Gå til innhold

Impregnering av CDC vinger...!!


Gjest harald

Anbefalte innlegg

Gjest harald

:? Når jeg skal mpregnere flurer med CDC vinger, dypper jeg hele flua nedi boksen da og rister eller gnir jeg pulveret inn i vingen for hånd???

Tips Takk!![/b]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

enda bedre blir det med min favoritt

 

[attachimg=1][attachimg=2]

 

Prøver gjerne anbefallinger, hvor kjøpes dette merket? Er det hends det står?

 

DF

 

Send meg adressen din på PM så skal jeg sende deg en flaske med hends cdc gel. Jeg bruker den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda bedre blir det med min favoritt

 

[attachimg=1][attachimg=2]

 

Hvem forhandler dette supermiddel da? Finner ingen :-\

 

F.eks. Norwegian Outdoor Company, Nordisk Fiskeutstyr, M & M, eller Flyfishing & Adventure.

 

Ring nordisk. de har det nok, men bare ikke på nettsiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Marc Petijean cdc olje slår Hends cdc olje ned i støvla :D

 

Bruker Petijean cdc olje på alt av fluer, flyter som bare f..... leeeenge :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

har du brukt begge terje??

 

Oh yes :D

Problemet med Hends sin cdc olje er at den er litt for tyntflytende og dermed ikke på langt nær så drøy. Det har en tendens til å komme litt for mye ut av tuten :)

Petijean cdc olje er mer tykk flytende og litt "fetere" og dermed langt drygere i bruk. En liten dråpe fra Petijean cdc olje holder flua flytende lenge.

Dessuten gjør den etter mitt syn flua mer vannavstøtende.

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

har du brukt begge terje??

 

Oh yes :D

Problemet med Hends sin cdc olje er at den er litt for tyntflytende og dermed ikke på langt nær så drøy. Det har en tendens til å komme litt for mye ut av tuten :)

Petijean cdc olje er mer tykk flytende og litt "fetere" og dermed langt drygere i bruk. En liten dråpe fra Petijean cdc olje holder flua flytende lenge.

Dessuten gjør den etter mitt syn flua mer vannavstøtende.

 

Terje!

 

 

Hends' skal bare holdes opp/ned og ikke klemmes på. Vingen føres mot dråpen som henger der og den trekkes da automatisk inn i vingen. Da er flaska mer enn drøy spør du meg. Men jeg er også svært inhabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Synes bare Petijean cdc olje funker mye bedre enn Hends. Bedre flytegenskaper og bedre imprignering av flua. Kun min oppfattning av saken :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

da vil jeg kanskje sende begge til laben på jotun malingsfabrikk......ville vært gøy å se forskjellen ;)

 

Gjør det Staffan :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...