Gå til innhold

I år tror jeg det blir sein vår!


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Når skare snøen bærer en mann i juni, da blir det sen vår. . . ( tor den gikk slik )

Jan

For at det skal være skare må det allerede ha vært mildvær.

Men tror vi får en veldig lik vår som i 2010. NAO er dønn lik som i fjor, bare enda sterkere og kom tidliggere inn. Men en varm mai kan jo allikevel gjøre at klekkingene begynner tidliggere enn i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren var veldig på etterskudd i 2010, fra 1 til 3 uker etter hva som har vært normalt de siste årene der jeg ferdes. Håper virkelig ikke det blir like sent i år. Jeg har nemlig mye fri i de første delene av juni... Foreløpig ser det jævli dårlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Når snøen ligger til st.hans da blir det sein vår da :P;D

Sitatbølle :)

Korreks:  "Når skarrasøen bærer en voksen mann St. Hans, DA blir det sen-sommer da"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke denne våren blir så sein. Det at 2010 var etextremår er vel ingen tvil om, men tempraturen er ikke så langt fra normalen i 2011 så langt  ;D ;D

Ser for meg myggfiske i hele påsken ved et roligt vann og lavvo en uke :)

Jeg leste på yr at 2010 kom til å bli et av de varmeste noen gang målt pga havtempen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det helt sikkert kaldt og dritvær :)

Hehe ja man kan jo lure. Husker de pratet om dette i fjor og når jeg var på et fordrag. Da var det 6 grader på 70 meter dyp.

Husker ikke datoen men det var tusen kuldegrader på utsiden. De var veldig bekymret for det. Det var alt for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig måtte hele den vestlige fiskeflåte få utvidet fisketid på kvoten siden det ikke var en fisk å jakte på til riktige tiden. Grunnen? havtemperaturen var 10 grader kaldere en normalen hele mai\juni!

Jeg vet ikke men jeg stoler mer på en havforsker en deg i dette tilfellet. Flødevigen havforskningsstasjon har holdt på med havforskning i ualminnelige tider og har en mye sterk kompetanse samlet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...