Gå til innhold

The Fish and the Fly 1 og 2


Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Da er "the fish & the fly 1 - dry flies" bestillt.

Denne gleder jeg meg til å se på min nye 52`Sony HX900 ;D

..... hmmm hvor i svarte kom den fisken fra :D

Terje!

Var vel oppe og snappa en vulgataimitasjon,og ble med i bakslengen uten at du merka no'. ;D

Der har vi det, Willy :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er "the fish & the fly 1 - dry flies" bestillt.

Denne gleder jeg meg til å se på min nye 52`Sony HX900 ;D

..... hmmm hvor i svarte kom den fisken fra :D

Terje!

Var vel oppe og snappa en vulgataimitasjon,og ble med i bakslengen uten at du merka no'. ;D

Der har vi det, Willy :D

Terje!

Har sett det jeg, vettu. ;);D

Ikke like lett å omstille seg etter storgjeddefiske,til markafiske med mygg og lignenede,og da hendte det det kom ei lita ørretflis fykende gjennom skauen i mai. ;D

PS. Har du fått sett filmen ? DS. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Av naturlige årsaker så har jeg bare sett del 1 av disse filmene :D

Filmen er helt ok, men ikke noen høydare på noen som helst måte.

Behagelig tempo og fine bilder, men jeg den mangler litt på engasjement siden. Blir til tider vel tam denne filmen, og det hadde ikke gjort noe om Morten Øland

sa et ord eller to i løpet av filmen utover å rope YESSS eller å le høyt når fisken tok :D

Allikevel er den helt grei å se, bare for å få følelsen av sommer, innsekter og vakende ørret.

Den er iallefall ikke i nærheten av Tørrfluelandet filmene som fortsatt er de beste som er laget etter mitt syn :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Saatvedten her, jeg likte også nymfefilmen best, selv om jeg også setter tørrfluefiske høyere enn nymfefiske. Masse lekre nymfemønstre og inspirasjon i fluebindedelen. Terje, du kan jo binde nymfer selv om du ikke fisker med de? Tipper du kunne tryllet fram noen nymfer uten sidestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Saatvedten her, jeg likte også nymfefilmen best, selv om jeg også setter tørrfluefiske høyere enn nymfefiske. Masse lekre nymfemønstre og inspirasjon i fluebindedelen. Terje, du kan jo binde nymfer selv om du ikke fisker med de? Tipper du kunne tryllet fram noen nymfer uten sidestykke.

Pssst.    Ikke si det til noen,men det har jeg drømt om og,at Terje! skulle binde nymfer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Enig med Saatvedten her, jeg likte også nymfefilmen best, selv om jeg også setter tørrfluefiske høyere enn nymfefiske. Masse lekre nymfemønstre og inspirasjon i fluebindedelen. Terje, du kan jo binde nymfer selv om du ikke fisker med de? Tipper du kunne tryllet fram noen nymfer uten sidestykke.

Pssst.    Ikke si det til noen,men det har jeg drømt om og,at Terje! skulle binde nymfer. ;)

dream on...... ;D ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av naturlige årsaker så har jeg bare sett del 1 av disse filmene :D

Filmen er helt ok, men ikke noen høydare på noen som helst måte.

Behagelig tempo og fine bilder, men jeg den mangler litt på engasjement siden. Blir til tider vel tam denne filmen, og det hadde ikke gjort noe om Morten Øland sa et ord eller to i løpet av filmen utover å rope YESSS eller å le høyt når fisken tok :D

Allikevel er den helt grei å se, bare for å få følelsen av sommer, innsekter og vakende ørret.

Den er iallefall ikke i nærheten av Tørrfluelandet filmene som fortsatt er de beste som er laget etter mitt syn :D

Terje!

