Gå til innhold

Gode fjellsko


Ruffen

Anbefalte innlegg

En som drev butikk her i byen som drev med slikt anbefalte folk over hundre kilo å heller kjøpe noen gode gummistøvler.

Det ble bare reklamasjon sa han. Nå er dette en del år siden da. Sikkert bedre nå.

Lars p: det var viktig info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

http://www.allmogejakt.se/index.php?route=product/manufacturer&manufacturer_id=16  Lundhag kommer nok litt tilkort når det gjelder kvalitet her.

Og åssen begrunner du det ??

partiet over gummien på mine Lundhagsstøvler seig ned og laga en krøll som stivna til når det ble kaldt... denne krøllen gnagde veldig på akillessena.... jeg byttet støvlene det samme skjedde..... etter det 3 kjøpet valgte jeg å bytte til Jørns og hadde ikke problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg helt enig med Staffan. Jeg har jobbet 15 år med salg og rep. av Lundhags, veldig bra støvler, men hvis skaftet blir overimpregnert så klapper skaftet sammen. Ved tørking ved noe for høy temp. så krymper cellegummin. Fordelen med Lundhags og Jørnkjengan så kan alt repareres. Jørnkjengan har en mye mykere gummisåle enn Lundhags derfor virker og er den bedere og gå langt med, også får du bedere feste på glatt underlag. Jørnkengan har også bredere lest, fotdelen kan også blokkes for bedere tilpassing. Når det gjelder Gore-tex sko/støvler trenger de kortere tid på og gå inn. Hvis du skulle velge Gore-tex, så velg en fulllærstøvel, blir det lekk på Gore-tex så har du en god lærstøvel, lykke til Frode  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på jakt etter nye sko. I mange tråder har jeg sett at  Alfa Bever Pro er behagelige, men at det klages på glatte såler?

Kommentarer vedr. Lundhag - er at de er utslitt, når man endelig har klart å gå de inn?

Det ble også nevnt gummistøvler i tråden.

Jeg kjøpte meg et par Muck Boot neopren for noen år siden, og var kjempefornøyd med de.

De var utslitt - og kjøpte tilsvarende modell i fjor høst.

De var fortsatt behagelige å gå i - men livsfarlig glatte.  Så gummiblandingen i sålen, må være forandret.

De er med andre ord ikke brukbar til å gå i annet enn myr!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket at Alfa Bever Pro er glatte...?? Gikk Besseggen i sommer i stri-regn. Merket det ikke da heller og der er det bare stein/fjell. Vet ikke om det er forskjell på dem, men mine heter forresten Alfa Bever Pro Grip og har vibram såle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på jakt etter nye sko. I mange tråder har jeg sett at  Alfa Bever Pro er behagelige, men at det klages på glatte såler?

Hei. Det har lite å gjøre med at gummisåler blir glatte etter noen år i praksis, men at Vibram har 50-70 ulike såletyper med ulik gummi. I fjellsko pleier de (og helt enig med deg her) å bruke for hard/glatt gummi for at den skal holde lengst mulig. Men de blir der i gjennom glatte. Jeg hadde satt mer pris på en sko som varte et år mindre, men som var bedre på glatt/våt stein ja  <<l

EDIT: Skal egentlig vedde på at Vibram hadde klart å lage en skikkelig sticky vadesko-såle. Sånn skikkelig sticky som saug seg fast på alt underlag  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jaktstøvvel på fjellet(og ellers hvor jeg ferdes). Og min soleklare favoritt er Meindl Dovre. Jeg jobbet en tid på xxl og tok imot en del reklamasjoner på sko og støvler, men ikke et eneste par med disse. Er veldig dyre, men holder for alltid og er supre å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tyder ut av denne tråden er det er lite dårlig å kjøpe. Mange er veldig fornøyd med kjøpet sitt. Bra!

Jeg er ikke så prippen og er rimelig vant med ujevnt underlag på dårlig sko. Man blir det i byggebransjen.

Får ta meg en tur å kjenne litt på varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jaktstøvvel på fjellet(og ellers hvor jeg ferdes). Og min soleklare favoritt er Meindl Dovre. Jeg jobbet en tid på xxl og tok imot en del reklamasjoner på sko og støvler, men ikke et eneste par med disse. Er veldig dyre, men holder for alltid og er supre å gå med.

