Gå til innhold

Toppmoddelene?


Frode G.

Anbefalte innlegg

  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Lukter litt sånn Scott M serie den der.

koster vel rundt 9000 kr i Norge den og tror jeg.

I USA ga jeg 5600 :)

Og dette smykket av ei stang skal du fiske harr med ?  :o

Du skal være glad jeg ikke er sheriff i gudbrandsdalen, for da hadde du blitt buret inn for langt mindre kriminelle handlinger enn dette !  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hvordan syns du at stangen er sammenlignet med Z-Axis?

Spør du meg nå?

Hakke peiling isåfall:)

Japp. Beklager uklart spsm. Hadde for meg at du var sageman og gikk utfra at du også fisket med Z-Axis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan syns du at stangen er sammenlignet med Z-Axis?

En god del dypere. M-Serien er bygget paa G2 klingen.

..og sammenlignet med ZXL da, tmags?

... M-Serien er bygget paa G2 klingen.

- I så fall har de kanskje kuttet litt mer av blanks'en i toppen - og litt mindre i butt-enden - på M-stengene?

Ifølge framstillingene på Scotts hjemmeside har M en mer moderat flex og høyere recovery i forhold til G2.

I framstillingen er faktisk flex og recovery for M lik A4.. (uten for mye sammenligning forøvrig, må vi vel anta)

Og når det er sagt - kan du gi en karakteristikk av M i forhold til A4?  (ja nå banna jeg visst i kjerka.. ha meg unnskyldt denne ene gangen, jeg ble bare så nysgjerrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter litt sånn Scott M serie den der.

koster vel rundt 9000 kr i Norge den og tror jeg.

I USA ga jeg 5600 :)

Og dette smykket av ei stang skal du fiske harr med ?  :o

Du skal være glad jeg ikke er sheriff i gudbrandsdalen, for da hadde du blitt buret inn for langt mindre kriminelle handlinger enn dette !  ;)

Kun det beste er godt nok til harren ;)

Hvordan syns du at stangen er sammenlignet med Z-Axis?

Spør du meg nå?

Hakke peiling isåfall:)

Japp. Beklager uklart spsm. Hadde for meg at du var sageman og gikk utfra at du også fisket med Z-Axis.

Nei dårlig med Sage her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke noe om Scott og Sage, men tror de selger ganske bra begge to, selv om mye kommer direkte i posten fra U.S. Har inntrykk av at merker som profilerer seg mye mot saltvannsgutta gjør det bra. De er liksom blitt de kule gutta i gjengen, sjøørretfiskerne er liksom potensielle tarpoonfiskere, bonefish, fishing the flats, rooster fish, permit, blue tuna og hva de heter alle de kule fiskene som hogger til og drar ut 100 meter backing mens det slår gnister fra snella. Lenth er liksom der han også nå. Fornyer seg, gjøre nye kule greier. Det er liksom ikke like kult å vralte rundt oppe i knottbefengt myrhøl og fiske trehundregrammer på tørr mygg. Ser den. Men skal jeg til syden, så skal jeg drikke drinker og ligge på strandstol. Den saken er grei, men nå skriver jeg meg helt ut av det igjen, hvor var jeg? Jo, nettopp, Sage og Scott er kult om dagen. Saltvann. Action. Sage. Scott. Hang loose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke noe om Scott og Sage, men tror de selger ganske bra begge to, selv om mye kommer direkte i posten fra U.S. Har inntrykk av at merker som profilerer seg mye mot saltvannsgutta gjør det bra. De er liksom blitt de kule gutta i gjengen, sjøørretfiskerne er liksom potensielle tarpoonfiskere, bonefish, fishing the flats, rooster fish, permit, blue tuna og hva de heter alle de kule fiskene som hogger til og drar ut 100 meter backing mens det slår gnister fra snella. Lenth er liksom der han også nå. Fornyer seg, gjøre nye kule greier. Det er liksom ikke like kult å vralte rundt oppe i knottbefengt myrhøl og fiske trehundregrammer på tørr mygg. Ser den. Men skal jeg til syden, så skal jeg drikke drinker og ligge på strandstol. Den saken er grei, men nå skriver jeg meg helt ut av det igjen, hvor var jeg? Jo, nettopp, Sage og Scott er kult om dagen. Saltvann. Action. Sage. Scott. Hang loose.

De som står oppreist gjennom stormen, og fortsatt fisker brunørret når det igjen har blitt stille, er jo alltid de kuleste gutta da på slutten av dagen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan syns du at stangen er sammenlignet med Z-Axis?

En god del dypere. M-Serien er bygget paa G2 klingen.

..og sammenlignet med ZXL da, tmags?

... M-Serien er bygget paa G2 klingen.

- I så fall har de kanskje kuttet litt mer av blanks'en i toppen - og litt mindre i butt-enden - på M-stengene?

Ifølge framstillingene på Scotts hjemmeside har M en mer moderat flex og høyere recovery i forhold til G2.

I framstillingen er faktisk flex og recovery for M lik A4.. (uten for mye sammenligning forøvrig, må vi vel anta)

Og når det er sagt - kan du gi en karakteristikk av M i forhold til A4?  (ja nå banna jeg visst i kjerka.. ha meg unnskyldt denne ene gangen, jeg ble bare så nysgjerrig)

ZXL er mer toppet.