Enig med Terje her, denne filmen rekker nok ikke TFL 1-3 til knærne engang. Det blir nesten pinlig når det ikke er lagt på noe samtale eller dialog mens han får og kjører fisk, "ja", "Yess" og "Hihi" er liksom ikke mye av en underholdning og det blir nesten rart. Men bevares, en grei film, men ikke noe must å ha. Noen artige fliuer, men det er vel det. Nr. kommer jeg ikke til å kjøpe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes filmen var bra, og syntes det er bra at noen også lager noe solid og informativt uten tull og tøys. Liker selvfølgelig filmer med story og humor også, men er da fint med en film man kan lære litt av? Blir litt rart å sammenligne med tørrfluelandet filmene syntes nå jeg da  :)

Tørrfluelandet filmene har jo satt en standard for hva som virkelig er bra fluefiske film. Vi nordmenn har da veldig lett for å sammenligne nye filmer med disse, selv om det desverre er få/ingen som kan måle seg med dem. Tør påstå at du kan lære minst like mye av tørrfluelandet filmene som av The Fish and the Fly. Tenk for eksempel på alt det gode ekstramaterialet på 2'ern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte begge for en tid tilbake. Må si nymfefilmen er MYE bedre enn tørrfluefilmen. Fisker så å si aldri med nymfe med det var lærerikt for min del. Sånn filmatisk er disse filmene dønn kjedelige. Det er masse fiskeporr, men ingenting som får meg engasjert. Det eneste pluss er fluebindingen. Det er noen små tips og triks som gjøre det litt intressant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sett begge i dag. Øland er som den flinke gutten i klassen. Dyktig og veloppdragen, men byr ikke mye på seg selv. Upersonlige og kliniske filmer, men varmer godt likevel. Nymfefilmen er klart best på alle måter. Mer å lære, tøffere mønster, større fisk, mer av Morten og bedre scener.

Ps! Er ikke C&R forbudt i Tyskland? Ps2: overraskende fine elver der sør i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps3: Selv en Catskill-idiot med smånysgjerrig nymfeinteresse skjønner at nymfefiske er betraktelig undervurdert i mange moderne kretser. Jeg tror det er i ferd med å snu, rett og slett fordi nymfefiske er logisk fiske, utfordrende og spennende. En god tørrfluefisker rekker ikke en god nymfefisker til knærne.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ps3: Selv en Catskill-idiot med smånysgjerrig nymfeinteresse skjønner at nymfefiske er betraktelig undervurdert i mange moderne kretser. Jeg tror det er i ferd med å snu, rett og slett fordi nymfefiske er logisk fiske, utfordrende og spennende. En god tørrfluefisker rekker ikke en god nymfefisker til knærne.  ;)

En snodig sammenlikning :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting fisketeknisk en tørrfluefisker gjør som ikke en nymfefisker kan gjøre etter, men motsatt? Nope!  :D  Om en sesong eller to, så er du klar for å gå videre. Lover å glemme alle våre feider. Du er for god til bare å ligge på gresset når det ikke vaker. Og tenk på alle nye bokser du må fylle. Sender deg gjerne film nummer to, om du lover å se den!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er ingenting fisketeknisk en tørrfluefisker gjør som ikke en nymfefisker kan gjøre etter, men motsatt? Nope!  :D  Om en sesong eller to, så er du klar for å gå videre. Lover å glemme alle våre feider. Du er for god til bare å ligge på gresset når det ikke vaker. Og tenk på alle nye bokser du må fylle. Sender deg gjerne film nummer to, om du lover å se den!  ;D

Det må jeg si Jørn..... det var et tappert men hyggelig forsøk :D :D

Takker for tilbudet, men behold film nr 2 du. Den har jeg overhode ikke bruk for da film nr 1 holder i massevis her i gården ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Nymfefiske er utrolig effektivt er det slett ikke tvil om , spesiellt mht jakt på større fisker i ulike arter som harr , ørret osv....

Spenningen nymfefisket gir meg, er at når fisken tar kan jeg ikke se hvor stor den kan være , noe man enkelte ganger kan v tørrfluefiske( ikke alltid)

ikke få ganger har jeg strammet lina og kjent god motstand i andre enden......

Bør prøves , alt mitt nymfefiske har foregått i elver hittil.....

mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...