Gå til innhold

.....kanskje blir det en cane til slutt?!!


Anbefalte innlegg

[glow=red,2,300]En ny oppdatering:[/glow]

Jeg må vel innrømme at jeg ikke er den beste til å oppdatere men her har jeg endelig fått knipset noen bilder.

Siden forrige oppdatering har jeg da altså blitt ferdig med finhøvlinga og deretter limt sammen splittene.

Så har jeg fjernet både limrester og emalje pluss at jeg har "gnikket og gnidd" med sandpapir og stålull 8).

Limet fikk jeg av Vidar oppe på messa i Vikingskipet.Kunne fort blitt bura inne der jeg gikk rundt og viftet med en gjennomsiktig pose full av hvitt limpulver :P.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne takke Vidar nok for den hjelpen jeg får av han.

Han er helt enestående :D!!

Etter bildene ble tatt har jeg satt inn stanga med Danish Oil.Skal ta flere bilder underveis!!!  

post-2232-13949887003359_thumb.jpg

post-2232-13949887003832_thumb.jpg

post-2232-13949887004313_thumb.jpg

post-2232-13949887004803_thumb.jpg

post-2232-13949887005195_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 348
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tusen takk for det Sigve og Stian 8).

Jeg må innrømme at jeg har funnet et par ørsmå limfuger,men til å være min første stang så er jeg veldig fornøyd selv!!!

Det skal sies at jeg ikke fant dem første gang jeg så etter :P....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kanon, Rune :D

Ser allerede frem til ferdig produkt, imponerende å se hvor mye du har fått til så langt.

Venter i spenning på fortsettelsen :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for rosende ord Terje,Vegar,Kalle og Tommy 8).

Tommy:Jeg skal "mette" porene med x antall strøk ravilakk som pusses og avsluttes med dypplakking av hele stanga helt til slutt :D.

Med andre ord så følger jeg Vidars fremgangsmåte som han beskriver så fint i Splitcanebygging del 1-6.

http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=44&Itemid=70

Terje:

Jeg kommer garantert nedom Kvarven i år,så da skal du nok få både se og prøve :).

Blir spennende og se hvor langt unna "originalen" jeg ender til slutt ;D!!

Håper jeg treffer på deg til sommeren igjen også Kalle :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye for rosende ord Terje,Vegar,Kalle og Tommy 8).

Tommy:Jeg skal "mette" porene med x antall strøk ravilakk som pusses og avsluttes med dypplakking av hele stanga helt til slutt :D.

Med andre ord så følger jeg Vidars fremgangsmåte som han beskriver så fint i Splitcanebygging del 1-6.

http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=44&Itemid=70

Terje:

Jeg kommer garantert nedom Kvarven i år,så da skal du nok få både se og prøve :).

Blir spennende og se hvor langt unna "originalen" jeg ender til slutt ;D!!

Håper jeg treffer på deg til sommeren igjen også Kalle :).

Det ser jeg frem til, Rune :D

Da skal vi teste cane så det holder ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Øyvind 8).

Tror jeg ligger ganske greit an,for jeg frykter isen ligger rekordlenge i år :P...

Ultimaten bytter jeg aldri ut nei!!!!!!!!

Regner med jeg ser deg oppi der igjen Øyvind :D.

Skal ikke se bort i fra det. Om et par-tre uker så ligger jeg nok og dupper midtskjærs i bellyen og vifter med min biangulær–karbonfiberteknologistang. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna tråden her likte jeg!! :P

Må si jeg er imponert(ikke overrasket) over dine evner som stangbygger! Har jo alltid sagt du er en en FINsnekker og her er det bildebevis i all mass :) Satser på å få tatt en tur innom ipåsken å ta en titt på ditt tredje underverk :D

ps. regner med at det kommer til å bli "gibort"priser på carbon på fjuk isommer ;D å da skal jeg være tidlig ute!

mvh are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,du er da snill og da mmmakeout.bare kom innom Fjuk når du har lagt fra deg trønderbarten og kommet deg nedover du Are :D.

Håper jeg får holker,ringer,snellefester mm i løpet av uka,så jeg kan få gjort litt i løpet av påsken 8)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[glow=red,2,300]Update:[/glow]

Det er vel egentlig ikke mye å oppdatere enda men jeg har da "mettet" porer med lakk og venter nå på ringer,snellefeste,holker,kork,div silke mm....

Jeg har også tenkt litt på dypplakkeringen.

Har lurt litt på den teknikken med å heve stanga saaaakte opp av et rør fyllt med lakk...

Hva med å faktisk tappe røret tom for lakk nedenfra i stedet for å heve stanga,for da kan jo stanga bare henge til tørk i røret?

Det må da være lurt eller er jeg helt på viddene(som så mange ganger før :P)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør i tilfelle ha et transparant rør slik at man kan følge med på hva som skjer og hvor fort ting går. Mange bremser opp prosessen når stangringene kommer opp over overflaten for å gi lakken ekstra tid til å renne av ringen og forhøyningen surringen gir. Det kan og være du må ta et grep og senke stangen noen centimeter før du fortsetter, noe som vil være vrient å få til med "drypp-metoden". Selvfølgelig vil det være mulig, men jeg mener du har større kontroll med å heve stangen opp fra lakken som med dypplakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...