Gå til innhold
  • 0

Min første flue


Nerlando

Spørsmål

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette spørsmålet

Mest aktive i dette spørsmålet

Postede bilder

Anbefalte innlegg

  • 0

Du den var slett ikke værst :) Hvis dette er din første så er det ikke lenge før du har taket på dette.

Tror denne kommer tila flyte litt dårlig men det gjør ikke så mye for den fisker som bare rakkeren fordi om.

Prøv å få på  litt mer hackel hvis du vil den skal flyte. Ikke så mye mer men litt :)

Veldig bra etter min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Meget bra debut ja. Lytt til Tørrbjørn. Jobb med dubbingen. Etter min mening har du litt for mye på bindetråden. Tren på å få så lite dubbing som mulig på. Ta heller noen flere tørn. Det blir så mye enklere å bygge fine kropper. Bruk gjerne skismurning på tråden. Lettere å spinne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Blir nok noen flere forsøk i løpet av helgen, så skal prøve å legge dubbingen litt løsere på de neste. Det er altså viktig at det blir litt luft i dubbingen?

Mener å ha plukket opp et sted at bivoks også funker på tråden når man skal spinne på dubbingen. Stemmer dette? Har god tilgang på dette siden "opphavet" har noen bikuber stående hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Synes den flua var bra bundet til å være første, og fisken tar den garantert. :)

Jobb litt med dubbingteknikken og spander litt mer hackle på flua :) (eventuelt vær mer forsiktig når du klipper over og under)

Når du har fått teken på superpuppan så kan du jo prøve på en palmermygg i mindre korkstørrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Tusen takk :D Kjekt å høre at utgangspunktet ikke er helt håpløst :P

Et annet spørsmål også, er det noen tommelfingerregel på hvor langt hackelet skal være?

Du kan jo alltids kjøpe deg en sånn. Ved tanke på hacklelengde: http://nfisk.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=386&Category2ID=428&List=1&Level=2&ProductID=6698

Om han uansett må kjøpe den på nettet så hadde jeg kjøpt den her: http://mmfiske.no/?ItemID=1712 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Tusen takk :D Kjekt å høre at utgangspunktet ikke er helt håpløst :P

Et annet spørsmål også, er det noen tommelfingerregel på hvor langt hackelet skal være?

Ikke heng deg for mye opp i slikt. Ta en titt på fluene i trådene her så danner du deg et inntrykk.

Vil gjerne spørre om en ting. Hvis det var din første flue så må jeg si den var veldig fin. Hvor hentet du informasjon i fra?

Bøker-nettet-film eller hva?

Spør bare for gøy. Tidene forandrer seg jo hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for tipset angående hackel lengde. Får se om jeg kjøper meg en slik sak etter hvert, men tror jeg går på den lokale jakt og fiskebutikken :) Får støtte opp om den syns jeg :)

Har vel hentet det meste av informasjon fra nett. Lest ganske mye på forumet her inne. Veldig mye god informasjon her, å dessuten både hjelpsomme og dyktige medlemmer :) Brukt litt youtube i tillegg.

EDIT: Tror jeg var litt vel hard med klippingen av hackelet. Så det er nok mye av grunnen til at det ble lite ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

i en annen tråd diskuteres fet om vi vanskliggjør fluefiske.........denne karen og hans 2. flue lager gode nok fluer for sensoren som er ørreten eller harren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

funksjon :10 poeng av 10 poeng mulige   utførelse 7,5 av 10 mulige    dette funker!

Dette var ingen dårlig karakter.... Denne må du ta med videre :)

Det er ihvertfall godt for motivasjonen å få så gode tilbakemeldinger her :D Å veldig fint å få så mange tilbakemeldinger på hva som kan gjøres bedre! Blir nok et par fluer i morgen også tenker jeg. Her er det bare å fortsette å trene trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...