Gå til innhold

Toppmoddelene?


Frode G.

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det egentlig med toppmoddelene av stengene i fjor?

Sage one har jeg hørt rykter om at noen har kjøpt. Loop cross 1 eller hva det det var den fikk som navn har jeg ikke hørt et kvekk om i ettertid. Ingen jeg kjenner fisker med noen av disse.

Ble det noe salg eller ble det bare en flopp? Priset de seg til blokksberg? Eller var det reelt det de forventet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Toppserien til Scott selger som aldri foer. Det samme med Sage One. Bestselger saa langt, sammenlignet med tildigere modeller. Det til tross for bruk av billigere komponenter paa den serien. Det beviser kanskje at trend er viktigere enn kvalitet...?

Det er ytterst faa fluefiskere som er aktive paa fluefiskefora.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppserien til Scott selger som aldri foer. Det samme med Sage One. Bestselger saa langt, sammenlignet med tildigere modeller. Det til tross for bruk av billigere komponenter paa den serien. Det beviser kanskje at trend er viktigere enn kvalitet...?

Det er ytterst faa fluefiskere som er aktive paa fluefiskefora.  ;)

e det d norske market du tenker på da...?

kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Toppserien til Scott selger som aldri foer. Det samme med Sage One. Bestselger saa langt, sammenlignet med tildigere modeller. Det til tross for bruk av billigere komponenter paa den serien. Det beviser kanskje at trend er viktigere enn kvalitet...?

Det er ytterst faa fluefiskere som er aktive paa fluefiskefora.  ;)

Jeg kjenner jo en og annen fluefisker... Og er litt rundt å fisker :) ikke en eneste som bruker Scott og kun en kompis som kjøpte Sage One. Men for all del: mange fiskere i Norge

Dessuten er stenger priset 2-3000 kr under de du nevner blitt veldig gode. De dyre er bra, men ikke 100% bedre som prisen skulle antyde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppserien til Scott selger som aldri foer. Det samme med Sage One. Bestselger saa langt, sammenlignet med tildigere modeller. Det til tross for bruk av billigere komponenter paa den serien. Det beviser kanskje at trend er viktigere enn kvalitet...?

Det er ytterst faa fluefiskere som er aktive paa fluefiskefora.  ;)

Jeg kjenner ikke en som har kjøpt scott i fjor så hvit jeg husker. Tenker i mitt miljø. Jeg har ikke hele verden som nedslagsfelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppserien til Scott selger som aldri foer. Det samme med Sage One. Bestselger saa langt, sammenlignet med tildigere modeller. Det til tross for bruk av billigere komponenter paa den serien. Det beviser kanskje at trend er viktigere enn kvalitet...?

Det er ytterst faa fluefiskere som er aktive paa fluefiskefora.  ;)

Jeg kjenner jo en og annen fluefisker... Og er litt rundt å fisker :) ikke en eneste som bruker Scott og kun en kompis som kjøpte Sage One. Men for all del: mange fiskere i Norge

Dessuten er stenger priset 2-3000 kr under de du nevner blitt veldig gode. De dyre er bra, men ikke 100% bedre som prisen skulle antyde....

Vist er de dyre bra. Jeg har hatt lyst på en helios en stund men det blir for dyrt for meg nå.

Klart det selges dyre stenger men har et inntrykk at flere og flere velger i mellomsjiktet.

Tror og det er lettere å selge en sage eller orvis enn en toppmoddel i fra stenger man forbinder med noe billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierglede og velvære gir det meg å ha gode (topp of the line) stenger og sneller. En stang som koster kr. 6.000 vil koste meg kr. 20 pr tur hvis jeg bruker den 30 dager i året i 10 år. Siden jeg ikke snuser/røyker blir dette "peanutts" 

Fluvius er for meg en topp of the line stang på linje med Scott G2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierglede og velvære gir det meg å ha gode (topp of the line) stenger og sneller. En stang som koster kr. 6.000 vil koste meg kr. 20 pr tur hvis jeg bruker den 30 dager i året i 10 år. Siden jeg ikke snuser/røyker blir dette "peanutts" 

Fluvius er for meg en topp of the line stang på linje med Scott G2.

