Gå til innhold

Sigve sin store stygge byggetråd


Sigve

Anbefalte innlegg

  • Svar 506
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

ÅÅÅÅÅ jeg hadde vist et kjempeuhell med stangen din JB. Les det med spenser stemme du :)

Ja, jeg er litt spent på hvordan resultatet blir med all denne drittslengingen  :rolleyes:   ???  ;D Kommer vel ikke til å se ut den stanga. Kunne like gjerne bedt guttungen om å surre og lakke.  ;)

Se der ja. Du skjønner at jeg har makta ;D

Nei Jørn. Jeg er jo profesjonell av meg og legger slike ting på hylla så bare øs utav deg du.

Jeg ble sittende litt i går med stangen. Ha kappet den til rett lengde og skal lakke første strøk med i løpet av kvelden. Dette skal få tørke og herde før jeg pusser med stålull og starter monteringen.

Guideavstanden blir i ekte Garrison stil, men jeg har gått opp en størrelse på guidene. Det kan knapt merkes med øyemål. Teorien bak er at plastliner skal passe bedre da det blir mer plass.

Bare en liten update

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel da kommer de første bildene til JB sin mye stang. Har som sagt kappet stangen til rett lengde. Noen av delene som skal brukes ligger å venter. Har vel ikke blitt helt enige om det blir agate eller ei. Har iallefall begge stripperne klare. Snellefestet har kommet også. Må bare hente det på posten og betale moms >:(

I morgen blir det lakking osv. Trenger dagslys for sånn jobb.

Det jeg forøvrig ikke trenger lys til er å lime holker. Bare et par stødige hender. Smirren fikser det. SKÅÅÅÅÅL :-X

post-969-13949884174239_thumb.jpg

post-969-13949884174722_thumb.jpg

post-969-13949884175193_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du ble litt små nervøs i går JB ;D Selvfølgelig ble ikke noe gjort i går. Det er i dag som teller.

I dag har jeg lakket stangen. Men før jeg kunne gjøre det måtte jeg tilpasse snellefestet, pusse litt med stålull og skrive navn og nr.

Jeg har lagt ut litt bilder som viser hovrdan jeg lakker første strøk. Jeg bruker "filmboks" metoden som Vidar lærte meg. Jeg bruker riktignok ikke en filmboks men et PVC rør. Metoden er ikke mer komplisert enn at man tar en oppvaskhanske eller latex. Klipper av en bit og spenner det over røret som et trommeskinn. Det må ikke strekkes for mye for da sprikker det når du lager hull. Etterpå fester jeg det med en strikk.

Jeg stikker et hull med en saks el. og stikker tuppen igjenom. Deretter fyller jeg på litt 30% fortynnet ravilakk. Så er det bare å trekke røret sakte nedover blanken. Her bruker du god tid. Da unngår du renner.

post-969-13949884215969_thumb.jpg

post-969-13949884216214_thumb.jpg

post-969-13949884216624_thumb.jpg

post-969-13949884216984_thumb.jpg

post-969-13949884217395_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd å følge dette Sigve. Flink er du. Og til stor inspirasjon selvsagt. Får nesten lyst til å prøve jeg også, men som vi pratet om i går så tror jeg ikke at jeg egner meg til sånt. Det blir for tynt og spinkelt å jobbe med  ;)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd å følge dette Sigve. Flink er du. Og til stor inspirasjon selvsagt. Får nesten lyst til å prøve jeg også, men som vi pratet om i går så tror jeg ikke at jeg egner meg til sånt. Det blir for tynt og spinkelt å jobbe med  ;)  ;D

Nei Stian. Dette vil du få til. Du skal jo starte med fluebinding også så da skal du få føle smått i fingrene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da gikk migrenen over og jeg kunne på ny gripe smirren og ta i et tak for JB. 50% og paralgin gjør noe med arbeidslysten :)

Det regner heldigvis kattunger ute og de jævla minusgradene ser ut til å pakke sammen å dra nord hvor de hører hjemme. Derfor har jeg kunnet dreie håndtak. I dag ble det JB sitt.

Ellers er jo delene som skal på stangen kommet. Vi må bli enige om hvilken stripping guide som faller mest i smak. Grønn agate er jo flott. Særlig med tanke på at det blir grønne surringer. Hva sier du Jørn?

post-969-13949884343584_thumb.jpg

post-969-13949884344068_thumb.jpg

post-969-13949884344549_thumb.jpg

post-969-1394988434491_thumb.jpg

post-969-13949884345328_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...