Gå til innhold

Flyteringtreff 2011


Morten M

Anbefalte innlegg

Ja, det høres litt tidlig ut med belly - temperaturmessig altså. Det er også et eller annet med kaldt vann og behov for å slå lens. Blir til å pisse seg rundt hele vannet. Den beste oppskriften mot dette er å dehydrere seg kraftig dagen i forveien. Minst en halv cognac. Og det er viktig at man dropper å drikke vann før man legger seg, og modererer inntaket av væske morgene etter. Et par paracet, og så er man klar. Da kan man holde seg tørr nesten hele dagen. Genialt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

PS! Husk ¨å ha på deg mye klær :)

Hehe, ja, det er nok et veldig godt tips :)

Og ihvertfall om dere skal ut i belly i dag . . .

Holdt på å fryse på meg skjørbuk på siste tur i bellyen i fjor høst  :o

Dere kara begynner jaggu og bli gamle altså, frysing og pissing ??? ???

Nei, det er nok heller alderen som begynner og sette sine spor ;D ;D ;D

Mvh

Skarpen den unge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kara begynner jaggu og bli gamle altså, frysing og pissing ??? ???

Nei, det er nok heller alderen som begynner og sette sine spor ;D ;D ;D

Mvh

Skarpen den unge ;)

He-he . . . Husker de første turene mine med fluefiske uten fast grunn under føttene.

Dette var jo lenge før noen hadde tenkt på hverken bildekk eller bellybåt, så jeg svømte på rygg og kombinerte armtak med dobbelttrekk.

Fungerte i grunn upåklagelig, men på vår og høstturer gjaldt det å pakke seg godt inn i avispapir for å beskytte seg mot det iskalde vannet.

Litt dårlig overblikk ble det jo når man lå på rygg og plasket, så det ble mye blindfiske  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :D.Så du noen puddinger som vaket eller ?:P

HeHe, fikk bare være der i noen minutter før jeg måtte dra igjen, og det blåste en del som gjorde det vanskelig å observere vak (så egentlig ikke etter vak/fisk, for jeg var mest overasket over at isen hadde smeltet over store deler av vannet) Men ikke lenge igjen nå!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer info:

Årets flyteringtreff - Vårtreff på Hadeland 20.-22. mai

Vi har for femte år på rad arrangert vårtreff på Hadeland og gleder oss til å kunne tilby alle som deltar på treffet en spesialpris på Outcast flyteringer i fra Outcast Norge (www.outcastnorge.no).

Det er første gang at man kan se alle typene i fra Outcast i Norge på vann. Dette skjer på flyteringtreffet i mai i fra 20. til 22. mai. For dere som ønsker å kjøpe en Outcast båt med denne spesialprisen gjelder dette kun for fiskere som har betalt for flyteringtreffet i mai, og dere vil få muligheten til å benytte dette tilbudet i en gitt periode.

For å se litt i fra vannet, se også link til reklamefilm:

Viktig informasjon:

Til dere som ønsker å bli med på de andre treffene i sommer er minimum antall deltagere 20 personer påmeldingsfrist 4. Juli for Vulgatatreffet.

Hvis det ikke blir mange nok fiskere beror dette på at det er knall fiske andre steder og fluefiskere vil bruke tiden i sine egne vann og elver,  dette forstår vi godt. Men vi skal prøve å avslutte sesongen med et siste flyteringtreff i sept. Men fiske er da ikke så godt som på våren og på sommeren.

Så jeg håper på at dere vil benytte dere av denne muligheten å bli med på vårtreffet i perioden 20. til 22. mai. Og det er enda noen ledige plasser og det kan bli konge fiske:). Beste fiske i Historien kan det bli.

Og vi gleder oss til å møte dere helgen etter 17. mai for dere som ønsker å bli med.

Det er bindende påmelding og dere må melde dere på igjennom mail: post@ssw.no merket flyteringtreff eller mobil 92887830. For nye fiskere er det 650 kroner og for tidligere fiskere 500 kroner + fiskekort.

OBS: i perioden 5. til 16. mai er jeg på oppdrag andre steder og er ikke så tilgjengelig på mail eller telefon. Dette medfører at jeg ikke greier å svare straks, så det vil ta litt lengre tid for at dere får svar. Men send meg mail så svarer jeg så snart som mulig.

Men vi gleder oss til å møte dere som kommer. Dette vil bli gøy og ikke minst sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på prøvefiske.

En lten 4-500 gr. og vi mista en pen en:

Noen grunneiere var ute med fluestanga, fikk 10 på to dager opp til 2. åtte ble satt pent tilbake. og to støinger ble klakket.

Så dette tyder på godt fiske i år:)

Leger ut en del bilder etter vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på prøvefiske.

En lten 4-500 gr. og vi mista en pen en:

Noen grunneiere var ute med fluestanga, fikk 10 på to dager opp til 2. åtte ble satt pent tilbake. og to støinger ble klakket.

Så dette tyder på godt fiske i år:)

Leger ut en del bilder etter vært!

Den var en ordenlig sværing den jeg mistet Morten, hadde vært kult med kubbeørret som første fisk i år, men men jeg kommer sterkere til treffet.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var prøvefiske 2011 over.

Jeg håper dette kan friste. Tatt i dag på mygg.

Jeg vil gratulere Tommy B med en drømme fisk. Og vi får håper flere får løfte på slike fisker på treffet, eller møte dem..... Den svømmer der enda.

Send meg mail - Hvis du ønsker å bli med... Det kan bli gøy :)

Morten M

post-554-13949887407058_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var prøvefiske 2011 over.

Jeg håper dette kan friste. Tatt i dag på mygg.

Jeg vil gratulere Tommy B med en drømme fisk. Og vi får håper flere får løfte på slike fisker på treffet, eller møte dem..... Den svømmer der enda.

Send meg mail - Hvis du ønsker å bli med... Det kan bli gøy :)

Morten M

Gratulerer Tommy.

Dette var en helt utrolig vakker ørret :o

Nesten på grensen til det uforskammelige ;D ;D

Vi ses på treffet.

Ola Skarpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å se denne fisken "live" og å si at jeg ikke var misunnelig ville vært stor løgn :rolleyes:.

Men samtidig er Tommy den personen jeg virkelig unner en slik fisk,for vi har vært fiskekompiser de siste 10-12 årene :-*....

Men vi er vel enige om at den neste store er det jeg som skal fiske på?!!!!!!

Håper det kommer mange gamle og nye ansikter til Vassjø,for dette kan bli Canacas med mange fisker fra 1 kilo+++++++ beitende på fjærmygg(og det er sykt) gggood-luck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...