Gå til innhold

VM Vefsna 2013 - Team Norway


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jævlig merkelig at de kjører VM i en elv som har fiskekarantene pga rotenonskitten"i hvertfall 5 år......siste behandling var jo i fjor høst :rolleyes: Og hvis de gjennomfører dette,er det jo så godt som null fisk å fiske på...Vefsnfjorden leverer ikke en eneste ørret lenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det så anderledes pegging nå, altså? Blir større deler av elven brukt, eller korter de ned sonene slik at det blir flere soner "med fisk"?

Jeg skulle gjerne meldt meg på som kontollør, men må nok bruke sommeren på å jobbe opp igjen litt ferie slik at jeg kan ta meg noen uker med fri til fiske i finnmark. Laget ser hvertfall bra ut, og det er vel ikke tvil om at de beste er med. Håper på rekordhøye plasseringer for samtlige norske, og at laget får vist hvem som har hjemme bane. Lykke til, Pål! (og alle andre som er på landslaget her inne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jævlig merkelig at de kjører VM i en elv som har fiskekarantene pga rotenonskitten"i hvertfall 5 år......siste behandling var jo i fjor høst :rolleyes: Og hvis de gjennomfører dette,er det jo så godt som null fisk å fiske på...Vefsnfjorden leverer ikke en eneste ørret lenger!!

Takk! Nå ble jeg i godt humør gitt. Fikk faktisk en del fisk (ganske mye under prøvefisket) i Vefsna i fjor. Altså en del fisk i ei rotenonbehandla elv. DA har man fisket godt da!! Neida, vi fisker ovenfor der det er behandlet. Mer enn nok ørret og harr. Er bare vi som var for dårlige til å fiske. Jeg har nesten aldri vært så flau som jeg var etter den ene økta der. Så jævlig mye fisk og så hinsides dårlig resultat. Trøsten får være at fisken slo av bryteren når den jævlig kalde nordavinden kom deisende i fanget rett før start. Så det var ingen andre som herja heller. Men gud bedre så mye fisk det var der...

Hvilket egentlig er noe å tenke på for alle: Det er alltid maaange fisk som ser flua di selv om det kan virke tomt. De vil bare ikke ha den.

Vefsna skal få seg en smekk i år! Og de som skal gå etter meg kan heller ta seg en øl. Så det så!  ;D

Tror det bare blir gøy jeg. For alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Blir det så anderledes pegging nå, altså? Blir større deler av elven brukt, eller korter de ned sonene slik at det blir flere soner "med fisk"?

Jeg skulle gjerne meldt meg på som kontollør, men må nok bruke sommeren på å jobbe opp igjen litt ferie slik at jeg kan ta meg noen uker med fri til fiske i finnmark. Laget ser hvertfall bra ut, og det er vel ikke tvil om at de beste er med. Håper på rekordhøye plasseringer for samtlige norske, og at laget får vist hvem som har hjemme bane. Lykke til, Pål! (og alle andre som er på landslaget her inne!)

Takk for det!  :D

Nå er det en gang slik at det var spesielt vanskelig forhold sist. Jeg tror rett og slett ikke det kan bli like vanskelig igjen. Og tro meg, det var mye fisk på alle sonene som var i fjor. Bare litt, ehh... veldig, sære akkurat da vi var der. Eller som en utlending sa: Schitfiske!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult  :) Men dere er ikke snaue i tekst-beskrivelsene av dere selv  ;D

Erik Eikre:

"Hans største styrke er at han mestrer de aller fleste fluefisketeknikkene for en-hånds svært godt."

Pål:

"noe som gjenspeiler seg i hans enorme kunnskaper om forskjellig utstyr, fisketeknikker og fluer"

Jeg tviler ikke på at det stemmer altså, men jeg fikk litt sånn wow-følelse  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jævlig merkelig at de kjører VM i en elv som har fiskekarantene pga rotenonskitten"i hvertfall 5 år......siste behandling var jo i fjor høst :rolleyes: Og hvis de gjennomfører dette,er det jo så godt som null fisk å fiske på...Vefsnfjorden leverer ikke en eneste ørret lenger!!

Oj da....... Fra fossen og nedover det er behandla bare da... Behandlingen i høst var runde 2 !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult  :) Men dere er ikke snaue i tekst-beskrivelsene av dere selv  ;D

Erik Eikre:

"Hans største styrke er at han mestrer de aller fleste fluefisketeknikkene for en-hånds svært godt."

Pål:

"noe som gjenspeiler seg i hans enorme kunnskaper om forskjellig utstyr, fisketeknikker og fluer"

Jeg tviler ikke på at det stemmer altså, men jeg fikk litt sånn wow-følelse  ;D

Vi må jo heie på våres representanter da :)

Du og Henning er i Rena og påstår at hans kast er det lengste vannkastet som det er tatt fisk på.

Det er drøyt å påstå det  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Blir det så anderledes pegging nå, altså? Blir større deler av elven brukt, eller korter de ned sonene slik at det blir flere soner "med fisk"?

