Gå til innhold

Dagstur i fjellet, gnagesår-triks?


Kim W

Anbefalte innlegg

Er det ikke bare å labbe avsted...........

For min del høres det ut som en gjeng med fotballspillere (sutrekopper) som skal gå et lite stykke. ;D

Er det ikke utagsvis at dere får gnagsår? Man trenger heller ikke sko for flere milliarder, selv om det sikkert hadde vært fint.

Smøre seg inn med ditt og datt og kle seg som en transvestitt, tape og dandere.....

Bare labb i vei heller.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her nå, da blir det å klistre på compeed, surre på sportsteip, tre på nylon og bomull, smøre inn med vaselin, ny runde med sportstape, tjukke ullsokker og atter ny runde med sportstape. Avslutter med å dyppe fjellskoa i vaselin, da er jeg helt sikkert.

Vurderer å kansje leie med 6 sherpa og en rullestol, bare i tilfelle det nevnte ikke holder. ;D

Fra spøk til alvor, Takk for innspill til dere alle!

:-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur i alle fall :) Det er en fin tur.

Ja, enig - det er en fin tur, men jeg begynner å bli litt lei den. Har hatt med en del folk over der, alt fra første-date-med-dama-på-tur til diverse annet, minst 6-7 turer. Men kult over eggen og på "bandet" da.

Waffer'n: Spenningstrikset på "bandet" (der det stuper ned mot Gjende rett før eggen) er å ha konkurranse mellom gutta: Alle tar 3-4 meters fart, og den som klarer å bråbremse med fjellskoene nærmest stupet har vunnet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnagsår kan jeg ikke huske å ha hatt noen gang, men det kan skyldes at jeg bestandig går inn evt nye sko før lengre fjelltur.

Besseggen er en relativt grei tur for alle normalt oppegående under 80 år, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Dvs, det er jo bestandig en fordel om man har gått litt i fjellet før. I turistsesongen blir det alltid kork opp den smaleste eggen, da folk som aldri har gått utenfor asfaltvei før lett får litt panikk her  ;D

Fin tur med hund, er det ihvertfall . . . Den bikkja som som sliter med en sånn tur har neppe fått mye trening.

Men hva er planen deres siden det ikke går noe båt ? Skal dere bare gå fra gjendesheim til selve eggen, og så tilbake ?

Mange år siden jeg har gått besseggen fra gjendesheim, men belag dere isåfall på et godt stykke i kjedelig terreng før dere ser noe annet enn steinrøys.

Slik sett er det langt finere tur å gå fra memurubu, over eggen, og så tilbake til memurubu. Da har man fantastisk utsikt hele veien. Men siden det ikke går båt så er ikke det noe alternativ . . . Man kan som Andre sier gå til memurubu, for så å gå stranda tilbake til gjendesheim, men dere tar neppe den turen på en og samme dag  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonsokker alla slike damer bruker, veldig sæksy... Og så sokke i ull oppå. Da får du ikke gnagsår

Gammalt militærtriks for ferske rekruttbein som skulle ut på 3 mila. Litt skummelt å bringe slike ting opp på et macho forum som dette. Funker fjell sammen med salisyltalg! Godt innspill fra Sigve ;) Tviler likevel veldig sterkt på at du får gnagsår på en så kort tur. Kos deg i høyden ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...