Gå til innhold

Et gammelt filmklipp: Blir det smågnagerår i år? Let's hope so :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Nei, mus og lemmen er sånt som hører til lettlurt ørret som stort sett finnes nord for dovre. Har selv erfart at ørreten er så teit der oppe at'n tar laksefluer!!!

Her nede hvor både fugl og fisk er smartere bruker man for det meste buzzere.

Når vi har lyst på lettlurt fisk her så setter vi på en rhodani eller aurivillii i rette tia. Men stort sett må det mer sofistikerte ting til altså. Mus du lissom.... Nei jeg har da sjekket kalenderen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mus og lemmen er sånt som hører til lettlurt ørret som stort sett finnes nord for dovre. Har selv erfart at ørreten er så teit der oppe at'n tar laksefluer!!!

Her nede hvor både fugl og fisk er smartere bruker man for det meste buzzere.

Når vi har lyst på lettlurt fisk her så setter vi på en rhodani eller aurivillii i rette tia. Men stort sett må det mer sofistikerte ting til altså. Mus du lissom.... Nei jeg har da sjekket kalenderen i dag!

Hehe, og hvordan fant du ut at ørreten tar laksefluer da?  ;D ;D :D

Hehe, ikke kom med det at du også ble "tvingt til laksefiske via jobben" for det sier dem alle  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt for fristelsen en dag plussgradene var få og lavvoliv begynte å bli langtekkelig  ;)

Bare tuller litt tilbake med deg, kamerat  :)

Men tilbake til mus. Seriøst, jeg har tenkt igjennom å få til et par "fiske-med-mus- situasjoner" i sommer.

Bare håpe det klaffer. Det virker som det liksom skal være både riktig plass, riktig tid/setting og riktig "magefølelse" synes jeg, for å sette på ei mus. Men om det klaffer...gud bedre for et morsomt tørrfluefiske  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt for fristelsen en dag plussgradene var få og lavvoliv begynte å bli langtekkelig  ;)

Bare tuller litt tilbake med deg, kamerat  :)

Men tilbake til mus. Seriøst, jeg har tenkt igjennom å få til et par "fiske-med-mus- situasjoner" i sommer.

Bare håpe det klaffer. Det virker som det liksom skal være både riktig plass, riktig tid/setting og riktig "magefølelse" synes jeg, for å sette på ei mus. Men om det klaffer...gud bedre for et morsomt tørrfluefiske  ;)

O fan ;) Sjekk om det er ledig på Kola i uke 31! De tar mus, sunray, xray og rai rai  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt for fristelsen en dag plussgradene var få og lavvoliv begynte å bli langtekkelig  ;)

Bare tuller litt tilbake med deg, kamerat  :)

Men tilbake til mus. Seriøst, jeg har tenkt igjennom å få til et par "fiske-med-mus- situasjoner" i sommer.

Bare håpe det klaffer. Det virker som det liksom skal være både riktig plass, riktig tid/setting og riktig "magefølelse" synes jeg, for å sette på ei mus. Men om det klaffer...gud bedre for et morsomt tørrfluefiske  ;)

O fan ;) Sjekk om det er ledig på Kola i uke 31! De tar mus, sunray, xray og rai rai  ;D

Kremt, du behøver ikke engang å dra så langt som "nord for Dovre" for å fiske med mus  ;)

Jeg kan vise deg et par plasser engang jeg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt for fristelsen en dag plussgradene var få og lavvoliv begynte å bli langtekkelig  ;)

Bare tuller litt tilbake med deg, kamerat  :)

Men tilbake til mus. Seriøst, jeg har tenkt igjennom å få til et par "fiske-med-mus- situasjoner" i sommer.

Bare håpe det klaffer. Det virker som det liksom skal være både riktig plass, riktig tid/setting og riktig "magefølelse" synes jeg, for å sette på ei mus. Men om det klaffer...gud bedre for et morsomt tørrfluefiske  ;)

O fan ;) Sjekk om det er ledig på Kola i uke 31! De tar mus, sunray, xray og rai rai  ;D

Kremt, du behøver ikke engang å dra så langt som "nord for Dovre" for å fiske med mus  ;)

Jeg kan vise deg et par plasser engang jeg  ;D

Det var da fælt da Rune,hvilke averesjoner du plutselig fikk mot å fiske "med alt mulig" ?