Jeg skulle gjerne meldt meg på som kontollør, men må nok bruke sommeren på å jobbe opp igjen litt ferie slik at jeg kan ta meg noen uker med fri til fiske i finnmark. Laget ser hvertfall bra ut, og det er vel ikke tvil om at de beste er med. Håper på rekordhøye plasseringer for samtlige norske, og at laget får vist hvem som har hjemme bane. Lykke til, Pål! (og alle andre som er på landslaget her inne!)

Takker. Er nok snakk om å bruke større deler ja. Erik har rett i det med forholda, men det var strekninger som var fiskelause ja, som i alle vassdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult  :) Men dere er ikke snaue i tekst-beskrivelsene av dere selv  ;D

Erik Eikre:

"Hans største styrke er at han mestrer de aller fleste fluefisketeknikkene for en-hånds svært godt."

Pål:

"noe som gjenspeiler seg i hans enorme kunnskaper om forskjellig utstyr, fisketeknikker og fluer"

Jeg tviler ikke på at det stemmer altså, men jeg fikk litt sånn wow-følelse  ;D

Ka skjer med slike kommentarer fra en kar som deg?!? Dette er gutta som kan sine saker, og viser det gjennom praktisk fiske under alle forhold gjennom en hel sesong. Uten at påstår at jeg har baller eller ferdighetene til måle meg med noen, så må jeg innrømme at jeg synes det er bra smålig av deg spytte kommentarer som dette.

Når du selv stiller i konkurranse og slår gutta så kan du snakke. Slik som de dokumenterte ferdighetene er nå (ikke gjennom linsen til et Nikon-kamera) så bør du kanskje stille deg litt ydmyk til gutta som er på landslaget.

Jeg hyller de som kan mer enn meg! Det er disse jeg ønsker å lære mer av..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Dyktige karer, og de fortjener ikke noe dissing. Dedikerte fluefiskere til tusan er de også, og det synes jeg faktisk er skikkelig kult <<l

Den spøken her kom nok litt feil ut. Og jeg må bare beklage det. Det var ikke sånn ment som det kom ut i hvert fall, men jeg tar det på mi kappe, og jeg har rygg til å bære det  :) Har all respekt for de kara her som skal til VM. Det skulle bare mangle  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det har vært WM de siste 5 årene,bortsett fra de 2 siste)på sjøørretten-trodde jeg i min villfarelse at det var den som var målet igjen..lykke til der oppe,har fisket myye i øvre Vefsna oppover imot Børgefjell.Nydelig elv innover dalen,særlig øvre Vefsna :D Mange rimelig utilgjengelige plasser,men det er noe eget å fiske av steder som nesten ikke "ser mennesker"..Lykke til hele gjengen <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ta det helt med ro, André. Tåler da den spøken. Skjønte den utrolig nok selv med min hjernebark. Eller skal vi si teflonbark. ;D

Dette var vel heller ingen pdf som var ment for bla. forumet her, men Pål la den nå ut lell. Ikke gjør det noe heller. Uansett så var den ment for presentasjon til sponsorsøknader osv. I slike presentasjoner så må man faktisk "ta i litt" da svært få aner hva vi driver med eller hvem vi er. Selvsagt absolutt ikke juge på noen som helst måte, men legge fakta på bordet så positivt som mulig. Om det blir for mye for noen så er det nesten for lite for andre. For noen er 5 gull viktig og for andre er det bla-bla-bla, om du skjønner. Denne er da også noe forkortet og inneholder derfor bare presentasjonene og ikke beskrivelse av sporten, budsjetter osv.

Så jada, det ble vel ikke holdt igjen på samme måte som man normalt gjør. Men du kan jo forsøke å beskrive deg selv, André. Tenk da at du skal få med deg det meste av det du har oppnådd gjennom noen få setninger. Tipper det vil virke som wow rimelig kjapt uten at det er noe som helst negativt i det. Det vil si det er mye vanskeligere å skrive om seg selv enn om andre. Særlig ettersom man må skryte litt. Derfor har ingen skrevet dette selv.

Men legg også merke til en ting til: Ingen er verdensmestere eller later som de er det. De er dyktige konkurransefiskere og det betyr ikke at de er like dyktige som alle andre i enhver sammenheng. Langt ifra. Men innenfor konkurranseregler så er de vanskelige å slå. Og det er noe heeelt annet. Derfor kan jeg med god samvittighet si at jeg er en god konkurransefisker. Og det uten at janteloven bør slå ut noe sted. Den burde for øvrig vært brent, begravet og steina for lenge siden. Tenk hvor mye vi kunne lært av andre folk om de turte å fortelle oss at de er gode i det de er gode i. Det hadde vært deilig det! Ikke sant?

Ble som vanlig mye babling fra min side. Sorry! Men spøken var ikke så verst den, André. Flira godt jeg.  ;D<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

hvorfor er kapteinen på damelaget en herremann og ikke et kvinnemenneske?

Av samme grunn som i håndballen, tenker jeg. Han kan selvsagt ikke fiske, men er altså den som styrer "showet". Det er heller ingenting i veien for at det er en dame som er "sjef". Hverken for herrelaget eller damelaget. Vi gutta ble for eksempel i mange år styrt av Toril Kolbu. Denne gangen ble det altså valgt en herremann med stor kunnskap om både området og det rent fiskemessige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...