Hva folk velger å bruke pengene sine på er det ingen andre som trenger å tenke på :)

Spørsmålet var om de dyreste modellene selger godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppserien til Scott selger som aldri foer. Det samme med Sage One. Bestselger saa langt, sammenlignet med tildigere modeller. Det til tross for bruk av billigere komponenter paa den serien. Det beviser kanskje at trend er viktigere enn kvalitet...?

Det er ytterst faa fluefiskere som er aktive paa fluefiskefora.  ;)

Jeg kjenner jo en og annen fluefisker... Og er litt rundt å fisker :) ikke en eneste som bruker Scott og kun en kompis som kjøpte Sage One. Men for all del: mange fiskere i Norge

Dessuten er stenger priset 2-3000 kr under de du nevner blitt veldig gode. De dyre er bra, men ikke 100% bedre som prisen skulle antyde....

Vist er de dyre bra. Jeg har hatt lyst på en helios en stund men det blir for dyrt for meg nå.

Klart det selges dyre stenger men har et inntrykk at flere og flere velger i mellomsjiktet.

Tror og det er lettere å selge en sage eller orvis enn en toppmoddel i fra stenger man forbinder med noe billigere.

Helios II er nå kommet for enhands. Ser på Ebay at Helios kommer stadig på tilbud. Har selv flere Helios og er kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lyst på en helios en stund men det blir for dyrt for meg nå.

OK! ref. til ditt svar litt lengre opp :-\

PS! Forøvrig kun tmags som har svart på ditt spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Pål, hva brukes mest i de kretser du rører deg i?

De kretsene er rimelig store :) Eikre, Guideline, Sage (utenom one). På Tohånds er det Eikre, Sage og Loomis. "Lista" så helt anderledes ut for 5 år siden for å si det sånn :)

Som sagt, dette er litt "miljø/geografi" påvirket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen meninger om folk kjøper stenger til 10 tusen jeg. Personlig synes jeg toppmoddelene er for dyre nå.

Det er så mye bra som er billigere.

Sendte snøret ditt på lørdag foresten Hans Jørgen.

Hva går helios,en på ebay for fly fish?

Flere og flere stenger til under 600USD. Under 3.500 før import.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Pål, hva brukes mest i de kretser du rører deg i?

De kretsene er rimelig store :) Eikre, Guideline, Sage (utenom one). På Tohånds er det Eikre, Sage og Loomis. "Lista" så helt anderledes ut for 5 år siden for å si det sånn :)

Som sagt, dette er litt "miljø/geografi" påvirket...

Nettopp. Så ikke du skrev spesifikt One. Eikre kanskje ikke er så rart. Jeg syns derimot det er synd at ingen i min krets har Eikre. Har hatt lyst å kjenne på den et par ganger annet enn i butikk. Får komme å teame opp med deg i Hemsila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye Loop har solgt av sin Cross S1 vet jeg ikke, men det er ei knakende god stang spør du meg. Kanskje en av de aller beste jeg har prøvd. Men priser på mellom 6 til 8 tusen er for mye for ei stang uansett. Eikrefly fluvius får man jo kjøpt ny for 2800 kroner og det er jo også ei knakende god stang. Har forøvrig også en Loop Evotec MF til et par tusen, og den blir nesten mer brukt enn Cross S1 stanga. Men det kan skyldes at den passer bedre til de snørene jeg har nå og som jeg liker å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Pål, hva brukes mest i de kretser du rører deg i?

De kretsene er rimelig store :) Eikre, Guideline, Sage (utenom one). På Tohånds er det Eikre, Sage og Loomis. "Lista" så helt anderledes ut for 5 år siden for å si det sånn :)

Som sagt, dette er litt "miljø/geografi" påvirket...

Eller hvor som helst ellers :)

Nettopp. Så ikke du skrev spesifikt One. Eikre kanskje ikke er så rart. Jeg syns derimot det er synd at ingen i min krets har Eikre. Har hatt lyst å kjenne på den et par ganger annet enn i butikk. Får komme å teame opp med deg i Hemsila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...