Gå til innhold

Kun høyrehendte får svare


Stian38

Hvilken hånd sveiver du med og hva er din fiskehistorikk  

118 stemmer

  1. 1. Hvilken hånd sveiver du med og hva er din fiskehistorikk

    • Sveiver med venstre, startet karrieren med haspel
      71
    • Sveiver med høyre, startet karrieren med haspel
      33
    • Sveiver med venstre, startet rett på fluefiskekjøret
      2
    • Sveiver med høyre, startet rett på fluefiskekjøret
      0
    • Kommer an på snella. Sveiver like godt med begge
      13
    • ER VENSTREHENDT OG ØNSKER Å SVARE
      4
    • Startet med ambassadeur, sveiver med høyre
      2
    • Startet med ambassadeur, sveiver med venstre
      3
    • Første snelle var AB Urfabriken, husker ikke hvilken hånd jeg sveiver med
      0


Anbefalte innlegg

Regner med å starte sesongen med litt lokketrening oppe i elva hos deg, er jævlig nysgjerrig på teknikken ;D Har sett endel på videoen, men du avslører ikke så mye der, for det går liksom så inni h... fort ;D

;D Jeg vil tørre å påstå at det der er tidenes beste øyeblikk i en fluefiskefilm. Jeg lo så jeg grein  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid sveivet med venstre, startet med haspel.

sveive med høyre funker ikke for meg i det hele tatt. kaster jo med høyre, så da blir det helt naturlig og sveive med venstre. always have been, always will be.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å starte sesongen med litt lokketrening oppe i elva hos deg, er jævlig nysgjerrig på teknikken ;D Har sett endel på videoen, men du avslører ikke så mye der, for det går liksom så inni h... fort ;D

;D Jeg vil tørre å påstå at det der er tidenes beste øyeblikk i en fluefiskefilm. Jeg lo så jeg grein  ;D

Helt konge, må bli en klassiker? Må ha testet litt totenske produkter først ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å starte sesongen med litt lokketrening oppe i elva hos deg, er jævlig nysgjerrig på teknikken ;D Har sett endel på videoen, men du avslører ikke så mye der, for det går liksom så inni h... fort ;D

;D Jeg vil tørre å påstå at det der er tidenes beste øyeblikk i en fluefiskefilm. Jeg lo så jeg grein  ;D

Helt konge, må bli en klassiker? Må ha testet litt totenske produkter først ;D

Tilbakemeldinger jeg får fra kursdeltakere tyder også på at det er vanskelig å henge med på tempoet, og det tar jeg selvfølgelig til meg.

Kan være fleinsoppen langs hunnselva som gir meg overskudd av energi  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner begynte med lukket haspel, sveiver med høyre alternativet. Begynte å fiske i treårsalderen, så hverken åpen haspel, multiplikator eller fluestang var vel noe reelt alternativ.

Etter et lite avvikende mellomspill på 4-5 år med åpen haspel og venstresveiving endte jeg ca 10 år etter starten opp med Ambassadeur og fluesneller, begge med sveiva på høyre side og uten mulighet til å bytte sveivside, og på høyre side har sveivene mine vært plassert siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner begynte med lukket haspel, sveiver med høyre alternativet. Begynte å fiske i treårsalderen, så hverken åpen haspel, multiplikator eller fluestang var vel noe reelt alternativ.

Det er nok mange av oss som startet der. Jeg gadd ikke ta det med som ett alternativ i.o.m at de fleste oppegående barn skjønner at dette lukkede greiene bare er tull og fjas. Regner med at de fleste av oss allerede i 7 års alderen ønsket seg ordentlig snelle til jul  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Savna: Sveiver med venstre men begynte med Record 1600 og høyresveiv. Eller starta med toppknytt bambus og kunne ALDRI tenke meg Tenaka utstyr i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere se hvor keitete det kan bli for de som må bytte stang under kjøringen..

