Gå til innhold

Sjøørretfiske i LARVIK


vakdaforfaen

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Lars Vegas: selvfølgelig, men jeg legger mesteparten av skylden på familiemedlem som ikke har tatt meg med ut på gromplasser før  :P

Uansett var det moro å selv velge flue og plass, for så å ha den sinnsyke opplevelsen.

Må jo fiske mye dersom jeg skal være verdig fremtidig medlemsskap i Fluebanden  8)

Leser oppkjøpsrykter mellom radene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 635
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ja nå er jo vi så sykt bortskjemte også da! Tenker over det hver gang jeg leser om andre folk som fisker andre steder.

Vi blir drit sure og grinete... ja nesten så vi slåss noen ganger, når vi bare får 3-4 fisk hver! Ihvertfall hvis ingen av oss har fått noe på over kiloen da blir det uggen stemning for og si det sånn:) Men lykken varer nok ikke evig her, så vi må nyte det så lenge det varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkjøpsrykter he he he he he. Lars Vegas styrer sin bande med jernhånd  ;D

Trenger nok noe mer tid før mr Vegas er moden for nytt blod i sin bande :-)

Håper dette mildværet holder seg, slik at man har mulighet til å dra opp noen flere prikkefanter før jul.

så lenge det ikke er lokk på sjøen er muligheten for sølv fargete prikkefanter tilstede :) vi går nå inn i tiden hvor de STORE purkene stryker rundt på jakt etter mat! dette innebærer selvfølgelig at fangsten kan avta noe pga lavere temp i vannet men som sagt fangsten kan bli virkelig pen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkjøpsrykter he he he he he. Lars Vegas styrer sin bande med jernhånd  ;D

Trenger nok noe mer tid før mr Vegas er moden for nytt blod i sin bande :-)

Håper dette mildværet holder seg, slik at man har mulighet til å dra opp noen flere prikkefanter før jul.

så lenge det ikke er lokk på sjøen er muligheten for sølv fargete prikkefanter tilstede :) vi går nå inn i tiden hvor de STORE purkene stryker rundt på jakt etter mat! dette innebærer selvfølgelig at fangsten kan avta noe pga lavere temp i vannet men som sagt fangsten kan bli virkelig pen :)

Det er fortsatt brakkvann som er gjeldene for disse purkene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt brakkvann som er gjeldene for disse purkene ?

mye av den "mindre" fisken trekker mot brakkvann på rundt 5 grader i vannet mens de store har enklere for å utføre

noe som heter osmose proses og klarer seg bedre i salt sjø. så på jakt etter stor SØ kan ofte lønne seg bedre mot salt hav og ikke brakkvanns områder. sier ikke at de ikke er der men snitt str kan fort bli mindre i brakkvanns partier nå fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde bevis ja.... startet i sandefjord men sjokolademelk farget vann virket ikke som en god ide så jeg flyttet meg til hjemmlige trakter, her var det grønn/brunt vann og 60-70 cm over normalen. fisket av en liten bukt som har huset pen fisk men stort sett har fangsten vært på 3-6hg. 3 kastet smalt det på en på 1 kg, blank og med noen lus. landet 7-8 stk på 5-8 hg, alle trill runde. fisket av motsatt side av bukta, et utrolig forsiktig take og fisken ble med tilslaget i 1-3 sekunder før den snudde og begynte vise krefter! goe 2 min senere viste vekta 2,7kg! årets største for min del og det var virkelig gøy med en spe 10 fot #6! bilde bevis som lars nevner utgår da jeg bestemte meg for å la fisken gå men ta bilde, ikke lett å ta et bilde av fisk som ikke vil ligge på kanten av håven... kløna det til med andre ord!!! uansett 2 vannvittige timer i larvik i dag med rundt 13-15 fisker i håven. de nevne verdige på 2,7kg, 1,4kg og 1 kg.

alle fiskene ble tatt i gode dønninger med rosa semi gris.

sirkus larvik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen fangstrapporter fra Larviksområdet den siste tiden, etter at snøen falt ?

Kommer en grom rapport snart. Men vi tror ikke før vi får se bildebevis. Frode?  ;D

Har allerede sagt til ham at det er ugyldig uten bilder eller minimum 3 vitner ;D ;D ;D:P

svigerfaren til alex og 2 venner stod på utsikten og så på :) 3 vitner! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...