Gå til innhold

Sigve sin store stygge byggetråd


Sigve

Anbefalte innlegg

  • Svar 506
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takk Lars :)

Sitter for tiden og jobber med min gamle 6 foter. Har strippet den helt ned for så å gjøre den på ny. Et helvettes arbeid i grunn. Den skal mer eller mindre bygges opp til slik den var bare med noe bedre resultat i finishen. Det er min andre gang jeg surrer hvit silke for å få gjennomsiktig surringer. Det er jævli vanskelig. Tråden kan ikke være for stram for da blir det blåskjær i silken og surrer du for slakt sitter ikke guiden. Nå er jeg iallefall ferdig og silken er mettet med benar. Oljen skal bare tørke og det tar sin tid. I mellomtiden kan jeg jobbe mer med midgen.

Jeg la ved et bilde som viser litt "hverdagsmagi". Syns ennå det er utrolig fasinerende å se silken transformere seg.

Dette ser strålende ut Sigve. Ser frem til den er ferdig! Du må legge ut noen flere bilder.

Værsegod Morten.

post-969-1394988355217_thumb.jpg

post-969-1394988355266_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet litt med midgen. Har så å si lakket ferdig surringene i bunndelen. Fikk guidene i dag så snart skal jeg montere resten. Er veldig førnøyd med hvordan fargen kom frem i silken. Har nok blitt min nye favoritt farge

Ser bra ut dette Sigve.. :)

Det tar jeg som et kompliment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet litt med midgen. Har så å si lakket ferdig surringene i bunndelen. Fikk guidene i dag så snart skal jeg montere resten. Er veldig førnøyd med hvordan fargen kom frem i silken. Har nok blitt min nye favoritt farge

Ser bra ut dette Sigve.. :)

Greit nok, dette ja. ;) Du får fortsette å øve for harde livet, og prikke inn toppformen til du går i gang med hovedstanga for denne sesongen.  :D 

Den stanga kommer som du vet til å spille en hovedrolle i neste års turblogg: "Fluefiske i pomp og prakt - en sesong helt utenom det normale".  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fluefiske i pomp og prakt - en sesong helt utenom det normale"

Den tråden ser jeg fram til å lese JB!

Regner med du følger med her Oddbjørn?? www.fluefiskefabler.com

JB kan dette med å skrive. Skulle ønske han brukte litt mere tid her inne også, men han sitter vel å bruker opp all fritiden sin med å få vingene riktige på Catskill`sa sine ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd Sigve :) Hvordan lakkerer du stangemnene? Eller er de ferdig lakkert når du får dem?

Jeg dypplakere dem. Eller rettere sagt jeg skal dypplakere dem. Jeg kjøper alltid mine blanks ulakerte og uten påmonterte holker

ta bilder av alt

Den er grei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velllll!!! For å komme med litt mer info så jobber jeg med mange stenger på en gang for øyeblikket. Jeg har fått ferdigfilmer med navn fra Mudhole til mine diamondback stenger , classicen og glassen. Har ikke bilde av glassen ennå da den er i surreren nå. Classicen derimot har jeg et bilde av. Skjønner jo fort at jeg ikke driver med fotokunst :) Er ikke ferdig ennå. Skal ha et strøk til med flexcoat. Ble ikke 100% fornøyd, men har sett verre eksemplar fra frabrikkstenger.

post-969-13949883792042_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre har jeg også litt oppdatering på Midgen. Toppen er lakket et strøk. Silken ser ikke pen ut nå men vil bli MYE bedre etter litt TLC (pussing) Virker som om silken reiser bust etter den blir lakket. Dette pusser jeg vekk, men først skal jeg legge på et lag med lakk til. Eller så har jeg jo markert stangen. Bunnen er nesten klar til dypping

post-969-13949883792666_thumb.jpg

post-969-13949883793166_thumb.jpg

post-969-13949883793767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit silke som blir gjennomsiktig av lakken og med rød tipping er pent da :)

Hadde du bladd det tilbake en siden ville du sett at jeg har en med klare surringer til lakering nå ;)

Liker godt nr3, den lyse brungule ;)

Den ligger godt ann. Jeg syns kanskje den er litt traus og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit silke som blir gjennomsiktig av lakken og med rød tipping er pent da :)

Hadde du bladd det tilbake en siden ville du sett at jeg har en med klare surringer til lakering nå ;)

Liker godt nr3, den lyse brungule ;)

Den ligger godt ann. Jeg syns kanskje den er litt traus og kjedelig.

Ganske lik meg da med andre ord ;)

Jeg synes stengene blir flottest når surringene går i samme farge som blanksen. Litt pynte surringer, men ikke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...