Gå til innhold

8. januar og årets første brunørret er i boks


Sigve

Anbefalte innlegg

I mangel på å ha noe å gjøre tok jeg eldste datteren på tur. Vi skulle bare kjøre en tur oppover i dalen. Null vind og til tider sol og gradestokken på over 6 + grader tok jeg med perfectionisten og en myggboks. Vel fremme og knappe 100 meter unnagjort så jeg vak. Jeg hastet tilbake til bilen og henten stangen. Etter er par vinter rustne kast landet fluen sånn rimelig greit og i nærheten av vaket. Jeg foret Andrea med fox og kjøpte meg verdifull tid. Fisken vaket igjen. Jeg rettet på fluen og la den i bane. "Se nå" sa jeg til det sukkerhøye barnet. Ned gikk flua og opp kom en ørret på knappe 200g. "Kjedelig" sa Andrea. Selv syns jeg det var kjempetøft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel på å ha noe å gjøre tok jeg eldste datteren på tur. Vi skulle bare kjøre en tur oppover i dalen. Null vind og til tider sol og gradestokken på over 6 + grader tok jeg med perfectionisten og en myggboks. Vel fremme og knappe 100 meter unnagjort så jeg vak. Jeg hastet tilbake til bilen og henten stangen. Etter er par vinter rustne kast landet fluen sånn rimelig greit og i nærheten av vaket. Jeg foret Andrea med fox og kjøpte meg verdifull tid. Fisken vaket igjen. Jeg rettet på fluen og la den i bane. "Se nå" sa jeg til det sukkerhøye barnet. Ned gikk flua og opp kom en ørret på knappe 200g. "Kjedelig" sa Andrea. Selv syns jeg det var kjempetøft :)

KJEDELIG sier jeg også... er faktisk det kjedeligste jeg har lest på lenge, og jeg er overhode ikke misunnelig!!  8) 8)  aaapplaus aaapplaus aaapplausfffishing fffishing fffishing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult Sigve,grattis med fangst :D.

Det er store kontraster her for jeg,samboer og barna våre kom inn døra for en time siden etter en kjapp pilketur :P.

En liten abbor ble fangsten her og med -13 grader var det godt med pølsegrilling på bål ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk dere.

Det er for tidlig som Ola sier. Jeg har ikke savnet fiske som jeg pleier, og som jeg syns er en del av vinteren. Det var jo gøy selvfølgelig men kommer nok til å holde ræva hjemme noen uker til. Nesten sånn at jeg ønsker meg litt snø og kulde.

Hvor var du?

Sviland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk dere.

Det er for tidlig som Ola sier. Jeg har ikke savnet fiske som jeg pleier, og som jeg syns er en del av vinteren. Det var jo gøy selvfølgelig men kommer nok til å holde ræva hjemme noen uker til. Nesten sånn at jeg ønsker meg litt snø og kulde.

Det er aldri for tideligt  ??? Det jo ikkje berre ein sommar aktivitet me drive med ;)

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel på å ha noe å gjøre tok jeg eldste datteren på tur. Vi skulle bare kjøre en tur oppover i dalen. Null vind og til tider sol og gradestokken på over 6 + grader tok jeg med perfectionisten og en myggboks. Vel fremme og knappe 100 meter unnagjort så jeg vak. Jeg hastet tilbake til bilen og henten stangen. Etter er par vinter rustne kast landet fluen sånn rimelig greit og i nærheten av vaket. Jeg foret Andrea med fox og kjøpte meg verdifull tid. Fisken vaket igjen. Jeg rettet på fluen og la den i bane. "Se nå" sa jeg til det sukkerhøye barnet. Ned gikk flua og opp kom en ørret på knappe 200g. "Kjedelig" sa Andrea. Selv syns jeg det var kjempetøft :)

:) Bra start på 2012, Sigve  :)

Høres faktisk skikkelig fristende ut å kaste på vakende fisk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviland :)

Grattis med første brunørreten 2012 :)

Skjeldbreidtjønn kanskje?   Har brukt litt tid i det samt Svihusvannet, gode plasser :)

Jeg var i vannet over Svihusvannet. Aner ikke hva det heter jeg. Gode plasser?? Jeg vet ikke helt jeg. Har brukt mye tid der i min ungdom og er veldig godt kjent i området. Jeg fisker lite der for tiden og velger heller andre vann/elver. Tar noen tidlig turer i Skjelbreid rett etter isen har gått. Får jo så mye fisk du orker å dra inn og skjelden større enn 350g. Men herregud... Etter en "lang" vinter er det jo kjekt å se vak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...