Gå til innhold

Skrukkedals renna/ Tørrfluelandet 1-2??


Tørrflue fisker

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Osprey,

 

Men for all del :?: er ikke dette et fluefiske forum hvor man skal diskutere slike saker? det er sikkert elver du vil finne som du absolutt skulle vite, kom heller med tips osv, istedet for & komentere folk som lurer på ting. unødvendig, jeg mener ikke & være vrien, men jeg lurte faktisk på en ting som eventuelt folk kunne hjulpet meg med. Fikk mye tips, jeg skjønner at dette er en elv som folk ikke vil si rundt, men jeg viste hvor denne elva var alikevell, så det er ikke noe problemer lenger alikevell. Et tips til neste gang er & si? Det er hemmelig laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... skjønner ikke hvorfor man skulle bli provosert av en slik tråd. Vi er da alle på stadig jakt etter gode fiskeplasser. Det er helt naturlig å bli nysgjerrig etter å ha sett en slik film. Jeg tør påstå at ALLE fluefiskere som ser filmen blir nysgjerrige. Da er det helt legitimt å spørre andre fiskere hvor i landet disse elvene kan ligge. At sjansen for å bli klokere er minimal tror jeg de fleste skjønner på forhånd.

 

Synes det er litt artig jeg. Jeg vet noe som ikke du vet laugh.png' alt=':lol:'> . Har til og med fått kilosfisk på nøyaktig samme sted som gutta i filmen. Værsågod, bli misunnelig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått flere kilosfisker selv i andre elver, så det er slettes ikke derfor jeg skrev som jeg skrev. Ikke er jeg spesielt misunnelig heller, men det irriterer meg litt at man skriver at "huff, er vi igang med denne diskusjonen igjen..." for deretter i neste setning skrive at, joda, jeg vet hvor det er men av ulike grunner kan du bare glemme å få vite det. Det er jo bedre da å la være å skrive noe som helst i mine øyne...

 

Sorry, bare måtte få det ut ! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe passe komisk dette her. Jeg er enig med de som sier det er tull å komme med at man vet hvor det er men sier det ikke..... Men samtidig så er det morsomt for de som vet og ser desperasjonen mellom linjene. Til de som ikke finner det ut så er det en grei trøst at det er maaaange plasser som er like bra. Ja, faktisk bedre. Nei, sier ikke hvor. Hehe lurer nesten på om jeg skal sette opp en liten betalingstjeneste her: Send sms med ordet desperat til 1980 og motta navn og UTM til samtlige vann i begge filmene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noen som misser pointet litt her. Frustrasjonen som kan leses i endel innlegg her går vel ikke på at man ikke får vite hvor elvene befinner seg. Er bare litt merkelig at så mange er opptatt av å fortelle at; "vi vet !!"

 

Jeg har ingen problemer med å forstå at folk er interessert i og få vite hvor disse elvene ligger, har også full forståelse for at de "forsøkes hemligholdt". Hemmeligholdelse er i bunn og grunn en langt større dyd enn offentliggjørelse. Dyden blir bare noen hakk mindre dydelig i det øyeblikket man uoppfordret sier; "det er skikkelig hemmelig altså...men jeg har fått vite det jeg...(av en eller annen Lars, eller Andreas eller...), men jeg måtte love å ikke si det videre" Dermed er man altså innlemmet i Skrukkedalsrennalosjen.

 

Uff nå ble det visst litt grettent dette også...var ikke meningen. Hjelper det om jeg slenger på et par av disse laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> og kanskje en sånn en; :D

 

Mvh

rj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Enig med Rune, alle skal absolutt dra dit de har sett flotte fisker på TV.

Det finnes faktisk mange mange steder som er helt på høyden.

Skjønner også at mange holder kjeft, vi nordmenn drar jo mann av huse hvis vi får høre om gode fiskeplasser.

