Verre_enn_minken Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 Noen med erfaring fra Hawaii? Ser det er flere som guider på bonefish på Oahu, hvor det visstnok skal være stor bonefish, men ikke på langt nær så mye fisk som på Bahamas, Christmas Island og Los Roques. Prisene er derimot stive (600 USD/dag), er det verdt det for en dag eller to? Er det muligheter for annen tropisk fisk?, og hva med de andre øyene, eks Maui og Hawaii Island? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Lurer på det samme, har gjort noen google søk og Oahu markerer seg som suveren når det gjelder stor bonefish. Tipper at det er greit å finne en lokal guide når man er der Dr. Dry, de søkene jeg gjorde resulterte i guider fra 500 til 600 USD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 Da har jeg booket inn tur til Oahu i Oktober. Først og fremst for å unngå den verste turistsesongen, og sekundært for været sin del. Fortsatt ingen som har erfaringer å dele? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre A. Meisingseth Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Kanskje han er der - men fisket han? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Ikke er jeg bekymra, og ikek skal jeg til Jamaica, men feeet sang Sverre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Børge Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Har vært på Hawaii og bonefishene på Oahu er Store, Sky og fåtallige. Hvis du ser 1 eller 2 på en dag skal du være fornøyd, og kroker du den er det høyst sannsynlig en fisk på over 10lbs. Men de er helt notorisk nevrotiske og blir av de fleste sammenlignet med Florida Permit i vansklighetsgrad. Du fisker i tillegg over korallflats som gjør at det er nesten umulig å se fisken og de har gode muligheter til å sette fast lina. Jeg kommer ikke til å dra dit igjen på dedikert fisketur, men skal jeg dit på dykkeferie tar jeg jo med stanga for fiskene er sykt store. Det er GT rundt Hawaii, men de er nesten fisket til utryddelse. Skriv rapport! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Takk Børge, skal skrive dersom jeg ryker på noe. Dette er ikke en dedikert fisketur, men en tur med dama hvor jeg tar med stanga for å prøve Det er nettop 10 punds merket som lokker, og jeg vet at det ikke er mange av dem der... Det er jo egentlig det som gjør det fett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted October 23, 2013 Report Share Posted October 23, 2013 Da er vi tilbake etter en flott ferie. Fisket var mildt sagt eksepsjonelt! 4 fisk den første dagen jeg var ute, med minste på 6 pund og største på 10,5 pund. Kan ikke annet enn å anbefale de som vil prøve seg på stor Bonefish å dra hit. Mye fisk inne på flatsene de dagene jeg var der, hadde mange sjanser, men fiske er idiotisk sky og vanskelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klodrik Posted October 24, 2013 Report Share Posted October 24, 2013 wtf!? Ikke fighting-butt engang? Det var jaggu feit og fin fisk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted October 25, 2013 Report Share Posted October 25, 2013 Ja backupriggen kom fort i aksjon desverre. Hovedstanga røk for meg... Fantastisk artige fisker å fiske på disse krabatene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemming Posted November 27, 2013 Report Share Posted November 27, 2013 Wow! Tror du har truffet på veldig gode forhold, for 4 på en dag er ekstremt bra! Kjenner flere som har fisket der, gode fiskere, og som Børge sier er én eller to på dag, en GOD dag! Mange fisker der i flere dager uten å få en fisk... Men de man får er jo store da! Grattis!! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted November 30, 2013 Report Share Posted November 30, 2013 Hei Flemming, dette var på ingen måte enkelt fiske Men vi hadde mange fisk på flatsene i korte perioder, og da var det om å gjøre å få utbytte fikk jeg inntrykk av på guiden. Flatten hvor jeg fikk 4 fisk på morgenøkten var det uhørt å få hattrick på sa guiden, og da langt mindre en fisk på 10,5 pund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André H Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Grattis med grande benfisk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted December 4, 2013 Report Share Posted December 4, 2013 Takker Andre, neste tur er på trappene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André H Posted December 4, 2013 Report Share Posted December 4, 2013 St. Brandons Atoll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemming Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 St. Brandons Atoll? St. Brandon er noe av det råeste... Problemet er at man kan reise nesten 3 ganger til Belize for samme prisen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten M Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 Hei, Jeg var på et internasjonalt foredrag med noen en gang. Hawaii skal ha en helt rå bukt! "privat" . Men ja, trur det er helvetes dyrt:) Stemmer det:) Men tross alt Hawaii! Og det området er bra, sies det. Lykke til! God Jul ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 St Brandon frister utvilsomt, men er jo hinsides dyrt som nevnt tidligere. Guiden på Hawaii ville ha meg med til Christmas Island, og Nox har luftet et annet forslag. Tarpon og GT blir de neste på listen min Takk for hyggelige tilbakmeldinger på Hawaii-turen, om det er interessant finnes det en kort artikkel med noen flere bilder på saltflue.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemming Posted December 17, 2013 Report Share Posted December 17, 2013 Vær klar over at Christmas Islands har et fiske som er veldig AV eller PÅ.... Noen få treffer, og da har de et veldig bra fiske etter GT, legger ut videoer på YouTube etc, men det kommer ikke frem at de neste 150 kundene ikke ser en eneste GT.. I tillegg driver guidene utstrakt chumming for å lokke inn GT'n - Ikke bra.. En ting er at turistbåtene dessverre gjør dette, men når fiskeguidene begynner også, da mister jeg lysten.. Det er mye bonefish der, men de er oftest små. Cristmas Island er billig, noe som gjorde at jeg ble veldig nysgjerrig på stedet, men jeg ønsker ikke å selge en så "usikker" destinasjon når vi snakker om GT. Jeg har noen kontakter som selger turer både dit, og andre steder sør i Stillehavet, og faktum er dessverre at nesten ingen av de som har fisket Christmas Island ønsker å komme tilbake.. Hvis jeg selger turer dit i fremtiden, så blir det med klar beskjed til kundene om at det er litt "Lotto" om man treffer på eller ikke.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted December 20, 2013 Report Share Posted December 20, 2013 Gull info Flemming, send meg en mail med noen destinasjoner dere har gjennom XXL om du gidder? GT SKAL jeg fiske i løpet av 2014, big hairy goals er viktige Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemming Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Har sendt deg en PM.. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Her er det en som treffer på Christmas Islands. Ser jævla heftig ut . GT må prøves snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemming Posted January 17, 2014 Report Share Posted January 17, 2014 Ja, det var den og et par Youtube filmer til jeg tenkte på. Den der er RÅ! Farlig å velge destinasjon ut fra YouTube. Men skitt au -Bare 6 uker igjen nå, så drar jeg for å fiske GT og GIGA-bonefish... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Hold oss oppdaterte fra Aitutaki Flemming, hvis det er mulig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts