Gå til innhold

Yr.no Dårlig Spådametjeneste?


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

I følge Yr, så skal det nå, på mitt hjemsted, være "Lett bris"

Hmmm. Merkelig at trærne utafor omtrent ligger vannrette, blomsterpotter og slikt blåser av vegger, og at jeg akkurat observerte en fritt flyvende Kongepuddel...

For å si det sånn, det blåser noe sykt! 12/15 m/s +?

Vel, iallefall, så synes jeg dette er en trend fra den siden.

Spesielt når det gjelder vind, men også stort sett.

Så, er man tørrfluefisker, eller endog bare lurer på hvordan ståa er langs sjøen om dagen, så er vel ikke Yr akkurat noe man bør ta med i beregningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yr har ikke vært til å stole på på mange år. Beregningsmodellen tar ikke hensyn til lokale variasjoner i terreng, og det er derfor vanskelig for de å spå nøyaktig... Dette var unnkyldning for 2 år siden. Siden den gang har de justert variablene noe, og mitt inntrykk det siste året er at det om mulig har blitt enda verre.

Vesterålen var helt håpløst, Bærum var ofte feil, og nå i Oslo har det blitt noe bedre, men ikke på langt nær så bra som jeg hadde håpet. Tjenesten benytter jeg som en pekepinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enesteværmeldingen som er hyggelig å se på er den på tv2, av hvilken grunn vet jeg ikke :) de melder jo like mye feil der også. Det er til og med koseligere å få meldt dårlig vær der :)

Den eneste værmeldinga man kan stole på er å stikke hodet ut av soveromsvinduet om morran og kle seg og planlegge dagen deretter :)

( ikke det, så ustabilt været kan være er det ikke alltid det samme været når man står opp, som det er etter frokost )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenger noe spørsmål om det blåser . . . Det er spørsmål om hvor mye det blåser, hver dag  :(

Greit nok akkurat nå, for det setter ekstrem fart på snøsmeltinga, men jeg er redd dette er et signal om at det kommer til å blåse hatter og høy hele sommeren igjennom  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenger noe spørsmål om det blåser . . . Det er spørsmål om hvor mye det blåser, hver dag  :(

Greit nok akkurat nå, for det setter ekstrem fart på snøsmeltinga, men jeg er redd dette er et signal om at det kommer til å blåse hatter og høy hele sommeren igjennom  :-\

Ja det var da volsomt.

Har det alltid blåst så mye som de siste åra?

Er ikke så gammel at jeg husker det, men hvordan var det for 10år siden i forhold til i dag?

Jeg syns det blåser frisk bris stort sett hver dag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenger noe spørsmål om det blåser . . . Det er spørsmål om hvor mye det blåser, hver dag  :(

Greit nok akkurat nå, for det setter ekstrem fart på snøsmeltinga, men jeg er redd dette er et signal om at det kommer til å blåse hatter og høy hele sommeren igjennom  :-\

Ja det var da volsomt.

Har det alltid blåst så mye som de siste åra?

Er ikke så gammel at jeg husker det, men hvordan var det for 10år siden i forhold til i dag?

Jeg syns det blåser frisk bris stort sett hver dag jeg.

Det er ingenting nå om dagen i forhold til før i tiden. Kan aldri huske at det var en eneste dag under min oppvekst at det blåste mindre en stiv tornado.

Jeg synes ikke yr er så værst på nedbør. Bruker det ofte på jobb og det stemmer veldig ofte bra på kort sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenger noe spørsmål om det blåser . . . Det er spørsmål om hvor mye det blåser, hver dag  :(

Greit nok akkurat nå, for det setter ekstrem fart på snøsmeltinga, men jeg er redd dette er et signal om at det kommer til å blåse hatter og høy hele sommeren igjennom  :-\

Ja det var da volsomt.

Har det alltid blåst så mye som de siste åra?

Er ikke så gammel at jeg husker det, men hvordan var det for 10år siden i forhold til i dag?

Jeg syns det blåser frisk bris stort sett hver dag jeg.

Det er ingenting nå om dagen i forhold til før i tiden. Kan aldri huske at det var en eneste dag under min oppvekst at det blåste mindre en stiv tornado. 

Tja, jeg vet ikke jeg, Frode . . . Selv har jeg inntrykk av at det har blåst mer og mer hver sommer siden jeg begynte å fiske med flue  ;D Ihvertfall her på østlandet . . .

Før jeg begynte med fluefiske blåste det kun på senhøsten, mener jeg å huske  ;D

Det som er mest skummelt av alt er at det BESTANDIG blåser nord-vest  :o Uansett hvor jeg reiser for å fiske ; Om jeg sjekker været på gjeldende sted kan jeg ta meg faen på at det meldes vind fra nord-vest  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i YR, Pent, Tv2, AccuWeather og Snåsamannen.

JEG er antageligvis den beste værmeldingen som finnes for fluefiskere.

JEG, Lars Erik, har sannheten i min hule hånd.

Det blåser ALLTID stiv kuling når jeg fisker . Den dagen jeg endelig får sutra meg til en liten fisketur etter klorskadet SØ i Oslofjorden - det er nettopp den dagen skumflak, barneskoletak og Nesodd-ferjene flyr veggimellom på fjorden. 

Da jeg bodde i Danmark fikk jeg betalt for å fiske i nærhetene av vindmøller.

I fjor ble Kite-NM avholdt der jeg fisket havabbor. Tilfeldig? Neppe.

Du kan jo banne på at Oslos første registrerte tornado dukker opp nå på søndag, for eksempel.

Eller det kommer en kuldeperiode som magisk fryser bånntæla langs kysten fra Halden til Göteborg.

Hvis du og jeg ses i Trysil i juni, synes jeg oppriktig synd på deg. Du er sikkert en hyggelig fyr, du fortjener ikke 10 dager sammenhengende sludd. I juli.

MEN - Hvis du ser bilen min på vei mot Vanngrøfta til sommeren - da er det lovet 28 grader, sol og Sahara-tørke i flere uker både bakover og fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i YR, Pent, Tv2, AccuWeather og Snåsamannen.

JEG er antageligvis den beste værmeldingen som finnes for fluefiskere.

JEG, Lars Erik, har sannheten i min hule hånd.

Det blåser ALLTID stiv kuling når jeg fisker . Den dagen jeg endelig får sutra meg til en liten fisketur etter klorskadet SØ i Oslofjorden - det er nettopp den dagen skumflak, barneskoletak og Nesodd-ferjene flyr veggimellom på fjorden. 

Da jeg bodde i Danmark fikk jeg betalt for å fiske i nærhetene av vindmøller.

I fjor ble Kite-NM avholdt der jeg fisket havabbor. Tilfeldig? Neppe.

Du kan jo banne på at Oslos første registrerte tornado dukker opp nå på søndag, for eksempel.

Eller det kommer en kuldeperiode som magisk fryser bånntæla langs kysten fra Halden til Göteborg.

Hvis du og jeg ses i Trysil i juni, synes jeg oppriktig synd på deg. Du er sikkert en hyggelig fyr, du fortjener ikke 10 dager sammenhengende sludd. I juli.

MEN - Hvis du ser bilen min på vei mot Vanngrøfta til sommeren - da er det lovet 28 grader, sol og Sahara-tørke i flere uker både bakover og fremover.

Synes du skal være så fair at du oppretter en egen turtråd, slik at vi andre alltid vet når og hvor du skal på tur ;D

Føler med deg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...