Gå til innhold

Flyteringtreff 2011


Morten M

Anbefalte innlegg

  • Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det meldes heftig vind i hele helga, ser jeg . . .  :-\

Selv i hunnselva var det en utfordring å få lagt ut flua sånn nogenlunde der man ville i dag.

Med streamer og synkesnører så går det så fint at det! Og slukstanga ligger jo alltid i bilen i tilfelle vi får + 4 m/s    :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første padleøkt gjort, 6 pene fra 0,7 til 1.1kg

Mista 2 store på godt over 1.5kg >:(

Veldig stilig, gratulerer med fin fangst. Håper jeg kommer meg avgårde i morgen. Hva har du tatt dine på? Jeg har ikke synkeline og lite streamere; er det sjans for meg, tror du?

Eirik

Heftig vind, tok mine på ørekyteimitasjonen til Brun.

Synk har jeg ikke brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av vårtreffet - 2011

Vi var tot. 18 fiskere

Fiske var bra 1. dagen men vinden tok oss på lørdag og søndag. Som medførete dårlige fangster disse dagene.

Men Vi var borti mange fisker som lugget i fluene (både stort og smått)

Campene fungerte meget greit, Og Camp 2. blir meget bra.

Det ble observert stor fisk som beite et eller annet rett under  vannhinnen (Myggpupper muligens).

Og det var en del fisk som vakte i fra kl. 03 00 og utover morgene.

Konkl.

Fornøyd med vårtreffet 2011.

Men det vil bli noen forbedringer til Vulgattreffet den: 17. juni til 19. Juni.

Så jeg håper flest mulig kommer på dette treffet, det kommer til å bli like koselig som dette. MEn forhåpenteligvis mer fisk og større fisk.

Håper dere som var med kan kommentere dette innlegget. Har dere noen bilder, håper jeg dere kan legge ut disse.

Morten Minde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når været først ble som det ble, så var det hyggelig å være fluefisker blant andre fluefiskere! Sært fiske og litt vel mye alkohol på noen...  . Imponert over den nye farkosten min, og den ble innviet med en fisk ombord etter ca 1 times fiske. Deretter var det bare lugging og ingen fast fisk. Da det blåste opp søndag flyttet ørreten seg oppover  i vannlagene og hogg etter streamere nær vannflaten. Likevel var det dessverre vrient å kroke dem. Vi slet virkelig med å knekke koden, og det var ikke lite som ble forsøkt - verken av fluer, liner eller fisketeknikker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dry-fly snob

Kom tidlig på fredag, fikk satt opp telt og blåst opp belly'n, kom meg utpå vannet, fant vel fort ut at man skulle hatt med vindsurfing brettet i stedet med all den vinden som var der, etter noen timer så traff jeg på Ola som hadde tatt 6 ørret, mens jeg kunn hadde kjent kraftige lugg i flua, klarte ikke kroke dem...fikk vel beskjed å ikke løfte stangen men det er jo ikke lett når man har adrenalin og håper, klarte etterhvert å kroke en abbor til stor skuffelse, men det gikk heldigvis ikke så lang tid til en ørret på 20.5" = 52cm lå i håven, målte den kjapt da jeg ikke hadde vekt med og satt den pent ut igjen. Lørdagen var jeg på vannet igjen ca. kl. 10 og det bar rundt på de samme plassene som dagen før, mye vind gjorde valget enkelt til streamer fiske igjen, fikk 1 abbor og en ørret på 32cm, lite lugg denne dagen. Dro hjem på ettermiddagen da jeg ikke orket å fryse mere, var forkjølet tidliger i uken, ble ikke noe bedre akkurat etter denne turen.

Takker for en trivelig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke trod at jeg skulle drive med dette enda. Men takket være dere her på forumet og mange andre gode hjelpere har vi kommet fem år på vei.

Målet er at dette kan bli en tradisjon og fiske i disse vannene i fremtiden og ikke minst at i fluefiskere kan ha en trivelig møteplass der vi kan ha et kvalitetsfiske i sammen... Bare været er med oss:)

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke trod at jeg skulle drive med dette enda. Men takket være dere her på forumet og mange andre gode hjelpere har vi kommet fem år på vei.

