Gå til innhold

For noe svineri oppdrett er!


Håvard Stubø

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Fy faen sier jeg :o

Norge skal liksom være så jævla opptatt av naturvern, men det gjelder vel bare i andres gård og ikke i vår egen :rolleyes:

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg finnes det ikke en eneste "miljøpolitiker" og svært få miljøvernere. Oddekalv er den eneste som tør å gå i strupen på oppdrettsindustrien. Det har han fått svi for. De andre påstår at de sammararbeider med industrien. Når vi ser resultatet av samarbeidet og fortielsen av virkeligheten er det ikke rart de får godt betalt for "jobben".

Men pengemakta rår og uansett hvor mye miljøødeleggelse vi ser i form av møkk/spillfor, rømming eller lus skjer svært lite. Alt settes inn for å finne bortforklaringer og trenering med mere forskning på ting man aldri blir ferdigforsket på. Alt dette har vært debattert på fiskersiden i årevis og der finnes det mye kunnskap rundt problemene i oppdrett.

Send e-poster til politikere, miljøvernere og andre og vis misnøyen. Det hjelper lite å være forbanna her på forumet. Her er vi alle enig om at noe MÅ gjøres.

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker en del rundt Osterøy utenfor Bergen,

hvor det er tett i tett med oppdrettsanlegg..

Sjøørret er full i lus :( får mye regnbueørret i alle str, dformert og alt d der, men den opptar gyteplasser i bekker og elv, Vosso har jo sitt utløp i Osterøyfjorden,

med alle disse oppdrettene, overlever ikke smolten sin vandring til havet uten å krepere av lakselus... Som en ser på videoen her griseri under, og var det ikke noe med lakselus stoffet som tok livet av krepsdyr rundt oppdrettsanleggene??? FÅ DE PÅ LAND sier eg :)

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen. Skjønner jo at de ikke vil legge ned en så bra bedrift som salg av oppdrettslaks er, men det finnes en god løsning her. Få driten på land. Og da tenker jeg ikke bare på selve driten, men få oppdrettsanleggene opp på land, isolert fra sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...