Gå til innhold

Flyteringtreff 2011


Morten M

Anbefalte innlegg

  • Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hallo folkes, tusen takk. 

Sommeren kommer med Expressfart... Så de som ønsker å være med si i fra.

Jeg jobber med lyd til Villmarksmessen på snutten, samt har jeg 60 min. materiale som skal ned til 10 min. Det kommer muligens i april. mm.  Jeg har meget mye å gjøre om tiden – så filmred. Blir det lite av.

Til dere som vil vite når snutten ble laget. Var det under Vulgatafiske.

Ellers, så jobbes det med gjeddeproblematikken og andre utfordrende ting der oppe.

Til slutt håper jeg dere ønsker å stille opp i år, til dere som ikke har vært med før. Det begynner å melde seg på folk i fra både Sverige og England mm. Så det vil komme en del nasjonaliteter i år. Men vi har et tak på hvor mange som kan komme som dere vet.

Så jeg håper at å starte fiske etter stor ørret i et meget sosialt miljø, kan jo være hyggelig. Før sommeren tar til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Anbefaler alle folk til å komme på treffene til Morten, for de er både kjempetrivelige, og sjansene for fin ørret er store.

Jeg har bare vært med et par ganger selv gjennom årene, for det er bestandig noen personlige fiskeplaner som kommer i veien (har alltid noen store planer på gang :-) men jeg skal prøve alt jeg kan å være med på ett eller to treff selv i 2011. Det er både trivelig og som oftest godt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig Andre,

Ellers kommer det en 15 til 20 min snutt i fra Hadeland før påske.

Tema: Vulgatafiske... i Vindvær :). Da får dere se hva det kan dreie seg om :).

Som mange andre gleder jeg meg til vår treffet.... Greier vi å ta den magiske grensen 2 +....

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig,

Man trenger ikke å øve. Mange av de som har vært med opp igjennom årene har begynt der oppe. Tre dagers fiske får man mye kunnskap.

Normalt tar det 3 til 4 timer så forstår man hvordan man manurerer farkosten.

Men totalt sett er det meget enkelt å fiske i fra flyering. - Ellers så vil du få mange tips om hvor og åssen du skal fiske der oppe.

Morten M

http://www.vimeo.com/18569167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo litt interessant. Har jo fått drifter, så nå kan man jo være med. Men må vel ut og øve litt i den først, så man ikke fremstår som den nooben man faktisk er ;)

Får overtale kompisen til å bli med :)

Eirik

Du bruker ca 30 sekunder føe du har "teknikken" inne. Teknikken består i å sitte og paddle med bena.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ca 30 sekunder føe du har "teknikken" inne. Teknikken består i å sitte og paddle med bena.  ;)

Høres skummelt ut.

Det som er driten med alle slike farkoster er at man er veldig utsatt for ufrivillig dreining og drift . . .

Jeg er ihvertfall som gutter flest slik skrudd sammen slik at det er vanskelig å gjøre flere ting samtidig.

Som feks å kaste med fluestang samtidig som jeg padler med bena  ;D

Før man blir komfortabel i bellybåten kan man regne med at kastinga uansett blir noe amputert.

Jeg var ihvertfall stiv av skrekk den første turen, og holdt mer fast i bellybåten enn fluestanga  ;D

Ikke at jeg var så redd for å bli våt, men når vannet holder 5-6 grader er det begrenset hvor langt man gidder svømme.

Etter at man har vært ute noen turer finner man jo ut at det er nær umulig å bikke rundt i bellybåt ufrivillig, selv om Minde vel har fått det til  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg fisker i fra isen går til isen legger seg med flytering. Første delen av året er det meget viktig å ha på seg bra med kleder. Spesielt de som sitter nedi vannet. Kort fortalt: Det er to typer flyteringer 1 som er billig som man sitter i vannet, og en annen variant der man sitter på en flytepute denne er mest vanlig i dag, men i mange type varianter.

Det er viktig å belyse "også på flyteringtreffet", at jeg anbefaler alle å ha på seg oppblåsbarflytevest når man fisker. Og jeg vil også si det at, den dagen man setter seg i en flytering forstår du at dette er en ultimat farkost for deg som fluefisker. I både godt vær og i dårlig vær. Det er et spesielt tips jeg vil gi alle her å nå. Få ta i noen gode svømmeføtter for sko (ikke harde, men myke).

Ha en god helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...