Gå til innhold

Dobbeltrekk?


JoakimS

Anbefalte innlegg

Ble litt rotete :)

Jeg slipper nesten alltid line i bakslengen når jeg kaster lengre enn 7-8 meter...

Ofte slipper jeg line i bakslengen, mens jeg ikke slipper noe særlig i siste framsleng...

Hvorfor det hjelper....? Det er du som er analytikeren her, så finn det ut du, for jeg har ærlig talt ikke ofret det en tanke <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ble litt rotete :)

No problem. :)

Jeg slipper nesten alltid line i bakslengen når jeg kaster lengre enn 7-8 meter...

Er det for å finne den line lengden du trives med for å kaste lengst mulig?Eller mener du bare det å forlenge

lina?

Ofte slipper jeg line i bakslengen, mens jeg ikke slipper noe særlig i siste framsleng...

Siden du sier dette så tror jeg du mener det det med å forlenge lina?

Hvorfor det hjelper....? Det er du som er analytikeren her, så finn det ut du, for jeg har ærlig talt ikke ofret det en tanke <<l

Som oftest når vi slipper ut i siste baksleng så vil de fleste av oss oppleve at vi får ut mer snøre,men

kastet går av den grunn ikke lengre.Det lander i en haug. ;D

Ikke misforstå meg Tor Arne,når vi snakker om 7-8m så er det en helt annen greie.

Det kan godt være at det er en fornuftig ting for deg,eller oss andre for den sakens skyld,jeg er bare

ikke helt sikker på hva du egentlig mener?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjenner at bukta i siste bakslengen sitter som et skudd, så kan jeg godt gi etter en del meter med line bakover, før jeg drar til med siste framsleng igjen og slipper. Detta bruker jeg kun ved lengdefiskekasting/streamer når jeg vil ha de ekstra meterene, og det funker. Den kollapsen/fallskjermen du prater om Syversen, har jeg knapt vært borti i detta tilfellet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjenner at bukta i siste bakslengen sitter som et skudd, så kan jeg godt gi etter en del meter med line bakover, før jeg drar til med siste framsleng igjen og slipper. Detta bruker jeg kun ved lengdefiskekasting/streamer når jeg vil ha de ekstra meterene, og det funker. Den kollapsen/fallskjermen du prater om Syversen, har jeg knapt vært borti i detta tilfellet  :)

Helt kult ,og så klart det funker. <<l

Det er bare snakk om hvilken snørelengder vi forholder oss til.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjenner at bukta i siste bakslengen sitter som et skudd, så kan jeg godt gi etter en del meter med line bakover, før jeg drar til med siste framsleng igjen og slipper. Detta bruker jeg kun ved lengdefiskekasting/streamer når jeg vil ha de ekstra meterene, og det funker. Den kollapsen/fallskjermen du prater om Syversen, har jeg knapt vært borti i detta tilfellet  :)

Helt kult ,og så klart det funker. <<l

Det er bare snakk om hvilken snørelengder vi forholder oss til.

Tom.

Line slipper jeg i bakkastet både på normale lengder og lange lengder.... og det gjelder både fisking og kasting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjenner at bukta i siste bakslengen sitter som et skudd, så kan jeg godt gi etter en del meter med line bakover, før jeg drar til med siste framsleng igjen og slipper. Detta bruker jeg kun ved lengdefiskekasting/streamer når jeg vil ha de ekstra meterene, og det funker. Den kollapsen/fallskjermen du prater om Syversen, har jeg knapt vært borti i detta tilfellet  :)

Helt kult ,og så klart det funker. <<l

Det er bare snakk om hvilken snørelengder vi forholder oss til.

Tom.

Line slipper jeg i bakkastet både på normale lengder og lange lengder.... og det gjelder både fisking og kasting...

Jepp, vifter ut line både i fram og baksleng jeg ogå, men aldri så(mange meter) ekstremt som i siste baksleng på et distansekast, 30m +-  Veit a faen hvorfor egentlig, men det føles ut som bukta får mer fart på slutten, samtidig som jeg får god tid/kjenner godt når stang og strekt line er klar til framover-bevegelse  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så opptatt som du er av kasting, burde du jo gjøre det ! <<l

Det er flere enn meg som ikke er med på det som er opptatt av kasting.

Den beste fluekasteren jeg noensinne har sett og har møtt var vel heller ikke med.

For min egen del mye letter å kaste på nett,veldig mye lettere...

Tom.

He he for meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...