Målet er at dette kan bli en tradisjon og fiske i disse vannene i fremtiden og ikke minst at i fluefiskere kan ha en trivelig møteplass der vi kan ha et kvalitetsfiske i sammen... Bare været er med oss:)Morten M

Det er det jo aldri ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang må vi være heldig...

Sommertreffet i fjord var det bra vær litt regn. Men få kom:) Men mye fisk fikk vi:)

Men vår treffene er en annen ting:) Litt Hisorie

2007 KALDT to fisker i Vassjø "Tot 23 fisker"  Største 1,7

2008 Veldig KALDT "SNØ" "Mye Smått" En på mange CM :) XXX mange små fisk. Største STORT

2009 MYE Pollen. Lite fisk, Noen fisket etter en Stooor fisk lenge.... Men nei : 22 (  fisker Største 1,2

2010 Trekt fiske "KALDT" To dager dårlig fiske, mandagen kanon fiske.... 26 fisker Største 1,9 kilo

2011 Trekt 17 fisker :( Mye lugging... Største 52 CM

Se om jeg kan finne noen minner:)

post-554-13949887852972_thumb.jpg

post-554-13949887853461_thumb.jpg

post-554-13949887853941_thumb.jpg

post-554-13949887854309_thumb.jpg

post-554-13949887854803_thumb.jpg

post-554-13949887855281_thumb.jpg

post-554-13949887855766_thumb.jpg

post-554-13949887856121_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo til på Fish Cat med baderingtreffrabatt, og det var en helt annen opplevelse enn Waterskeeter. Sitter herlig høyt og med frie armer til å pælme fluer både hit og dit. Stolt kaptein på skuta i rom sjø (takk for bilde Morten)  ;D :

Hvor mye var baderingtreffrabatt på da ? om det er lov til å spørre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars P

Slik det er og slik jeg prøver å få til fremover er at man skal greie å få noen spessialtilbud for de som blir med å støtter flyteringtreffene.

Dette er en gest til våre deltagere som vi ikke tjener penger på, men dere har mulighet til å spare penger på totalt. Noen synes disse treffene er "dyre", og ikke minst det er en meget stor terskel å gå over for å si ja til å bli med.

Med slike tilbud som vi kan noen få, blir terskelen litt mindre for å bli med. Og jeg håper mange synes dette er hyggelig.

Jeg kommer til i fremtiden å jobbe med slike tilbud, som dere kan få innimellom. Derefor det er faktisk viktig for hele  vannområdet at disse treffene blir varende. Hvis ikke vil vannene bli forlatt til seg selv i fremtiden. Som muligens fører til at de blir fortapt for fremtiden som ørret vann.

Men det er viktig at ALLE vet at det er kun på flyteringtreffene at man får disse tilbundene, ingen andre steder og man må ha betalt avgift for å få et slikt tilbud.

Ellers så håper jeg folk blir med på neste treff:)

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er viktig at ALLE vet at det er kun på flyteringtreffene at man får disse tilbundene, ingen andre steder og man må ha betalt avgift for å få et slikt tilbud

Er det slik å forstå at det er klin umulig å få avslag ved kjøp av en slik Outcast badering om man ikke er påmeldt disse treffene ?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du prate med din butikk.

Derfor jeg er sponset av Outcast og jeg ga min fortjenetse til mine deltagere...

Er ikke det realt! Men jeg må si det at det er også andre flyteringer som er meget gode til en god pris, men muligens ikke samme konfort. Dette var et tilbud i år, kanskje det kommer et nytt neste år på samme ringer, hvis ikke andre.

Men det er meget hyggelig at vi har mulighet til å kjøpe disse ringene i butikk nå. Og ikke minst flyteringsfiske kommer mer på dagsorden. Derfor det er meget fortrefflig å sitte i en flytering å fiske etter vakende fisk i trygge omgivelser. Og jeg håper at flyteringsfiske vil bli mer akseptert i blant grunneiere.

Og det må vi alle jobbe med. Er dere ikke enig?

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...