Blanksen er de samme, men valg av komponenter gjoer at den oppfoerer seg noe annerledes. SB Universal ringer har den effekten paa klinger, selv om noen nekter aa tro det... ;)

Full well varianten i haandtaket gjoer ogsaa at stanga foeles annerledes enn G2. (Iflg J. Bartschi)

A4 er faktisk ganske lik aksjonsmessig. Men G2 er hoeyere "spec'et" og foeles en del lettere. A4 er foeoevrig en knallserie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 er faktisk ganske lik aksjonsmessig. Men G2 er hoeyere "spec'et" og foeles en del lettere. A4 er foeoevrig en knallserie!

Henviser først til Gary. Viste det som står i FFE Magazine til en Scott forhandler: Kurvene på M og A4 er like. Han hadde ikke sett det og sa, det er feil. Det som er riktig er det tmags sier.

Vil ikke si imot tmags ang A4 og G2 men i januar kastet jeg, dog på en våt skøytebane, med # 6 A4, G2 og  Thomas&Thomas WL. For ikke å prate meg bort, jeg opplevde A4 og G2 ganske forskjellig. Resultatet ble at jeg kjøpte G2 og solgte T&T WL (en på ffs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blande meg noe særlig borti detta da jeg ikke har noe grunnlag for å svare trådstarter.  Men Scott M serie koster 8000,- og ikke 9000,- i utsalg i Norge. En tusenlapp er en tusenlapp  ;)

Kjell

Rett skal være rett Kjell :)

Uansett gleder meg til den er i hus.

Og du da kjell som har navnet ditt på denne stanga også, kult:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans, det er mange som faller for den lette foelelsen i G2 i en saapass dyp stang. Det er ogsaa merkbar forskjell i G2 8'8" og 9'. Scott gjoer ikke som Sage og bare kutter av bunnen paa kortere stenger.

Hver stang er bygget fra bunnen av. F.eks. saa er en S4 (kjent som en rask serie) 9' og 8' totalt forskjellige. 9-foterne er raske, mens 8-foterne er dype og rolige. Felles for stenger innen samme serie er materiale og komponenter. Det gjoer det hele mer interessant synes jeg.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

A4 er faktisk ganske lik aksjonsmessig. Men G2 er hoeyere "spec'et" og foeles en del lettere. A4 er foeoevrig en knallserie!

- Her er det vel sammenligningen mellom A4 og M du skriver om - ikke G2, tmags?

Satte kanskje hansjr litt på feil spor..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke noe om Scott og Sage, men tror de selger ganske bra begge to, selv om mye kommer direkte i posten fra U.S. Har inntrykk av at merker som profilerer seg mye mot saltvannsgutta gjør det bra. De er liksom blitt de kule gutta i gjengen, sjøørretfiskerne er liksom potensielle tarpoonfiskere, bonefish, fishing the flats, rooster fish, permit, blue tuna og hva de heter alle de kule fiskene som hogger til og drar ut 100 meter backing mens det slår gnister fra snella. Lenth er liksom der han også nå. Fornyer seg, gjøre nye kule greier. Det er liksom ikke like kult å vralte rundt oppe i knottbefengt myrhøl og fiske trehundregrammer på tørr mygg. Ser den. Men skal jeg til syden, så skal jeg drikke drinker og ligge på strandstol. Den saken er grei, men nå skriver jeg meg helt ut av det igjen, hvor var jeg? Jo, nettopp, Sage og Scott er kult om dagen. Saltvann. Action. Sage. Scott. Hang loose.

Ja det er bare å komme etter, mygg er mygg, men det er mye mer til fluefiske enn det :)

Ha et åpent sinn og alt er gøy på fluestang er mye godt min tilnærming til fluefiske..

Ellers bra skrevet <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at den "toppserie stanga" jeg er mest gira på å prøve er T&T NS5 og NS6. Noen som har testa disse?

Hadde jeg ikke hatt skapet fullt av 9' 5ere så hadde jeg nok kjøpt en ns5 uprøvd...

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Siden du sier du ville ha kjøpt den uprøvd,så er det vel en kjapp,crispy stang kjenner jeg deg rett?

Nå fikk jeg lyst til å prøve den også. :)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

A4 er faktisk ganske lik aksjonsmessig. Men G2 er hoeyere "spec'et" og foeles en del lettere. A4 er foeoevrig en knallserie!

- Her er det vel sammenligningen mellom A4 og M du skriver om - ikke G2, tmags?

Satte kanskje hansjr litt på feil spor..?

Jeg refererte til Hans' opplevelse av G2 og A4.

M er hoeyere spec'et enn G2 igjen, naar det gjelder komponenter. Godt mulig jeg har snakket meg langt ut paa videne her. Og der er det jo fint...  ;D

Grunde, har kun svinget med NS i butikken. De er ikke saa topptunge som tidligere T&T stenger. Og baade raske og stive (Vector er rask i aksjonen men ganske myk...). Klart den beste RASKE stanga fra T&T.

Men etter aa ha testet noe av det aller, aller nyeste fra andre merker saa vil selv NS foeles litt "gammeldags". Spennende aar i aar...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...