Gå til innhold

Sigve sin store stygge byggetråd


Sigve

Anbefalte innlegg

  • Svar 506
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Aggresiv??? Syns du eg virke sure og full i strid >:(

Velllll. Sitter å jobber med "sattanstangå". Ble litt i tvil om dette ble pent. Tenker da på 805 etter diamondglass.

Hva syns dere? Skal jo lakkes osv. Så rødfargen blir som resten.

post-969-13949883213026_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

å lage et agresivt uttrikk på en Diamondglass er vet nær det samme som å sette hekkspoiler på et THINK......den llle pyntesurringen  framfor ble jo men den.......nå er det godt at du ikke har Winstonhue og lakkerer på ei kake med epoxy mellom korken og den ytre pyntesurringen...dette blir flott og sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på skriften. Dette er en film som kom med blanken. Det irriterer med at det er 3 forskjellige skriftfronter. Var vist bare jeg som merket det (og Morten over telefon). Uansett så tok jeg vekk 805 og lot diamondback diamonglass stå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Sigve. Det blir rot med blanding av fontene. Men igjen, Diamondback har jo den fonten i sin logo. Og det er ikke vanlig å bruke logofonten i typenavnet. Men for Diamondback sin del (som har en snadder logofont) hadde det blitt pent å bruke samme fonten. Det gjelder jo ikke alle merker  :) F.eks. Loop. Hadde ikke blitt pent å skrive "Loop Göran Andersson Signature Series" i Loop sin font. Måtte hatt rullende tekst på stanga for å få plass  ;D

[move]LOOP GÖRAN ANDERSSON SIGNATURE SERIES[/move]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

logoen før var diskret......jeg skrev dem en mail for noen år siden og påpekte usmaklig merking av stengene

Suns jo at denne "Diamondglass" logoen ser helt jævli ut. Samtidig så er det jo kjennemerket til stangen. Er jo ikke tvil at det er en glass da :)

Som sagt så fjernet jeg 805. Får bare huske at det er en 8 foter klasse 5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd sånn malig til å male på modelfly tynnet ut med white spirit. Det fynker men du kan ikke bruke lakk på. Flexcoat eller noe sånn i den duren blir da et alternativ.

Selv skal jeg nå bestille ny film fra Mudhole ettersom jeg bestemte meg for at det ser helt grusomt ut ???

Så da får jeg smøre meg inn med krem igjen (tollmodighetsfaktor 20)

Klarte jo ikke å motstå fristelsen å ta noen kast på plenen i dag. Fyfasiken for ei nyyydelig stang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskret håndskrift er jo en god løsning.

...Eneste jeg har hatt problemer med er bruken av tynn paintmarker, er at skriften flyter litt ut når den kommer i kontakt med lakken.

Vurderer å bruke en pennsplitt og høbbylakk i ønsket farge.

Har du noen tips er da Sigvemannen?

Du kan bruke gel pen, tørke den med føner og så bruke CP. Det går uten CP også, hvis du tørker den skikkelig. Generelt kan det være en idé å bruke CP på diverse typer penn/lakk for å hindre at det flyter ut.

Fin tråd Sigve!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal prøves tmags.

Jeg hopper videre med mine 2 bambuss emner Nemlig PHY "Midge" og "Perfectionist"

Jeg fikk dem på fredag og har ennå ikke fått satt meg ned med dem. Jeg har lakket og skrevet navn og nummer på dem. Jeg skal gå mer i detalj på stengene når jeg har bedre tid.

Er uansett utrolig mye kjekkere å jobbe med cane enn karbon. Mye mer arbeid rundt detaljene og det liker jeg.

Nå henger de til tørk i dusjen :)

post-969-13949883367513_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndager er noen riktig flotte kosedager. Særlig på høst/vinter. I dag har det vært såpass flott vær ute at jeg dreiet 2 stk håndtak. Hadde vel sagt at jeg skulle lage en fortsettelse på dette men kameraet mitt hadde ikke mer batt så derfor får dere nøye dere med "ferdigbilder" foreløpig

Det ble 2 helt normale sigargrips igjen. Syns det gjør seg best på korte canestenger eller cane generelt. Nå skal jeg bare lime delene sammen

post-969-13949883368747_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndager er noen riktig flotte kosedager. Særlig på høst/vinter. I dag har det vært såpass flott vær ute at jeg dreiet 2 stk håndtak. Hadde vel sagt at jeg skulle lage en fortsettelse på dette men kameraet mitt hadde ikke mer batt så derfor får dere nøye dere med "ferdigbilder" foreløpig

Det ble 2 helt normale sigargrips igjen. Syns det gjør seg best på korte canestenger eller cane generelt. Nå skal jeg bare lime delene sammen

Helt Enig Sigve. Dette ser bra ut!!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for slags "klyper" du har brukt til å henge opp de stangemnene?

Det skal prøves tmags.

Jeg hopper videre med mine 2 bambuss emner Nemlig PHY "Midge" og "Perfectionist"

Jeg fikk dem på fredag og har ennå ikke fått satt meg ned med dem. Jeg har lakket og skrevet navn og nummer på dem. Jeg skal gå mer i detalj på stengene når jeg har bedre tid.

Er uansett utrolig mye kjekkere å jobbe med cane enn karbon. Mye mer arbeid rundt detaljene og det liker jeg.

Nå henger de til tørk i dusjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lars :)

Sitter for tiden og jobber med min gamle 6 foter. Har strippet den helt ned for så å gjøre den på ny. Et helvettes arbeid i grunn. Den skal mer eller mindre bygges opp til slik den var bare med noe bedre resultat i finishen. Det er min andre gang jeg surrer hvit silke for å få gjennomsiktig surringer. Det er jævli vanskelig. Tråden kan ikke være for stram for da blir det blåskjær i silken og surrer du for slakt sitter ikke guiden. Nå er jeg iallefall ferdig og silken er mettet med benar. Oljen skal bare tørke og det tar sin tid. I mellomtiden kan jeg jobbe mer med midgen.

Jeg la ved et bilde som viser litt "hverdagsmagi". Syns ennå det er utrolig fasinerende å se silken transformere seg.

post-969-13949883551506_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lars :)

Sitter for tiden og jobber med min gamle 6 foter. Har strippet den helt ned for så å gjøre den på ny. Et helvettes arbeid i grunn. Den skal mer eller mindre bygges opp til slik den var bare med noe bedre resultat i finishen. Det er min andre gang jeg surrer hvit silke for å få gjennomsiktig surringer. Det er jævli vanskelig. Tråden kan ikke være for stram for da blir det blåskjær i silken og surrer du for slakt sitter ikke guiden. Nå er jeg iallefall ferdig og silken er mettet med benar. Oljen skal bare tørke og det tar sin tid. I mellomtiden kan jeg jobbe mer med midgen.

Jeg la ved et bilde som viser litt "hverdagsmagi". Syns ennå det er utrolig fasinerende å se silken transformere seg.

Dette ser strålende ut Sigve. Ser frem til den er ferdig! Du må legge ut noen flere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...