Gå til innhold

Nytt fluestæsj til kveita :)


Lars Mathisen

Anbefalte innlegg

Har brukt kvelden på å rigge til flueutstyr til kveitefiske!

Stang: Guideline RS V2 9' #12

Snelle: Nautilus CCF 12S, med 400m 60lbs backing, Guideline Comp skytesnøre og RIO Tungsten klump...

Var på flytebrygga å testkastet litt. Litt usikker på om jeg skal prøve å kappe klumpen en halv meter. Gikk forsåvidt veldig greit. Prøvde ikke å dra på noe særlig da det er første gang med noe over klasse #8 på enhånds. Hadde en flue bundet på en godt fortynget Owner SSW #9/0 i enden. Spørs hvordan dette oppfører seg med fortynget owner longshank #11/0.... Praktisk og bittelitt "estetisk" fluefiske etter kveite er i allefall høyst mulig ;)

Håper været smiler igjen snart!

Takk til Tommy & co (utras.net) på Pyramiden Sport i Tromsø, samt Robban for verdifulle tips & råd!

6006991404_22b4cbbc5c_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

Gøy å se andres utstyr etter kveite  :D . Slike klump/skyteline/flue komboer er faltisk mye mer lettkastet enn de fleste tror før de prøver.

Hvor lang klump (T17 eller T14) har du endt opp med?

P.S. Ville ha byttet snella med ei mye mindre og lettere for å spare håndledd  :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

astinga med så store fluer blir aldri særlig morsomt og nytelsesfullt..... jeg ville lagt klumpen på vannet og med båten kjørt eller rodd ut skyteline og backing til jeg estimert ville nådd dypet  til bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...