Gå til innhold

Toppmoddelene?


Frode G.

Anbefalte innlegg

Toppserien til Scott selger som aldri foer. Det samme med Sage One. Bestselger saa langt, sammenlignet med tildigere modeller. Det til tross for bruk av billigere komponenter paa den serien. Det beviser kanskje at trend er viktigere enn kvalitet...?

Det er ytterst faa fluefiskere som er aktive paa fluefiskefora.  ;)

e det d norske market du tenker på da...?

kurt

Nei, men det er vel ingen grunn til at nordmenn skal skille seg ut nevneverdig fra resten av verden?

Som alltid er det USA som avgjoer om de "store" gaar bra eller ikke. Salget av Sage og Scott stenger i Norge gir nok minimalt utslag paa total omsetning for de stoerste.

Ellers enig i at Eikre-fly Fluvius M er en knallstang som kanskje gjoer det vanskelig aa forsvare hvorfor man skal betale dobbelt saa mye for en stang fordi det er laget i USA...

Men spoersmaalet var hvordan det gikk med salget av toppmodellene i fjor, og svaret for Sage og Scott, som er de JEG kjenner litt til er at det gikk som aldri foer.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Henning eller Andrè har vel kanskje peiling på hvordan salget av Cross S1 har gått. Og det kunne virkelig vært interessant å høre hvordan stangserien har gjort det over dammen. Hos Leland starter jo Cross S1 på 865$ mens en Sage One starter på 715$ og en Sage Circa på 745$. 150$ dyrere for Cross S1 enn for en Sage One og drøyt 100$ dyrere enn en Sage Circa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det slik at toppmodellene selger bra tmags? Jeg vet ikke noe om dette.

Tror ikke det er lurt av loop å tro at folk velger det forran verdenskjente merker.

Det er jo slettes ikke sikkert at loop tenker at pengene skal komme inn derifra heller. Er jo ikke dumt å ha en eksklusiv sak i sortimentet sitt. Noe å tilby de mest bevisste som vil ha loop. Hørt mye bra om cross 1. Har kun testet en gang med 6 i promille så det teller ikke.....

Loomis er det og veldig få jeg kjenner som kjøper. Før var man ikke fluefisker før man hadde en loomis eller tre.

Jeg personlig har slått meg litt til ro med rimligere alt. Servicen har og vært bra der i fra. Spesielt Eikrefly og guideline.  Mye bedre en de dyre merkene.

Ja, jeg har herpa litt stenger de siste årene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe mer å drømme om enn det å utvikle stenger med lavere vekt. ;D

Vi biter på det hver eneste gang,og ting gjentar seg til det uendelige,og resin og styrke og tåkeprat,og dette utvikler seg egentlig ikke det hele tatt.

Ikke i det hele tatt.

Dette er gjentagelser.

Er det en eneste av dere som gidder å forklare meg hva som hovedsakelig har forandret kasteopplevelsen

av en det å kaste med en stang fra i dag,og de stengene som ble laget for 10 år siden?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe mer å drømme om enn det å utvikle stenger med lavere vekt. ;D

Vi biter på det hver eneste gang,og ting gjentar seg til det uendelige,og resin og styrke og tåkeprat,og dette utvikler seg egentlig ikke det hele tatt.

Ikke i det hele tatt.

Dette er gjentagelser.

Er det en eneste av dere som gidder å forklare meg hva som hovedsakelig har forandret kasteopplevelsen

av en det å kaste med en stang fra i dag,og de stengene som ble laget for 10 år siden?

Tom.

Stanga er lettere. Badabing <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper nesten utelukka toppmodeller, enkelt og greit fordi det er oftest de stengene jeg har mest lyst på, men også fordi det er de stengene som gir meg aller mest. Jeg trenger ikke nanoresin og alt det nyeste innen teknologi, men litt nummerering, håndskrift, sjel og en helsikes følelse gjør seg ;D Men...ikke fanken om jeg punger ut 6-7000 for ei stang. Da kjøper jeg heller en halvt år gammal, minimalt brukt en - til knapt halve prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kunne virkelig vært interessant å høre hvordan stangserien har gjort det over dammen. Hos Leland starter jo Cross S1 på 865$ mens en Sage One starter på 715$ og en Sage Circa på 745$. 150$ dyrere for Cross S1 enn for en Sage One og drøyt 100$ dyrere enn en Sage Circa.

He-he . . . Det vil overraske meg mye om du finner mange eiere av Loop-stenger der borte.

