Gå til innhold

Close season?


vinagunner

Anbefalte innlegg

Brukbare baetis, ignita og noe vårfluer, i helga. Ørret 1.2kg harr 1,1kg.

Ørreten og harren tok streamer! Men det ble en del mindre harr på tørt!

 

I går var det ikke fult så mye duns, men fisken vaket brukbart når det stilnet av!

Det er ikke over enda fikk denne i går, litt over en kg.. :D

post-496-13949845749727_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessongen er nok ikke over enda nei. :) Var ute å fisket i ettermiddag. Sol og vindstille så 3/4 stang skulle til pers igjen. Svermet en del små brune døgnfluer (Lepto. ?), klekket en del fjærmygg, også så jeg et par vårfluer.

 

Fikk lurt opp noen små harr på veps og mygg. Får tro jeg får noen litt større i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfiske i dag i fjertesokken. Sol og nesten vinstillle. Det vaket over alt, hele tiden! Klekket bra med knøttsmå rhodani og iginita. Men makan til sær harr skal man lete lenge etter. Greide likevel og lure på noen pinner på en klekker str #21.

 

Hunderørret: Tviler på at det svermer leptoer på denne tiden av året. Sikkert baetis/centroptilum eller ignita tipper jeg. Siden de var brune tipper jeg ignita. Baetis (ihvertfall de jeg ser her om dagen) er ganske lyse, lys olivengrønne, mens igintaen er brun/rødbrun.

post-526-13949845750307_thumb.jpg

post-526-13949845780155_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Kjært barn har mange navn!

 

Var ute en liten tur selv i ettermiddag, ble bare på 2 timer til mørket kom.

Men det klekket bra med mygg og ganske store, krok 14/16. Og fisken vaket og var sky som F... Fikk en og mistet en. Venting og atter venting var det eneste som nyttet. Fisken var usedvanlig lettskremt, sluttet å vake når de bittesmå "bølgene" fra flyteringen traff vakene på 30 meters hold! Det klekket definitivt best når sola var oppe og fisken vaket mest da. Så forresten noen vingemaur på vannet i krok 14/16 (brune). Var innom et større vann og så stoor mygg men gadd ikke å fiske der, var litt mye bris. Men til helga...

 

Slenger ved et bilde for å pynte opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hmmm...!

 

Litt til ettertanke - Vi fluefiskere som kommer i fra denne dalen (Hemsedal) har svært kort sesong, og når den er igang valfarter alle dere som kan fiske hele året hit. NÅR og hvor skal vi fiske da??? :? :) :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...!

 

Litt til ettertanke - Vi fluefiskere som kommer i fra denne dalen (Hemsedal) har svært kort sesong' date=' og når den er igang valfarter alle dere som kan fiske hele året hit. NÅR og hvor skal vi fiske da??? :? :) :?[/quote']

Vi kan godt byttelåne fiskekort i den aktuelle perioden. Jeg fisker i Hemsdal og du "her". laugh.png' alt=':lol:'> 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Vi kan godt byttelåne fiskekort i den aktuelle perioden. Jeg fisker i Hemsdal og du "her". laugh.png' alt=':lol:'> 8)

Hehe, kanskje det? Her er det fisk med slaffe underleffer og fiskere med nikotingjørme i overleffa, men ellers bra. Hvordan er det hos deg? laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfiske i dag i fjertesokken. Sol og nesten vinstillle. Det vaket over alt, hele tiden! Klekket bra med knøttsmå rhodani og iginita.

 

Hadde knall fiske i går på disse duns, de var nå spinnere som kom flytende pent med vingene spredd :D

 

Vaket pen fisk på hele god strekka, og jeg var der!

 

Winder: så du fottball i går eller....i så fall var det utrolig dumt... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her biter ørreten som bare det. hadde en tur med en kompis i dag tidlig, og da vi satte på vårflueimitasjon ,plasket det til så vi skavatt.

endte med 6 fine ørret på en halvtime, og et apr store som slapp unna.

(så fisken rulla seg over flua.GRØSS!!)

 

 

på vestlandet er sesongen lang, og det morsomme er at vi ofte står alene på plasser der det på sommeren er mye folk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ein tur på eit vatten for eit par dager sida. Der er det kun knøtas fisker, men det var kun for å sjå om det var noko aktivitet/vak.

Fikk 4 smårakkere, og mista ein.Var veldig bra med mygg på vatnet.

VAr deilig å sjå så masse aktivitet igjen.

Så sesongen er definitivt ikkje over enda.

 

Gler meg til eg får fluene(mygg) fra fluerunden, skal testes samme dag eg får dei.

Problemet her er at det blåser så jævelsk for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her biter ørreten som bare det.

endte med 6 fine ørret på en halvtime' date=' og et apr store som slapp unna.

(så fisken rulla seg over flua.GRØSS!!)

[/quote']

 

Er der noen bra vatn på Hommersåk?

 

har akkurat flytta hit fra Sandnes, så det vet jeg ikke...

 

men det finnes MANGE fine vann i nærheten av sandnes som har flott fisk.

og vi var i ett av de i dag. :D tar en tur i morgen kveld også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...