sa han at blanken var ferdig. Jævla kødd >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hverken du, Sigve eller byggingen din stor og stygg. Så dette har jeg forhåpninger til. Du en perfeksjonist, og er opptatt av antall turns på tråden, lakkmengde, støv, osv. Og vi har hatt noen hyggelige samtaler på telefonen om stenger og slikt, og jeg må si at du har en tilnærming til arbeidet, praktiske men late jeg ikke har sjangs til å følge medpå.

Håper på mange fine bilder og beskrivelser som kan være til inspirasjon for gammel og ung.

-Synes du skulle bygge en stang med surringer behandlet med colour preserver, bare for å ha gjort det. Om du gjør det glorete nok, blir det kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det Torbjørn. Jeg skal prøve å gjøre mitt beste til å inspirere. Er redd jeg nok aldri kommer til å bruke colorpreserver, men..... Jeg legger jo alltid press på andre om å åpne horisonter. Kanskje det er min tur nå.

Har forresten et bilde av min midge og perfectionist som er ute å seiler eller flyr. Iallefall på vei over dammen :) Ikke det at det betyr noe men midge'en er den brune

post-969-13949882910833_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli artig og lærerikt å følge med på Sigve, trenger det da jeg skal bygge en McF Spruce Creek selv. Har du fått ditt emne forresten?

Nei.... Han er full av unnskyldinger. Skulle sende den i slutten av denne uken sa han sist :rolleyes:

Det irriterer meg at jeg har betalt. Da jeg fikk regningen sa han at blanken var ferdig. Jævla kødd >:(

Disse McF stengene bør være jævlig bra!  ;D Har selv sendt Mike godt over 1000$ selv, og alt jeg har fått er samme meldinger som deg.

Altså, det hadde vært greit hvis han ikke hadde lovet at det skulle være ferdig i løpet av uka, den uka er nemlig temmelig lang. Tror han har mer å gjøre enn godt er, men da kan han vel si det, istedenfor å gi oss forhåpninger i tide og utide.

Glassfiber blanksen skulle vært ferdig i midten av august og Vintage'n i slutten av september. Har sendt mail men får ikke svar.

Kanskje bare vi som er utålmodige?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli artig og lærerikt å følge med på Sigve, trenger det da jeg skal bygge en McF Spruce Creek selv. Har du fått ditt emne forresten?

Nei.... Han er full av unnskyldinger. Skulle sende den i slutten av denne uken sa han sist :rolleyes:

Det irriterer meg at jeg har betalt. Da jeg fikk regningen sa han at blanken var ferdig. Jævla kødd >:(

Disse McF stengene bør være jævlig bra!  ;D Har selv sendt Mike godt over 1000$ selv, og alt jeg har fått er samme meldinger som deg.

Altså, det hadde vært greit hvis han ikke hadde lovet at det skulle være ferdig i løpet av uka, den uka er nemlig temmelig lang. Tror han har mer å gjøre enn godt er, men da kan han vel si det, istedenfor å gi oss forhåpninger i tide og utide.

Glassfiber blanksen skulle vært ferdig i midten av august og Vintage'n i slutten av september. Har sendt mail men får ikke svar.

Kanskje bare vi som er utålmodige?  ;D

Tja jeg er ikke sikker jeg. Jeg tviler sterkt på at han er så overbooket. Tror bare han er et jævla rotehue. Og skal jeg være ærlig er de stengene ikke så fantastisk bra at jeg gidder å leke butikk. Blir absolutt siste gang jeg kjøper noe fra han. Og jeg kommer ikke til å være nådig på diverse byggeforum om noen spør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Skal bli spennende å følge med Sigve, regner med at dette blir jævlig bra :)

Mike er et skikkelig surrehode på godt norsk, så ikke ta alt han sier for god fisk. Har selv vært et offer for hans forglemmelser, tok 5-6 mnd før jeg fikk min. Da hadde han "glemt" at emnet lå ferdig i verkstedet, noe han beklaget dypt selvsagt. Gikk 3 mnd fra han sa alt var ferdig til emnet ble sendt, så smør dere inn med tålmodighet gutter :-\

Stengene hans er helt i toppsjiktet ihvertfall, så all den frustrasjonen og ventetiden er vel verdt det. Har vært i kontakt med han for et par dager siden om et eventuelt emne i s-glass, da fikk jeg beskjed om at han skulle lage noen emner i slutten av uka og at jeg kunne få presset inn en bestilling der om jeg ønsket. Så mulig emnene deres blir rullet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten update.

Sitter å småjobber med diamondglassen. Har fått alle delene, men Snakebrand fukka opp leveransen med å legge ved feil winding check så nå må jeg vente på ny. Vel i mellomtiden har jeg laga krokhåndtak og limt/montert snellefestet. Syns det blir kult. Har som sagt tenkt at denne skal gå i mer mørke detaljer. Blir flott med røde surringer :) Nå må jeg komme med et passende navn da jeg foreløpig bare kaller denne "Sattanstagå" på god stavanger dialekt.

post-969-13949882912666_thumb.jpg

post-969-13949882913278_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkuratt gjort en loomis klar for posten og jobbet litt med lakking på en stang som kom hjem for spjelking etter et "beinbrudd" ved hunholken. Den har tatt en liten norgestur og vendt hjem til far for kos og pleie. Jeg snakker om paraen jeg monterte i vår. Har sett bilder av STOR ørret som er tatt på denne. Kjekt :) Den har blitt en tomme kortere. Skal bli morsomt å prøve hvordan det har påvirket aksjonen

Imens vi venter kan jeg tease loomisen :)

Støvet som er på kom fra tekket og er ikke fast i lakken :)

post-969-13949882916577_thumb.jpg

post-969-13949882916948_thumb.jpg

post-969-13949882917468_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt silke i posten i dag. Grønn, gull, oliven og javabrun. Alltid kjekt med litt nytt. Har noen kule planer med den grønne silken.

Ellers har jeg surret så å si ferdig Diamondglassen eller Sattanstangå. Mangle kun å surre stripping-guiden, men windingchecken mangler ennå så jeg må vente til den kommer i posten.

Imens skal jeg jevne ut silken på det jeg har surret og behandle den. Blir så flott atte

post-969-13949882958395_thumb.jpg

post-969-13949882958997_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å følge med her, og spesielt på Garrison 209E! :D

Ja den tror jeg du kommer til å like :)

Lurer egentlig veldig på hvordan du klarte dette Sigve.. For da vi gikk fra hytta deres sånn ved 4 tiden på fredagsnatta, så snakket vi om hehe, de dærre jævla bambuspinnene... osv. Ikke no for oss nei. Sa både JB og jeg;-) ;D

Uansett, hypnose? Er det det du brukte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å følge med her, og spesielt på Garrison 209E! :D

Ja den tror jeg du kommer til å like :)

Lurer egentlig veldig på hvordan du klarte dette Sigve.. For da vi gikk fra hytta deres sånn ved 4 tiden på fredagsnatta, så snakket vi om hehe, de dærre jævla bambuspinnene... osv. Ikke no for oss nei. Sa både JB og jeg;-) ;D

Uansett, hypnose? Er det det du brukte?

Look in to my eyes... my eyes and nothing else but my eyes ;)

Sannelig sier jeg dere. For et vil komme en dag da bambuss vil åpenbare seg i form av hexa, og dere vil like det. Sigve 22-23. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...