Amerikanerne er utrolig nasjonalistiske når det kommer til slike ting, og de vil helst ikke ha noe som ikke er produsert i usa i det hele tatt. Når kjeppen atpåtil koster langt mer enn de dyreste amerikanske så sier det vel seg selv . . . Er overrasket over at Loop i det hele tatt blir importert til usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kunne virkelig vært interessant å høre hvordan stangserien har gjort det over dammen. Hos Leland starter jo Cross S1 på 865$ mens en Sage One starter på 715$ og en Sage Circa på 745$. 150$ dyrere for Cross S1 enn for en Sage One og drøyt 100$ dyrere enn en Sage Circa.

He-he . . . Det vil overraske meg mye om du finner mange eiere av Loop-stenger der borte.

Amerikanerne er utrolig nasjonalistiske når det kommer til slike ting, og de vil helst ikke ha noe som ikke er produsert i usa i det hele tatt. Når kjeppen atpåtil koster langt mer enn de dyreste amerikanske så sier det vel seg selv . . . Er overrasket over at Loop i det hele tatt blir importert til usa.

Det var akkurat det samme jeg tenkte Lars. Men allikevel fronter en stor butikk som Leland Loop stenger som det ultimate :) Samme for meg, fikk Cross S1 stanga mi for en billig penge, og er godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kunne virkelig vært interessant å høre hvordan stangserien har gjort det over dammen. Hos Leland starter jo Cross S1 på 865$ mens en Sage One starter på 715$ og en Sage Circa på 745$. 150$ dyrere for Cross S1 enn for en Sage One og drøyt 100$ dyrere enn en Sage Circa.

He-he . . . Det vil overraske meg mye om du finner mange eiere av Loop-stenger der borte.

Amerikanerne er utrolig nasjonalistiske når det kommer til slike ting, og de vil helst ikke ha noe som ikke er produsert i usa i det hele tatt. Når kjeppen atpåtil koster langt mer enn de dyreste amerikanske så sier det vel seg selv . . . Er overrasket over at Loop i det hele tatt blir importert til usa.

Det var akkurat det samme jeg tenkte Lars. Men allikevel fronter en stor butikk som Leland Loop stenger som det ultimate :) Samme for meg, fikk Cross S1 stanga mi for en billig penge, og er godt fornøyd.

Hehe du fikk den for billig penge.  ;D Veldig bra for deg  8) Da blir jo selvfølgelig spørsmålet som følger om du hadde kjøpt den for full  pris?

Tony. Dette med garantien i fra lommis. Det var ikke gratis å reklamere heller. Ikke veldig dyrt men jeg tror ikke de tapte så mye heller. Husker ikke prisen. Kan umulig koste mye å produsere en slik sak sånn helt inviduelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe mer å drømme om enn det å utvikle stenger med lavere vekt. ;D

Vi biter på det hver eneste gang,og ting gjentar seg til det uendelige,og resin og styrke og tåkeprat,og dette utvikler seg egentlig ikke det hele tatt.

Ikke i det hele tatt.

Dette er gjentagelser.

Er det en eneste av dere som gidder å forklare meg hva som hovedsakelig har forandret kasteopplevelsen

av en det å kaste med en stang fra i dag,og de stengene som ble laget for 10 år siden?

Tom.

Ikke mye, Tom.  ;)

Det er ofte slik med nye modeller at produsentene kommer frem til at vi hadde et problem. Et problem vi selv ikke visste at vi hadde. Men fortvil ikke - de har fikset problemet. Det som manglet var "pixiedust" og stangringer som bøyer seg hvis vi presser dem med tommelen. Problem solved!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en eneste av dere som gidder å forklare meg hva som hovedsakelig har forandret kasteopplevelsen

av en det å kaste med en stang fra i dag,og de stengene som ble laget for 10 år siden?

Hei Tom!

Den største forskjellen jeg opplever er at dagens stenger kjennes lettere ut i toppen sammenlignet med gårsdagens stenger. Det er ingen forskjell som har noen praktisk betydning, men de lettere toppene virker å felle raskere til ro i utkastet så man trenger ikke bruke samme følelse for å "dempe". Jeg tror at det gjør at litt uerfarne fluefiskere vil få litt penere bukter med mindre forstyrrelser med nyere stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser slik ut.

Ser vi bort fra fiskeutstyr litt (ikke helt relevant men) og jeg snakker for meg selv, så er jeg jo opptatt av å få en ting til god pris. Er veldig fan av å få noe billigere en det egentlig er. Så er det jo begrenset for dn normale mann i gata på hvor mye en har mulighet for å bruke på hobby.

