Gå til innhold

Noen ganger er det bare så skikkelig morsomt å kaste med fluestang.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kan det forresten være fordi fortommen har høyere densitet enn snøret og vil dermed oppnå høyere fart? På klippet av Nielsen ser det ut som spissen tar igjen resten av snøret. Spissen er jo også tynnere og gir mindre luftmotstand...

I roligere kast vil det virke andre veien da den ekstra tyngden i fortommen vil dra snøret ned og dermed også strekke bedre enn på raske kast.

Tja, hmm  ???;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ringte akkurat til Terje og sa at han burde forlenge klumpen littegranne,

slik at han havner på litt under 27 gram. ;D

Jeg tror det er lurt å være litt forsiktig med å være altfor nærme maksgrensen på 27 gram. Det er flere som har blitt disket de siste årene for å ha hatt for tungt snøre i utstyrskontrollen. Jeg tror ikke noen av disse har hatt intensjoner om å jukse og ei heller at snørene har vært for tunge når de har vært veid i tørr tilstand før konkurransen. Selv om man får lov til å tørke snøret med Cleenex før kontrollveieing, så virker det som om mange snører trekker en del vann, enten ved at coatingen trekker eller at vann går inn i kjernen ved endene eller gjennom sår i coatingen slik at de kan bli for tunge når de veies etter konkurransen.

De klumpene jeg bruker nå veier 25,8 og 26,0 gram, det tror/håper jeg skal være tilstrekkelig buffer.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skravlet litt med Nielsen i det siste.

Så vidt jeg har forstått så har han litt sansen for det der med flagg-teorien. ;D

Jeg for min del tenkte tanken,men han foreslo det før meg,skal vi prøve å holde

et fluesnøre ut av vinduet etter en bil?

Det kunne være litt gøy,ja faktisk veldig gøy å se hvordan snøret oppfører seg da? ;D

Det blir neste projekt. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa,det er morsomt å kaste.

Firkant bukt.(I allfall med litt god vilje i dette tilfellet.Prinsippet er det samme.)

Det er gøy å drive med. ;D

En litt bedre firkant bukt ser vi her:

Sæksyloops.com/picofday/transition/transition24.shtml

(Bytt ut æ med e.)

Det er alltid gøy i leke med bukter.Hvor liten bukt klarer jeg å lage?

Mye letter med et sidekast så klart,men hvor mye klarer jeg å presse det inn til?

http://www.youtube.com/user/SuperRattus#p/u/17/jjNwYcloWqM

He,he...De gærne har det godt. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra tid til annen har det vært flere tråder på SL om pull-back.

For de som er nysgjerrige er det bare å gå inn å søke.

På dette klippet handler det også om å leke (jeg liker det der ordet å leke :))

med farten til snøret.

De aller,aller fleste vil nok tenke på positivt kurvekast når de ser dette klippet. ;D

http://www.youtube.com/user/SuperRattus#p/u/74/CVqHgKcNKco

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...