.JB Posted May 5, 2011 Report Posted May 5, 2011 Oj, oj. Håper da ikke det blir så illle. Jeg er blant dem, og vi er nok en del , som heller vil ha en ørret på kiloen på en fin tørrflue enn en tokilos på streamer fisket blindt (å kaste streamer etter en stor ørret som jager småfisk opp på land er faktisk noe annet).Sånn er det bare.
Morten M Posted May 5, 2011 Author Report Posted May 5, 2011 Hei, DEt er greit å jakte på fisk som vaker... elsker det selv. Men innimellom må man benytte "Fabrikkfiske" Synk og streamerOg når det tar vet du ikke helt.. før du kjenner dunkene at det er en stooor fisk... eller blir det med bare:) En sardin... Her i Cacka er det kaldt.. men vi har observert noen skip som har seilt nedover elven... store med store seil.
Morten M Posted May 5, 2011 Author Report Posted May 5, 2011 Jepp, fabrikkfiske er det nye ordet:) for synkeline fiske ... hehe...
Joachim Posted May 5, 2011 Report Posted May 5, 2011 Les Fiske fra flytering skrevet av Robert Alley. Fikk umidelbart lyst til å fiske Den er fra 1991, da var flyteringene runde ISBN 82-529-1944-8. Fluene er herlig enkle som wolly worm, All-Brown bugger, Zug-Bug, Dark Spruce m.m. http://www.amazon.com/Advanced-Lake-Fly-Fishing-Skillful/dp/0936608978#reader_0936608978
.JB Posted May 8, 2011 Report Posted May 8, 2011 Les Fiske fra flytering skrevet av Robert Alley. Fikk umidelbart lyst til å fiske Den er fra 1991, da var flyteringene runde ISBN 82-529-1944-8. Fluene er herlig enkle som wolly worm, All-Brown bugger, Zug-Bug, Dark Spruce m.m. http://www.amazon.com/Advanced-Lake-Fly-Fishing-Skillful/dp/0936608978#reader_0936608978 Takk for boktips!
Morten M Posted May 9, 2011 Author Report Posted May 9, 2011 Tips: Fluemønster. Krok: Streamer 4 til 8. Hale: sadel bakfær Grizzly hanenakke. to spisser. (Mykeste fibrene) Ribb: Gull tinsel. Kropp: Hareøre (4/5 deler) Dubbet. Øyne: To kopper eller sølv øyne (Kulelenke) Hakkel: Krans, Rest i fra hale- Legges bak kuleøyne. Hode: 1/5 del. hare øre. Dubbet. Det er meget vitig av hakklet er det mykeste på grizzlynakken. (Kalles vrakhakkel.)
Joachim Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 Har noen spørsmål: - Hvor mange fra forumet kommer det? - Er det hovedsaklig lørdagen det skal fiskes på eller er det folk der fra fredag til søndag? - Hvor og når er det oppmøte? - Hvor kan man parkere?
Morten M Posted May 9, 2011 Author Report Posted May 9, 2011 Jeg vet ikke hvor mange det kommer i fra forumet. Parkering det spørs om hvor dere skal overnatte. Ellers så er det påmeldt over 30 stykker. Meget bra. Men det vil komme mer info etter 16.mai. Håper det kommer flere. Morten M
Morten M Posted May 9, 2011 Author Report Posted May 9, 2011 Glemt det. Det blir fiske i fra fredag kl. 12 00 til søndag. En del kommer på fredag. og ellers kommer resten på lørdag. Morten M
Ola@Skarpen.no Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 Jeg kommer på fredag. Da er det iallefall en medlem:-)
Eirik Rusten Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 Jeg kommer også - mest sannsynligvis på freddan. Eirik
Morten M Posted May 12, 2011 Author Report Posted May 12, 2011 Hei folkens, Er det noen flere som skal være med på treffet. Morten M
Joachim Posted May 13, 2011 Report Posted May 13, 2011 Noen som skal overnatte der, eller blir det tur retur de dagene treffet varer ?
Rune D Posted May 13, 2011 Report Posted May 13, 2011 De tidligere årene har flertallet campet hele helgen og håper de fleste gjør det i år også. Det blir løst mange verdensproblemer rundt bålet ved hytta til John utover kvelden/natta ...
Morten M Posted May 15, 2011 Author Report Posted May 15, 2011 Da er det en uke igjen til det braker løs, Og det er enda ledige plasser! Det er positvit ihht klekkningene av: mygg og døgnfluer på dagen. Grei vaking, men beste vakingen er på kvelden. Til dere som ønsker å benytte dere av tilbudet i fra outcast, så er prisene meget positive. Dere vil spare inn treffet for dere som ønsker å bli med. For dere som ønsker å være ha ny båt der oppe, så kan dere bare ta kontakt med meg. Da må jeg vite hva dere ønsker, så skal jeg se hva jeg kan ordne. Men flyteringtreffet må være betalt, hvis ikke kan ikke dette tilbudet benyttes. Huskeliste: Fiskeutstyr: To stenger med Synk og flyt. Stremamere Mygg i fra krok 14 til 20 Mygg pupper i fra 10 til 18 Døgnfluer Marginata Marflo, kreps for de som ønsker å prøve noe helt nytt. Bekledning: Varme klær, ull og tykkt undertøy når man sitter i flyteringen. For dere som er under 18. Husk flytevest, har dere ikke dette si i fra, muligens jeg har en til dere. Ellers varme kær. Overnatting: Telt/helst lavvo Sovepose Mat Grillkull Drikke m.m. Vi gleder oss til å møte dere igjenn. Fiske kan benynne kl. 12. 00 på fredag.
kb Posted May 15, 2011 Report Posted May 15, 2011 Jeg stiller fredag , alt klart med stenger,båt,lavo og drikke/godt humør. Gleder meg sykt !1
Joachim Posted May 17, 2011 Report Posted May 17, 2011 Jeg spør igjen .Hvor kan man sette fra seg bilen og evt avstand fra parkering til møtestedet? Jeg skal ikke overnatte. Noe praktisk informasjon bør det jo være for de som ikke er kjent der.
Morten M Posted May 17, 2011 Author Report Posted May 17, 2011 Praktisk informasjon, Når dere kommer til Grindvoll. Ring meg på 92887830. Vi skal møte opp hos John Hornslien på Vestsiden av Vasjø. Der er det parkering. Der går man ned til Base Camp. Det er mange som kommer på fredag, og de som ønsker å fiske hele fredag i fra kl. 12 00. Er dette ok. Men jeg kommer til å jobbe litt med noe Camp ting på fredag - Camp 2. Kommer næremere inn på dette. Ta med Mat og drikke. Og grillkull.
Erik Øistad Posted May 17, 2011 Report Posted May 17, 2011 Jeg gleder meg noe så sykt mye! bli kjent med masse nye likesinnede folk. Og muligens lære masse nytt fra mer erfarene fluefiskere
Morten M Posted May 18, 2011 Author Report Posted May 18, 2011 Hehe Det er spådd meget bra vær. Da kan det bli et meget bra tørrfluefiske på kvelden og natta:) Det klekker nå marginata, og mye mygg... Samt det jakter mye sto fisk nå Morten M
Recommended Posts