Gå til innhold

Folks fluer i sjøen


Nico K

Anbefalte innlegg

Det er en utbredt feiloppfatning av hvordan fluer ser ut i vannet, de ser akkurat like ut som de gjør i bindestikka.

Flua ser ikke ut under vann slik den gjør våt over vann.

De blir ikke mindre eller mer fyldige av å være under vann..

så sant så sant men flere matrialer vil bli "transperante" under vann og det er en del materialer som for eksempel craft fur som presser seg sammen og minsker litt volum under vann, dette avhenging av hvordan flua er bundet.  men som det å teste ting i springen eller et vann bad er virkelig som du sier ikke mye realistisk, dette gjelder også flyte evnen til tørr fluer da et vann bad hjemme ikke har den samme filmen som i et vann/tjern. igrunn enig med alt det du skriver her  ;D

Dette må du forklare litt nærmere Pættis.

Har gått rund og lurt fælt på hva du mener siden første gang du skrev det... Det er fult mulig at det er jeg som roter, men jeg skjønner ikke hva du mener med at CF'en klistrer seg litt sammen under vann.  Hvis du for eksempel tar og klipper en bunt CF helt inne ved "skinnet" og binder den på en krok. Da vil den jo bunten egentlig bi større under vann,  men se mere gjennomsiktig ut. Og så vidt jeg kan se så er det ingen fiber som på noen måte klistrer seg sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 682
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

ta f.eks teppesilda bundet på CF. jeg bruker ikke bunnen av matta da jeg syntes den inneholder for mye underhår. jeg bruker sjelden mer en halve matta (halve lengder) og teppesilda blir smalere og tynnere under fiske en hva den er i stikka, i det minste de jeg binder og det er det jeg refererer til...

edit: flott cdc nico!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.utras.net/?p=332

Her er det noen fine vinterfluer frode  ;D Vet ikke hvor utbredt krillen er her på østlandet da.. Tror det fenomenet som det snakkes om her i større grad skjer på vestlandet og nordover..  ;D

Er ikke det store behovet for Krill her nede, men Alf sine fluer vil fiske godt i klart vann her også.

Er jo Mysis i greie mengder her, de er samme str, litt mer naturlige farger og en knekk på kroppen.

Tror ikke man trenger å tenke så mye på den knekken, og en slank gjennomskinnelig dubbingreke vil fange fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått kjørt en runde på stikka. Flere måneder siden sist  :P

Kommer bilder i morgen av både reker og rufselopper. Akkurat nå hadde jeg det bare moro med mobilen. Ikke akkurat mye å få ut av dette bildet   :-X  ;D

[attachimg=1]

Er det et satanistisk symbol du du lar fluene ligge over??

For fiskelykke regner jeg med ;D

Sort Magi og fluefiske, ny kombo det!

Hva har du for dubbing i "rufseloppene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et satanistisk symbol du du lar fluene ligge over??

For fiskelykke regner jeg med ;D

Sort Magi og fluefiske, ny kombo det!

Hva har du for dubbing i "rufseloppene"?

hehe images?q=tbn:ANd9GcSB0-iy5lHVSaDPBevSHwlJRrCBhv4Gfak4V7lkJa89Ef-BWiZQrQR6gA

Nei, det er faktisk en fotobok fra Marcel Leliënhof  ;D Er læromslag som har blitt brennmerket med glødende jern som de bruker på kyr i søramerika  :-X Var passe sliten i går og etter en runde bak stikka så ble det et syrebilde godt hjulpet av en app på telefonen ;)

Men dubbingen ja ;) Der har jeg benyttet to forskjellige typer. Til den brune så er det SLF dubbing, til den orange og lyserosa så er det spectra dubbing. Skal se om jeg ikke får tatt noen fine bilder av noen av dem når jentungen får lagt seg. Problemet er at jeg ikke klarte å dy meg og tok en snartur ut og røsket opp 4-5 prikkefanter på slutten av dagen i dag og da har et par av dem blitt brukt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et satanistisk symbol du du lar fluene ligge over??

For fiskelykke regner jeg med ;D

Sort Magi og fluefiske, ny kombo det!

Hva har du for dubbing i "rufseloppene"?

hehe images?q=tbn:ANd9GcSB0-iy5lHVSaDPBevSHwlJRrCBhv4Gfak4V7lkJa89Ef-BWiZQrQR6gA

Nei, det er faktisk en fotobok fra Marcel Leliënhof  ;D Er læromslag som har blitt brennmerket med glødende jern som de bruker på kyr i søramerika  :-X Var passe sliten i går og etter en runde bak stikka så ble det et syrebilde godt hjulpet av en app på telefonen ;)

Men dubbingen ja ;) Der har jeg benyttet to forskjellige typer. Til den brune så er det SLF dubbing, til den orange og lyserosa så er det spectra dubbing. Skal se om jeg ikke får tatt noen fine bilder av noen av dem når jentungen får lagt seg. Problemet er at jeg ikke klarte å dy meg og tok en snartur ut og røsket opp 4-5 prikkefanter på slutten av dagen i dag og da har et par av dem blitt brukt  ;D

SLF Saltwater eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...