Gå til innhold

Sydentur og fluefiske!?!


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Hallo der ute ... trenger hjelp! Vet dette er diskutert før, men kansje det kan friskes opp?

Jeg har sånn halveis lovet kjærringa at vi skal på sydentur i slutten av juli neste år.. Hun aksepterer derimot at vi kan reise til en plass hvor jeg kan kombinere med fiske.. Hvor er dette fint og avslappende?? NB:: Ikke Karibien denne gangen.. Det blir nok ørret, harr. Trenger ikke være så inmmari ekstremt fiske.. Jeg vil bare trekke meg tilbake i ei flott elv eller ett vann engang i blant og se vak, og få ned hvilepulsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bjørnar  :)

Det beste og mest langsiktige tipset er vel å fiske hardt og lenge alle dager du er alene, og når du først skal på tur til sydligere strøk med dama; la fiskestang være igjen hjemme  ;D

Bare et tips  ;D

Som en kjent gammel filosof sa: Et slag er vunnet lenge før det er begynt (planlegging, forutsigbarhet etc). Men jaggu kan det sikkert være tapt lenge før det er begynt også om man tenker feil ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig helt rett Andre. I en ideell verden er det slik.. Slik bør det også være hos meg.

Jeg er bare ikke en ideell kar hehe.. I kombinasjon med at det faktisk er kona som har foreslått dette for å være grei. Hun vet nemlig at jeg ikke trives i det hele tatt med å sitte under en parasoll og drikke øl i mange dager.. Langt mindre å ligge på stranda. En tur der jeg kan stikke meg bort noen timer et par ganger antar hun vil være til det gode både for henne og meg tipper jeg (det er vel hun som tenker langsiktig  ;D ;D)

Når det gjelder langsiktighet, så har vi faktisk vært gift i 20 år til sommeren. Den ror jeg er i boks.

Men som sagt Andre.. Du har helt rett  :P

NB: Håper det er greit at jeg klipper inn svaret ditt under min diskusjon på det andre forumet ... likte svaret ditt nemlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo der ute ... trenger hjelp! Vet dette er diskutert før, men kansje det kan friskes opp?

Jeg har sånn halveis lovet kjærringa at vi skal på sydentur i slutten av juli neste år.. Hun aksepterer derimot at vi kan reise til en plass hvor jeg kan kombinere med fiske.. Hvor er dette fint og avslappende?? NB:: Ikke Karibien denne gangen.. Det blir nok ørret, harr. Trenger ikke være så inmmari ekstremt fiske.. Jeg vil bare trekke meg tilbake i ei flott elv eller ett vann engang i blant og se vak, og få ned hvilepulsen.

Ønsker det samme selv jeg Bjørnar. Hva med en tur tilbake til Bosnia neste år.

Historie, og vakkert landskap vil forbløffe våres ektefeller, samtidig som vi sniker til oss bittelitt fiske i historiske omgivelser. God mat, og bittelitt lokalkunnskap vil gjøre susen trur jeg for en kone som er veldig opptatt av sånn(det nevnte).  ;D ;D ;D ;D

Sorry Bjørnar, måtte bare :D :D, var en sabla fin tur der nede,meget hyggelig reisefølge,  og noe jeg gjerne kunne gjort igjen.

Konene finner tonen før vi har dratt fra gardemoen , det er jeg helt sikker på <<l <<l <<l

He he he he he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørnar, og takk for sist!

Jeg er borti dette "dilemmaet" veldig ofte.. Fiskere kontakter meg, og vil reise et sted der gubben kan fiske, og madammen ligge på stranden. Det finnes plasser hvor dette fungerer 100% perfekt, men felles for alle disse stedene er at det er lite med ørret, og de koster litt mer enn en sydentur til middelhavet. Etter flere år med dette har jeg funnet ut følgende :

1) Reis sammen med (minst) et annet par! Da kan damene ha selskap på stranden, og gutta fiske med god samvittighet.

2) Om prisen er avgjørende; Vent heller ett år til, og spar opp penger til en skikkelig destinasjon (Costa Rica, Cayo Largo, Los Roques, Zapata, Placencia..)

3) Eventuelt la fiske være fiske, og familieferie være familieferie.

Jeg har forsøkt meg på mange kompromisser selv, og tatt dagsturer med fiske i Middelhavet, Thailand, Egypt, Kanariøyene osv, men alltid blitt skuffet over hvor dårlig fiske det er på slike steder, kontra steder som er bygget opp rundt fiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et fornuftig innlegg. Du har desverre helt sikkert rett.. Diskuterte likevel med kjærringa no tidligere i dag. Hun nevnte karibien. Hun har lyst til å dit, samt at det er ett helt år til.. vi kan spare.

Skulle gjerne hatt med et likesinnet par til ja .. men mine fiskekompiser har detnok ikke på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tredje året vi drar nå. I fjor endte vi på 9000kr pr pers, men da var vi 4stk, og ikke 3 stk. Bor på fin leilighet ved universal blvd Orlando.

Det har vel gått opp litt nå grunnet kronekurs, men fortsatt godt under 11k pr pers. Flights.com eller expedia.com er tingen.

Skal vel legge til at vi stort sett drar i september/oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...