Gå til innhold

Hardy Zenith 9 fot #5


Lillevann

Anbefalte innlegg

  • Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Så du driver ikke med nattfiske etter sjøørret?

Nei,men nå snakker du om noe annet. :)

Eller gjør du kanskje ikke det?

Hvis jeg bytter snøre på stanga di kjenner du den igjen da? ;D

Jeg har utallige ganger fisket etter brunørret i svarte natta.

Men om stanga mi har sjel eller ikke i den sammenheng har jeg faktisk aldri grublet noe særlig over.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel ikke den store forskjellen på å fiske på svarte natta og å kaste med bind for øynene, derfor spørsmålet.

Regner med at jeg skal kjenne igjen sjøørretstengene mine med bind for øynene, så lenge snøret har sånn noenlunde riktig vekt for stanga.

Zenith 9' #5 har jeg desverre brukt for lite, men det har blitt desto mer fisking med Proaxis #6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 3-12grams spinnerstenger både til laks og ørret, så 5er Zenith stanga skal både til Bjerkreims elva og på Hardangervidda. Liker som sagt følelsen av å kjøre fisk på lett utstyr, sånn at du virkelig må jobbe for å få fisken på land. Blir det skivebom å bruke Zenithen til laksefiske?

Ellef

Zenith 9' #5 orker mye mer enn ei 2-12g lettspinnstang, så hvis den fungerer til ditt laksefiske vil Zennithen også funke.

Vil ikke sammenligne Zenith'en med en Toyota, er mer som en ny BMW med 3 liters motor og 4 hjulstrekk.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel ikke den store forskjellen på å fiske på svarte natta og å kaste med bind for øynene, derfor spørsmålet.

Neida,men da har du vel trolig stått og kastet med samme stang og snøre også før det ble mørkt? :)

Regner med at jeg skal kjenne igjen sjøørretstengene mine med bind for øynene, så lenge snøret har sånn noenlunde riktig vekt for stanga.

Det vil jeg anta de fleste ville mene,men skal vi ta en test?Du,Lillevann og jeg,og for all del alle andre

som ville ha lyst til å prøve.Det kunne jo bli litt gøy da?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel ikke den store forskjellen på å fiske på svarte natta og å kaste med bind for øynene, derfor spørsmålet.

Neida,men da har du vel trolig stått og kastet med samme stang og snøre også før det ble mørkt? :)

Begynner ofte å fiske midt på natta jeg, satser på morgenbettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Det kunne jo vært litt stilig å ta en test da?

Scuirus,Lillevann,Fredrik og alle som har lyst.Er dere med eller?

Det kunne være ordentlig gøy å se om vi kjenner igjen vår egen stang

med et ukjent snøre i en sann blindtest.

Hva synes dere,skal vi prøve? :)

Tom.

Tja hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo vært litt stilig å ta en test da?

Scuirus,Lillevann,Fredrik og alle som har lyst.Er dere med eller?

Det kunne være ordentlig gøy å se om vi kjenner igjen vår egen stang

med et ukjent snøre i en sann blindtest.

Hva synes dere,skal vi prøve? :)

Tom.

Tja hvorfor ikke.

Jeg stiller og. Kommer sannsynlig til å drite meg men det driter jeg i! Jeg er enig i fredrix sitt utgangspunkt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt,jeg har lite sans for det der med å drite seg ut.

Jeg synes ikke dette handler om det i det hele tatt.

Dere mener at stanga har sjel,og det er i og for seg helt greit for meg at dere mener det.

Jeg for min del,mener ikke det.

Lillevann har ikke svart,Scuirus sier han ikke vil reise for å drite seg ut,så hva Scuirus egentlig mener

blir litt vanskelig å forholde seg til.

Gud,hvorfor skulle noen ville gjøre narr av deg?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fair enough Scuirus. ;D

Når noen sier at stanga har sjel så blir jeg nysgjerrig på hva det egentlig betyr.

Er det noe mystisk eller eventyrlig ved det?

Personlig ville jeg tro at de fleste kjenner igjen stivheten og massefordelingen til stanga si.

Med et ukjent lettere,eller tyngre snøre,ville jeg ikke være like sikker på at så er tilfelle.

Hva tror du?

Lillevann,blir du med?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevann tror jeg ik gidder og ta flyet ned for og ta en blindtest  :)

vi kan da leve med att noen tror ei fluestang har sjel....

kanksje de har en 6 sans...finnes mere mellom himmel og jord enn vi aner, og hvis GUD sier det tror jeg på han, skal han være med på testen så har han en fordel for og si det sånn , ukjent snøre elller ei  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Bare så det er sagt,jeg har lite sans for det der med å drite seg ut.

Jeg synes ikke dette handler om det i det hele tatt.

Dere mener at stanga har sjel,og det er i og for seg helt greit for meg at dere mener det.

Jeg for min del,mener ikke det.

Lillevann har ikke svart,Scuirus sier han ikke vil reise for å drite seg ut,så hva Scuirus egentlig mener

blir litt vanskelig å forholde seg til.

Gud,hvorfor skulle noen ville gjøre narr av deg?

Tom.

Her er nok uttrykken sjel i overført betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevann tror jeg ik gidder og ta flyet ned for og ta en blindtest  :)

Hvis han bor så langt unna at han må fly,så er det mer enn forståelig nok.Men han kunne da for pokker svare

og si det selv? ;D

vi kan da leve med att noen tror ei fluestang har sjel....

Det kan vi leve med,men hva betyr det? ;D

kanksje de har en 6 sans...finnes mere mellom himmel og jord enn vi aner, og hvis GUD sier det tror jeg på han, skal han være med på testen så har han en fordel for og si det sånn , ukjent snøre elller ei   ;)

Dette har ikke jeg noe greie på,men for all del,hvis noen har en sans utenom det vanlige tør jeg ikke

begynne å diskutere det i det hele tatt.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fair enough Scuirus. ;D

Når noen sier at stanga har sjel så blir jeg nysgjerrig på hva det egentlig betyr.

Er det noe mystisk eller eventyrlig ved det?

Personlig ville jeg tro at de fleste kjenner igjen stivheten og massefordelingen til stanga si.

Med et ukjent lettere,eller tyngre snøre,ville jeg ikke være like sikker på at så er tilfelle.

Hva tror du?

Lillevann,blir du med?

Tom.

Mitt utsagn er at stenger jeg liker så absolutt ikke har sjel, om stenger jeg ikke liker har det skal jeg ikke si sikkert, men skal ikke se bort i fra at ei cane stang i mine hender hadde fått egen både vilje og sjel ;D

Har akkurat kommet inn igjen i fra en mislykket sjøørrettur, jeg hadde garantert ikke kjent igjen stanga mi i vindkastene i kveld. Lærdommen er at jeg ikke skal stole på vindmåleren på Steilene ved østavind, 6'er utstyret ble for spett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare møkkavær om dagen. :(

Sjel eller ikke,å kjenne igjen en stang blant flere andre som har mer eller

mindre samme stivhet og frekvens er ikke lett.

Hvis du har noen stenger som er nokså like,så kan du for moro skyld teste selv. :)

Legg alle stengene foran deg og bland dem godt.Lukk igjen øynene.

Løft opp en den ene etter den andre og prøv bare noe så enkelt som å vifte,

eller bevege stanga frem og tilbake.

Klarer du å plukke ut hvilken stang du holder i?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...