Stoppet ved S.renna i sommer. Det er ei fin elv, among others. Ikke mere å si om det.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sage26,

 

Hva om folk er nyskjerrige?? Er man ikke det finner man aldri noe elv =D> . Men som sagt jeg har blannet navnet med en annen elv. Skrukkedals elva har jeg vist lenge før den ble omtalt i Tørrfluelandet :D. Denne diskusjoene burde vært ferdig for lengst. det er også latterlig at alle skriver den samme settningen hele tida om ( hvor dumt & latterlig det er at man må fiske hvor lars & andreas fisker :twisted: ) pointet er vel ikke det, men at det ser bra ut der & prøve & finne hvor denne elva ligger. ( men jeg sier det en gang til: Jeg hvet hvor denne elva ligger ( pungtum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke gjort det, men tror jeg hadde latt være å fortelle at jeg vet hvor det er, for deretter å betone at jeg slettes ikke kommer til å fortelle det. Tror jeg rett og slett ikke hadde meldt meg på tråden....

 

Har full forståelse for at folk ikke vil fortelle om sine hemmelige plasser, noe annet skulle bare mangle. Det jeg sliter litt med er at stort sett de fleste som vet, og det begynner jo etterhvert å bli en del, bare MÅ fortelle at de vet...

 

Og til Osprey.... Amen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan R. Abrahamsen' date='

 

Med andre ord hvis du hadde funnet ut hvor denne elva ligger hadde du gått rett ut på fluefiskesiden.no & fortalt alle hvor det ligger?? :twisted: :twisted:[/quote']

 

Hva er problemet ditt med det?

Det var da du som begynte tråden med ønske om å få vite hvor elva ligger?

 

Men det er jo noe helt annet når man plutselig oppdager at man er en av de som vet :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazzflua,

 

Har ikke problemer med noen ting jeg 8) det er du som har problemer som hisser deg opp for denne tingen. Når jeg sier at jeg hvet hvor det ligger så fortsetter du #-o hva er vitsen med det?? går det ikke ann & bli ferdig med en ting eller er du en sånn proff som liker & dra strikken langt?? bare spørr, men det virker ikke som du registrerer hva jeg har skrevet & at alt var en stor bagatell. ( jeg blannet elva med en annen) så jeg håper denne diskusjonen her vil ta slutt snart. Syntes det er dumt at fluefiskere skal gå i munnen på hverandre & krangle over en fille ting som ikke betyr en dritt. Lev livet, kom med tips & slutt & krangl. Det er ikke noe vits ( uproffosjonelt) :twisted: :twisted: :twisted:. Jeg er ferdig med denne saken her for lengst. mitt tips til dere som vil fortsette diskusjonen ( slutt dere &) stikk heller & fisk.

 

Skitt fiske :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, jeg synes det er kult å vite noe som andre sulter etter å vite, laugh.png' alt=':lol:'> . Og det skal jeg nyte fullt ut!! :D Tross alt ikke ofte en arbeidersønn fra Særp opplever det.

 

Jeg har faktisk fortalt det til noen, men først etter at jeg har blitt litt kjent med dem. Så vidt jeg vet har ingen av dem vært der ennå. Er såpass langt å kjøre. I tillegg så var de nok først og fremst ute etter svaret.

 

Stilig at noen faktisk får spor av adrenalin i en slik diskusjon laugh.png' alt=':lol:'> . Tydelig at sesongen nærmer seg slutten. (for andre går det mot starten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sage26' date='

 

Hva om folk er nyskjerrige?? Er man ikke det finner man aldri noe elv =D> . Men som sagt jeg har blannet navnet med en annen elv. Skrukkedals elva har jeg vist lenge før den ble omtalt i Tørrfluelandet :D. Denne diskusjoene burde vært ferdig for lengst. det er også latterlig at alle skriver den samme settningen hele tida om ( hvor dumt & latterlig det er at man må fiske hvor lars & andreas fisker :twisted: ) pointet er vel ikke det, men at det ser bra ut der & prøve & finne hvor denne elva ligger. ( men jeg sier det en gang til: Jeg hvet hvor denne elva ligger ( pungtum).[/quote']

 