La oss si at det er gjennomførbart for en mann med familie og hus etc, og spare 1500-2000kr pr mnd. Om en er flink. Og sier vi foto som hobby da, så må en spare et lite år til en kan kjøpe seg et greit kamera med objektiv. Det kan ta syken fra den mest tolmodige :)

Kommer det en stang på markedet som koster 7-8000kr, som en har svært lyst på (for en fisker og kaster jo mye bedre med denne en med den gamle Farioen, Evotecen og Fluviusen som står i skapet), så er det jaggu en tid å spare opp til dette. Jeg synes det virker som folk kan bruke mye penger på hobby, og at folk i dette landet her har veldig god råd.

Hus, bil, digre TVer, PCer, Pad, pod, pud, pid, telefoner, fiskestenger, jakke til 7000, vadebukser til 7000, fisketurer til andre land, kamera til 10-20 000 for å ta bilder på tur, enda en stang som skal brukes i elva som er 4 meter smalere, en line som passer til denne, og selvfølgelig en ny snelle da den andre er for tung til den nye stanga, Ski og klær til å være poppis med på fjellet, sykkel til å trimme med i en måned til en blir lei, klær til å sykle med da en ikke kan bruke vanlige treningsklær, hest, akvarium etc etc etc.

Jeg og Terese har god råd i dag, men jeg skal jaggu si jeg gremmes til tider når jeg reflekterer over hvor jææævli mye penger det går på ditt og datt. Og jeg er ikke sikker på om barna samt oss selv er gladere mennesker fordi om vi kjøper alle disse tingene. snarere tverdt i mot. Utakknemlighet er vel et mer gjeldende ord i dag en det var for noen år siden. Dette ble visst of topic :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å tenke at man må akseptere at man ikke har råd til alt mulig. Det har liksom blitt en selvfølge at man kjøper det man har lyst på. Sånn er det bare blitt etter mange gode år for den generelle nordmann.

Har fremdeles lyst på en helios men jeg tror heller jeg vil bruke de pengene på en opplevelse. En tur til et sted jeg har lyst å dra. Men det er meg. Det blir nok å klare seg med "rimelige" stenger og heller oppleve mer for min del.

Fisker minst like godt med de. Er heller ikke veldig opptatt av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser slik ut.

Ser vi bort fra fiskeutstyr litt (ikke helt relevant men) og jeg snakker for meg selv, så er jeg jo opptatt av å få en ting til god pris. Er veldig fan av å få noe billigere en det egentlig er. Så er det jo begrenset for dn normale mann i gata på hvor mye en har mulighet for å bruke på hobby.

La oss si at det er gjennomførbart for en mann med familie og hus etc, og spare 1500-2000kr pr mnd. Om en er flink. Og sier vi foto som hobby da, så må en spare et lite år til en kan kjøpe seg et greit kamera med objektiv. Det kan ta syken fra den mest tolmodige :)

Kommer det en stang på markedet som koster 7-8000kr, som en har svært lyst på (for en fisker og kaster jo mye bedre med denne en med den gamle Farioen, Evotecen og Fluviusen som står i skapet), så er det jaggu en tid å spare opp til dette. Jeg synes det virker som folk kan bruke mye penger på hobby, og at folk i dette landet her har veldig god råd.

Hus, bil, digre TVer, PCer, Pad, pod, pud, pid, telefoner, fiskestenger, jakke til 7000, vadebukser til 7000, fisketurer til andre land, kamera til 10-20 000 for å ta bilder på tur, enda en stang som skal brukes i elva som er 4 meter smalere, en line som passer til denne, og selvfølgelig en ny snelle da den andre er for tung til den nye stanga, Ski og klær til å være poppis med på fjellet, sykkel til å trimme med i en måned til en blir lei, klær til å sykle med da en ikke kan bruke vanlige treningsklær, hest, akvarium etc etc etc.

Jeg og Terese har god råd i dag, men jeg skal jaggu si jeg gremmes til tider når jeg reflekterer over hvor jææævli mye penger det går på ditt og datt. Og jeg er ikke sikker på om barna samt oss selv er gladere mennesker fordi om vi kjøper alle disse tingene. snarere tverdt i mot. Utakknemlighet er vel et mer gjeldende ord i dag en det var for noen år siden. Dette ble visst of topic :)

Er skummelt når noen skriver det en selv tenker  <<l Bra  skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...