Trodde du var like "alltetende" som auren,bare den er innstilt på aktuell føde. ;D

Nord,sør,øst eller vest,her er en vimeo om fisk som for øyeblikket syns buzzere blir litt i minste laget. ;)

Tror jeg hadde elsket å ha regnbue/steelhead å fiske på i gamle Gnore. :rolleyes:

http://vimeo.com/3377557

PS: Noe for Hr.Brun's neste filmprosjekt ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harvefiske med mus funker som bare det. Jeg har hatt mest action i det det skumrer og fram til det blir mørkt. Fisker musa som jeg fisker sc når det regner: Tauer inn så det plasker litt rundt musa. Fisken angriper brutalt. Sist august i Katnosa på Nordmarka f.eks. Har også hatt fine turer til Storflåtan og Heggelivann. Jeg bruker en liten museimitasjon av polygarn. Pelsmus blir så plagsomt tungt å kaste med femmerstang.

Denne sesongen har jeg planer om å prøve fra hoftesjarken for å slippe trælet med baksleng i skauen i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kult å høre  :)

Jeg tror også at hvis man våger å slippe opp de mentale bremseklossene for nye ting man ikke har prøvd før, så er fiske med mus ikke noe man bare kan bedrive nord for Dovre, men mange plasser der det er litt sakte strømmende vann og dype kulper. Eller der man kan innbille seg at musa helst vil svømme over. Selvsagt prøver den seg vel ikke på de raskeste strykene - den heller - om den skal over ei elv  :) Og helst i smågnagerår virker det som.

Dama mi er vanligvis ikke så glad i å ta bilder, men i dag spurte hun om å få leke litt med D3s'n. Selvsagt, sa jeg. :)

Så utstyrt med Nikon 28-70 f/2,8 påmontert, drev hun rundt omkring. Her er et bilde hun tok av en eller annen, som satt og bandt fluer (som vanlig) i ene delen av huset  :D

Og han satt til alt overmål og bandt musimitasjoner til påsken...  :D  

EDIT: Fiske med mus i påsken er selvsagt å gå litt knallhardt ut, og ha litt for store forhåpninger, men da blir fallhøyden desto større  ;D

5619829002_25852870b3_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harvefiske med mus funker som bare det. Jeg har hatt mest action i det det skumrer og fram til det blir mørkt. Fisker musa som jeg fisker sc når det regner: Tauer inn så det plasker litt rundt musa. Fisken angriper brutalt. Sist august i Katnosa på Nordmarka f.eks. Har også hatt fine turer til Storflåtan og Heggelivann. Jeg bruker en liten museimitasjon av polygarn. Pelsmus blir så plagsomt tungt å kaste med femmerstang.

Denne sesongen har jeg planer om å prøve fra hoftesjarken for å slippe trælet med baksleng i skauen i mørket.

Har prøvd å fiske med museimitasjon en del selv. Får ofte fisken til å ta, men har tilgode å få kroket den.

Jeg leste en gang at man må vente i 15-20 sek før man gjør tilslag, noe jeg sliter med.. :-\ Som regel drukner fisken fluen før den suger den i seg! Noen som har et tips til kroking og tilslag med mus? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harvefiske med mus funker som bare det. Jeg har hatt mest action i det det skumrer og fram til det blir mørkt. Fisker musa som jeg fisker sc når det regner: Tauer inn så det plasker litt rundt musa. Fisken angriper brutalt. Sist august i Katnosa på Nordmarka f.eks. Har også hatt fine turer til Storflåtan og Heggelivann. Jeg bruker en liten museimitasjon av polygarn. Pelsmus blir så plagsomt tungt å kaste med femmerstang.

Denne sesongen har jeg planer om å prøve fra hoftesjarken for å slippe trælet med baksleng i skauen i mørket.

Har prøvd å fiske med museimitasjon en del selv. Får ofte fisken til å ta, men har tilgode å få kroket den.

Jeg leste en gang at man må vente i 15-20 sek før man gjør tilslag, noe jeg sliter med.. :-\ Som regel drukner fisken fluen før den suger den i seg! Noen som har et tips til kroking og tilslag med mus? :D

850235-4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...