Hehe... Ja der ser man hvorfor de smarte av oss velger å sveive med venstre  ;D

Oppsummert etter at veldig mange har svart. Det desiderte flertallet av oss høyrehendte, sveiver med venstre. Høyresveivere må derfor akseptere at de er en minoritet og bør rette seg etter flertallets kultur, og starte å sveive med venstre. I hvertfall hvis du er Frp-velger!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en perfekt verden ville høyrehendte som også sveiver med høyre blitt tvunget til å iføre seg hijab eller niqab når de var ute og fisket, slik at vi normale kunne identifisere dem på lang avstand.

Kanskje burde de kun få lov å fiske harr, også  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men verdenen er ikke perfekt  :-\ Skummelt det der at man ikke kan skille venn fra fiende. De kan infiltrere oss og skaffe seg ett flertall før vi rekker å gå til motangrep. Selv la jeg ut en video på youtube i fjor, hvor jeg brant opp bruksanvisningen for hvordan man endrer fra venstre til høresveiving. Det skapte store protestaksjoner og demonstrasjoner. Er faktisk usikker på om jeg tør fiske kommende sesong uten en form for beskyttelse...

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner begynte med lukket haspel, sveiver med høyre alternativet. Begynte å fiske i treårsalderen, så hverken åpen haspel, multiplikator eller fluestang var vel noe reelt alternativ.

Samme her. Abumatic! Man kan faktisk kaste veldig langt med en Abumatic full av 0.20 og en 10-grams Toby i kobber. Selv min knapt tre år gamle sønn klarte å lyre isenkramet imponerende langt av gårde i fjor sommer med en sånn snelle.

Tok et par kast selv, og jeg må innrømme at jeg hadde glemt/fortrengt hvor effektivt slukfiske kan være i fjellvann, spesielt når det blåser litt.

Uansett, høyresveiv, høyrehendt og lukket haspel her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se......

Fikk slukstang av fatter'n i 10 årspresang,tidlig i juli.

Og han angra resten av livet. ;D

Sjøl brukte'n gjerne fiskebollboks,og fikk fisk på det.

Og bursdagspresangen?

Abumatikk-lignende japansk dritt som gikk i stykker i løpet av fellesferien.(tror drevet må ha vært av bly eller noe.)

Hadde fisket j....ig mye og fått én abbor(på 3 uker) ;D

Så ble det ordentlig Abumatikk,og den holdt.

Bare ikke for fiskekompisgjengen som hadde begynt sånn smått med haspel,som jo var mye bedre.

Det måtte jo prøves,og det enkleste var jo å låne av en kompis.

Første kastet gikk;et vræl bak meg,og da jeg snudde meg sto kompisen som eide stanga med Flax-spinneren i øret. ;D

Han måtte på legevakta for å få igjen spinner'n,og jeg holdt meg til Abumatikk ei stønn til. ;)

Etterhvert ble det haspel på meg og,Mitchell....og Shakespeare ultra ilght.

Fluefiske var jeg kommet greit i gang med,og det fantes bare sneller med høyresveiv.

Så kjøpte jeg en Shakespeare fluesnelle med utveksling...og muligheten for å skifte til venstresveiv.

Vel,jeg fisket fremdeles mye med haspel,så hvorfor ikke skifte til venstresveiv på fluesnella og ?

Tenkt så gjort,jævlig mye sveiving for å få det til,men var klar med venstresveiv då turen det året gikk til Iesjavvre-området.

Så var det bare det,at akkurat det året var det kanonfiske der inne,og jeg fikk aldri hvilt høyrehånda.Så fort jeg hadde landet en fisk på kiloen+,røyk det på en ny en.Jeg måtte rett og slett ta lange pauser i fiskinga,orket rett og slett ikke å kaste å kjøre så mye fisk med samme armen hele tiden,og som svært ivrig kalasfisker var ikke det særlig morro. 8)

Da jeg kom hjem,tok jeg jobben med å sveive hele sulamitten tilbake til høyresveiving,for det skulle jeg ikke ha noe av en gang til.

Så,moralen er : Hvis du syns det er greit å sveive med venstrehånd,har du ikke fått nok fisk ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, høyresveiv, høyrehendt og lukket haspel her.

Huttetu . ..  :o At du ikke mistet fiskeinteressen allerede før du var ordentlig i gang er intet mindre enn beundringsverdig  ;D Tenker da i første rekke på lukket haspel  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...