 

 

Klart det er lov til å være nysgjerrig..Men det virker som om folk hakker ned på de som er det. Det jeg prøvde å si var at de som hakker ned på folk må jo ha vært nysgjerrige selv etter at filmene kom ut(hvis ikke de viste det fra før av da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazzflua' date='

 

Har ikke problemer med noen ting jeg 8) det er du som har problemer som hisser deg opp for denne tingen. Når jeg sier at jeg hvet hvor det ligger så fortsetter du #-o hva er vitsen med det?? går det ikke ann & bli ferdig med en ting eller er du en sånn proff som liker & dra strikken langt?? bare spørr, men det virker ikke som du registrerer hva jeg har skrevet & at alt var en stor bagatell. ( jeg blannet elva med en annen) så jeg håper denne diskusjonen her vil ta slutt snart. Syntes det er dumt at fluefiskere skal gå i munnen på hverandre & krangle over en fille ting som ikke betyr en dritt. Lev livet, kom med tips & slutt & krangl. Det er ikke noe vits ( uproffosjonelt) :twisted: :twisted: :twisted:. Jeg er ferdig med denne saken her for lengst. mitt tips til dere som vil fortsette diskusjonen ( slutt dere &) stikk heller & fisk.

 

Skitt fiske :D:D[/quote']

 

Har fisket i dag, 900 gr i .......elva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Etter å ha diskutert mye med meg selv om det jeg nå skal til å si er riktig eller galt, så har valgt å røpe alle elvene som fiskes i TFL1 og 2. Grunnen er at jeg rett og slett er bekymret for blodtrykket til de som ikke vet det. Jeg er også oppriktig lei av alle desse diskusjonene om hvor elvene ligger. Det er på tide å starte en ny trend der alle får vite om elvene og heller opplyse om hvordan tilstanden i elvene er og hvordan de bør fiskes, med tanke på c&r osv. Dette får sikkert antallet besøkende på denne siden til å øke betraktelig og for mange er en epoke i fluefiskelivet deres over. Leten er over, med andre ord. Det kommer sikkert til å komme mange reaksjoner på det jeg nå skal skrive, men skitt au... elvene er som følger ... neida bare kødda, tror dere jeg virkelig hadde gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen om elvene i TFL er i mine øyne på en måte bra. Tullpraten rundt dette engasjerer nok fordi hemmelighets kremmeriet og hysj-hysj-en appellerer til en fluefiskearketyp: ”Den urørte hemmelige elva med de STORE fiskene”. Alle har vel en drøm om sitt eget hemmelig flueparadis med nettopp disse ingrediensene: hemmelig, urørt, stor fisk. Litt av drivkraften i fluefiske er vel håpet og drømmen om at de store en dag befinner seg over horisonten. Har du slike drømmer bør du ikke overlate realiseringen av dem til Lars Lenth men se på filmene som inspirasjon til å lete på egenhand. Tittelen på filmene er også ”tørrfluelandet ” og indikerer at vi bor potensielt mitt i et område der alle har mulighet til å realiserer drømmen om stort på tørt. Men det bør være DIN fortjeneste om du finner ditt eldorado ikke fordi du har finstudert alle små hint som legges ut for å finne noen andre sitt. Finner du det må du så bare passe på å holde det hemmelig eller i hvert fall bare fortelle det til en av gangen… :twisted: Ellers kan du fort havne i et kjent dilemma som det er fundert mye over: allmenningens tragedie, en gordisk knute av felles og egeninteresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,her var det blitt hett siden jeg var her sist og skrev..

Vil ikke legge mer ved på bålet for det brenner godt nok, men jeg tok noen av tipsene jeg fikk her og klarte å finne det ut selv.. Tok en helgetur til "skrukken" og elva var kanon og med mye fin fisk.. fisken var sky og man måtte holde hodet kaldt, men det ble noen fine fisker på vårflue og stankelbein!! kommer garantert tilbake!!

 

Lykke til alle sammen!! Mvh fiskehilsen Tony laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...