Gå til innhold

Foto minner fra en fjelltur 2011


Ola@Skarpen.no

Anbefalte innlegg

Ikke får jeg fisket ennå (is på vannene), ikke fikk jeg reist til villmarksmessa pga jobb.

Nå begynner ventetiden virkelig og bli lang. Og det ble liksom brått vår tidlig i mars da godværet kom. Men så ble det brått stopp. :P

I påvente av issmeltingen, gikk jeg i efta igjennom noen filmklipp og bilder fra en ukes fisketur med Tor Arne.

Legger ut en lite slideshow fra denne fjellturen.

SNART FISKESESSONG ;D ;D ;D ;D ;D

http://vimeo.com/40398961

olavindel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var flott ja. Rett og slett!  :)

Tok dere helikopter inn, og hva kostet en uke der?

Takk for flotte tilbakemeldinger :D

Det koster fra ca 5 til 8 lapper litte etter hvem som spør og hvem du spør. (ca 3-4-5 dager om man har flaks og piloten er i godt humør :rolleyes: ::))

Helikopter er eneste mulighet til disse elvene vi fisket i, dette pga av at det er kun helikopterpiloten som selger kort, og han har ca 8 stk pers x 4 uker til disp. (sameland med sære regler).

Du skal også ha rimelig flaks om han gidder ta telefonen når du ringer, ørlitt sær type ;D ;D

Lenger opp i elvene er det muligens noen andre som har selger kort. Men det er dyrere og der må en ha med guide.

Vindelelva langt oppi er også en mulighet, men der er det lettere og vinne i lotto en og få kort.

Mener jeg hørte 3-4000 søkere på 80 fiskedøgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var flott ja. Rett og slett!  :)

Tok dere helikopter inn, og hva kostet en uke der?

Takk for flotte tilbakemeldinger :D

Det koster fra ca 5 til 8 lapper litte etter hvem som spør og hvem du spør. (ca 3-4-5 dager om man har flaks og piloten er i godt humør :rolleyes: ::))

Helikopter er eneste mulighet til disse elvene vi fisket i, dette pga av at det er kun helikopterpiloten som selger kort, og han har ca 8 stk pers x 4 uker til disp. (sameland med sære regler).

Du skal også ha rimelig flaks om han gidder ta telefonen når du ringer, ørlitt sær type ;D ;D

Lenger opp i elvene er det muligens noen andre som har selger kort. Men det er dyrere og der må en ha med guide.

Vindelelva langt oppi er også en mulighet, men der er det lettere og vinne i lotto en og få kort.

Mener jeg hørte 3-4000 søkere på 80 fiskedøgn.

Du må ikke skrive slikt. Jeg får angst. Tenker på finnmarksloven.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var flott ja. Rett og slett!  :)

Tok dere helikopter inn, og hva kostet en uke der?

Takk for flotte tilbakemeldinger :D

Det koster fra ca 5 til 8 lapper litte etter hvem som spør og hvem du spør. (ca 3-4-5 dager om man har flaks og piloten er i godt humør :rolleyes: ::))

Helikopter er eneste mulighet til disse elvene vi fisket i, dette pga av at det er kun helikopterpiloten som selger kort, og han har ca 8 stk pers x 4 uker til disp. (sameland med sære regler).

Du skal også ha rimelig flaks om han gidder ta telefonen når du ringer, ørlitt sær type ;D ;D

Lenger opp i elvene er det muligens noen andre som har selger kort. Men det er dyrere og der må en ha med guide.

Vindelelva langt oppi er også en mulighet, men der er det lettere og vinne i lotto en og få kort.

Mener jeg hørte 3-4000 søkere på 80 fiskedøgn.

Du må ikke skrive slikt. Jeg får angst. Tenker på finnmarksloven.........

Helvete, Ruffen. Nå som vi hadde det så hyggelig...

Ja, det gjør jeg og.

Den prosessen som foregår akkurat nå i Finnmark mht retten til land og vann er veldig interessant (og ganske skummel, synes jeg).

I Sverige har samene har fått rettigheter til enorme områder i Västerbottens län, med svært begrenset og steindyrt fiske i disse områdene som resultat. I Norrbottens län er det akkurat som i Norge, med vanlig allemannsrett og det hele. Hvorfor det er så stor forskjell på Sveriges to nordligste fylker vet jeg ikke. Anyone?

Når det gjelder Vindelälvens øverste deler: denne elva er i utgangspunktet helt åpen for fiske. Forklaringen på at det bare legges ut 80 kort er at denne delen av elva er kvotert av miljøhensyn. Länsstyrelsen gjør dette når de vurderer at en elvestrekning er spesielt sårbar og trenger vern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...