Gå til innhold

Hvorfor får alltid feil person fredsprisen??


Juvis

Anbefalte innlegg

Ser på Skavlan, der jenta som ble skutt av Taliban fremstår som et helt soleklart emne for prisen. Tenk symboleffekten, muslimske jenter som kjemper for selvstendighet og utdannelse. Prisen kunne for engangs skyld blitt delt ut til rett person. Men neida, det var visst ikke noe å bry seg om. Kanskje Jagland ikke så talen hennes engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vinneren er en god vinner, og med tanke på dens jobb med nedrustning treffer den nobel temmelig godt..

Det sagt, så hadde Malala også vært en god vinner, ja kanskje enda bedre med tanke på budskap og effekt..(personlig føyer jeg meg inn i gruppen som mener det)

Uansett så vil vel hun høres av i fremtiden.  Som Luggens sier, jeg tror hu har saftig bein i nesa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest statuttene for utdeling, men jeg synes kanskje at folk som gjennom et livs virke i fredens tjeneste burde fått prisen. Obama har sikkert gjort mye for fred, men han fikk den etter et kvarters arbeid på en måte. EU fikk vel prisen i fjor, og det forsto jeg ikke noe av i det hele tatt. Synes det skulle vært en personlig pris, eller en pris til en organisasjon som ikke driver butikk. Vel, har ikke allverdens greie på det, men sånn tenker nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa på radioen at hun jenta ikke kunne få prisen fordi hun var for ung. Det ville ikke være bra for en så ung jente å få det kjøret dette medførte. Synes det høres litt rimelig ut. Man skal tenke grundig igjennom hva man utsetter barn for.

Men jeg er enig med dere. Det blir mer en viss vass når Obama får fredsprisen med det samme han blir president.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig, det er utrolig mye rart som har skjedd etter at Drammens store sønn tok over ;D Viss vass er ganske dekkende, Obamas første reaksjon var jo "Why?".... At jenta i alder er for ung, det er greit nok, hun får flere sjanser. Men hør på talen hennes i FN eller når hun besøker Skavlan, det er modne tanker. Ja viktige tanker. Vil nesten si at kvinnelige sjåfører i Saudi Arabia også er bedre objekter enn de som har mottatt prisen de siste årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...