Gå til innhold

Dumping av fisk - Fish fight


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Tør ikke klikke på den i frykt for sitte her som en dampkoker   :P

Men har nesten helt sluttet å spise kjøpefisk á la oppdrettslaks og kakker heller en SØ eller en hvitfisk ved behov. Sånn sett har man det fint som helårsfisker langs kysten, bare man bruker nøtta litt :)

Edit: Signert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Ja når 50 % av fisken som fanges i Nordsjøen dumpes så blir man utrolig trist. Samtidlig begynner man å lure på hva i hele huleste faen man holder på med når man slepper tilbake fisk i sjøen?! Men jeg gjør det fordi jeg trenger ikke all den fisk jeg fanger ... hehe. Men slår et slag for ansvarlig catch n release!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskenæringen har mange svin (eller fisk) på skogen!!!! Desverre er vell ikke den norske flåten bedre enn resten av verden. Og den fisken man kjøper i butikken er det jo så snart ikke inneholder fisk engang....

Kjøper man en sardin,koker den, og har et STORT glass med vann vedsidenav, har man mengden med fisk i norsk frossenfisk :(

signert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo katastrofe.

Ikke fordi jeg ikke har visst om det,men med tanke på at mat blir dumpet på den måten.

Og her kunne jo laksenæringa(snakker om oppdrett,villaksnæring finnes vel nesten ikke lenger)bruke "tyngden" sin,å kjøpe opp skrapfisken,så kanskje man kunne spart oppfiskinga av lodde og annen fisk som er næring for skikkelig matfisk.

Signert !

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Et tegn til på at havet er på vei å tømmes for sine resurser. Blant det sykeste jeg lest og dette kommer bare til å trigge alle sushielskere og gjøre tunfisken enda mer etterspurt. Sorgligt. (ikke noe kritikk mot sushielskere, jeg er selv et sashimimonster)

http://www.dagbladet.no/2011/01/05/nyheter/tunfisk/japan/utenriks/14951202/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dette skjer ikke bare i Nordsjøen. Jeg så et faktaprogram sist høst der det ble dokumentert at torsken nærmer seg utryddelse i Østersjøen. Frustrerte fiskere dumpet store mengder fisk pga. under minstemål, feil art osv. Som det ble referert i videoen ovenfor - Fordi EU pålegger dem dette. 

Dette er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dette skjer ikke bare i Nordsjøen. Jeg så et faktaprogram sist høst der det ble dokumentert at torsken nærmer seg utryddelse i Østersjøen. Frustrerte fiskere dumpet store mengder fisk pga. under minstemål, feil art osv. Som det ble referert i videoen ovenfor - Fordi EU pålegger dem dette. 

Dette er helt utrolig.

Og det som er enda sykere er at det ikke skjer noen endringer når slikt blir avdekket gang på gang.

Faen, her sulter en stor del av jordens befolkning. Kjenner det koker når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Unknown User

Folkens, det lønner seg å trøkke på og ikke bare stå og se på. Gjennom massmediale påtrykkninger har organisasjonen Fish Fight, som jobber stenhardt mot dumping av fisk, nå fått folket i EU å ta problemet på allvor. Les mer og nyt http://www.fish2fork.com/news-index/EU-moves-to-end-scandal-of-dumped-fish.aspx

Selvfølgelig er det en lang vei å gå, men dette er et viktig steg i rett rettning. Vi fortsetter og si vårt gjennom små handlinger som å signere et opprop i steden for å bare lese og konstantere at andre gjør noe, da har vi gjort mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...