Du glemmer lundhags syncro boot;D

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har prøvd Viking Tyin 2 gtx? http://www.vikingfootwear.com/en/hiking-trekking/tyin-ii

Røyk nettopp på et par som skal brukes i fjell og mark. Jeg har liksom tenkt på Viking som barnesko og kvalitets-støvler, men nå har jeg vært innom flere par med Alfa, Crispi, Merrell osv, og har forsåvidt god erfaring med dem alle, men tenkte at nå vil jeg prøve noe annet. Lær er et must for meg, så mye som jeg tråkker i vann til anklene(knæra)  ;D Er spent på sålegrepet på div underlag. Førsteinntrykket av skoa er iallfall at det virker som meget solide saker  <<l Hadde vært kult om noen hadde erfaringer å dele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen som har prøvd Viking Tyin 2 gtx? http://www.vikingfootwear.com/en/hiking-trekking/tyin-ii

Røyk nettopp på et par som skal brukes i fjell og mark. Jeg har liksom tenkt på Viking som barnesko og kvalitets-støvler, men nå har jeg vært innom flere par med Alfa, Crispi, Merrell osv, og har forsåvidt god erfaring med dem alle, men tenkte at nå vil jeg prøve noe annet. Lær er et must for meg, så mye som jeg tråkker i vann til anklene(knæra)  ;D Er spent på sålegrepet på div underlag. Førsteinntrykket av skoa er iallfall at det virker som meget solide saker  <<l Hadde vært kult om noen hadde erfaringer å dele

Gammal post! Men må bare si at Helly Hansen har gjort en pervers jobb med de "nye" fjellskoa sine... Tyin 2 GTX. <<l  

Har hatt mine i snart halvannent år, med nærmest daglig bruk. Dem fungerer altså perfekt om vintern også :) Det er de råeste skoa jeg noen gang har hatt, med grep(så kalte UGS) ut av en annen verden... Kan virke harde på lesten til å begynne med(passer med sekk og steinur), men går seg raskt til. En nydelig støtte og stabilitet. Vantett?...... haha... :) Det er såpass at jeg skulle ønske Helly Hansen sponsa meg med sko(og bekledning generelt). 

Og det er vel heller ikke for ingenting at folk med CP-river dem milevis over fjell og stein, altså "ingen grenser", og at 71grader nord orginal og kjendisversjon benytter dem  ;D Nei seriøst - jeg er ikke i tvil neste gang skikkelige lærstøvler skal anskaffes! Hvis jeg klarer å slite ut dem jeg har da  lllove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammal post! Men må bare si at Helly Hansen har gjort en pervers jobb med de "nye" fjellskoa sine... Tyin 2 GTX. <<l  

Har hatt mine i snart halvannent år, med nærmest daglig bruk. Dem fungerer altså perfekt om vintern også :) Det er de råeste skoa jeg noen gang har hatt, med grep(så kalte UGS) ut av en annen verden... Kan virke harde på lesten til å begynne med(passer med sekk og steinur), men går seg raskt til. En nydelig støtte og stabilitet. Vantett?...... haha... :) Det er såpass at jeg skulle ønske Helly Hansen sponsa meg med sko(og bekledning generelt). 

Og det er vel heller ikke for ingenting at folk med CP-river dem milevis over fjell og stein, altså "ingen grenser", og at 71grader nord orginal og kjendisversjon benytter dem  ;D Nei seriøst - jeg er ikke i tvil neste gang skikkelige lærstøvler skal anskaffes! Hvis jeg klarer å slite ut dem jeg har da  lllove

Helly Hansen?? Viking har sko med dette navnet, men Helly Hansen klarer ikke jeg å finne vertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai... Hvorfor jeg plutselig skreiv "Helly Hansen" må gudene vite?!! Jeg skylder på kveldens inntak av vin  ;D Helly Hansen har mye bra saker dem også, men _VIKING_ er jo selvfølgelig det jeg mente å skrive  ;)

 

Den føres fortsatt - omtrent tusenlappen billigere enn hva dem kosta for halvannet år siden http://www.vikingfootwear.com/no/mens/performance-sport/tyin-ii#5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...