Gå til innhold

System/oppbevaring av kroker?


Kim W

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd noen systemer og endt opp med de boksene som Stohaug viser frem. De finnes også i utgaver med større rom, slik at man får plass til saltvannskroker. Boksene er derimot så tynne at de er ubrukelige for lagring av dobbeltkroker, for de som bruker dette.

Jeg prøvde Clas Ohlson bokser, men her kunne man flytte skilleveggene. Det resulterte i at krokene fløt under skilleveggen og over i andre rom. En annen ting er at, de boksene jeg fant, var ganske høye. Da ble de mye luft og lite krok i hvert rom.

Tiemco hook files har jeg ikke brukt.

Ellers har Wapsi noe som ser ut som en fin boks:

http://www.guideline.no/WAPSI+HOOK+BOX+PRO+20.b7zFA-xfZ0B-hTN9OCT-tRJ6lVBt6705hRzOWS.ips?template=norWebshop

Har den derimot flyttbare skillevegger, vil jeg ikke ha den.

Lykke til med valget  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke ønsker å kjøpe en boks, kan du enkelt tape boksene på en rekke

Jeg la alle boksene opp ned og klipte til en pappbit som jeg tapet på under. Deretter åpnet jeg alle boksene og tapet skilleveggene sammen. Funker bra på TMC-bokser. Jeg har da alle krokene av samme type, for eks alle TMC 100 fra #8 til #22 festet sammen på en rekke. Har da ei remse for hver kroktype. Hvis du ikke bruker mange ulike kroktyper, fungerer det greit for min del. Blir på samme måte som du kan feste Mustad-boksene sammen

Kanskje ikke like oversiktlig som en stor boks, men hvis du har 4-5 kroktyper er det et enkelt og billig alternativ. Har dessverre ikke mulighet til å legge ut noe bilde her og nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne funnet frem til noe optimalt her, ja  :)

Selv jeg som kun fisker i innlandet, og stort sett holder meg til krokstr. fra 10-18, sliter med å finne noe som har nok rom.

Man har jo en haug med forskjellige kroktyper innenfor de forskjellige størrelsene også, så det skal ikke være lett for en stakkar  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del løsninger , men har vel slått meg til ro med disse Wapsiboksene til ørret kroker og div ting.

Disse blir ofte dratt hit og dit og krokene ligger på plass, selv 20 krokene som jeg sjelden går under holder seg i rommene, og ikke minst så er de holdbare  <<l

[attachimg=1]

Til reise/hyttesettet synes jeg den saken fra C&f fungerer optimalt så lenge man ikke fyller rommene til kanten, da mister magneten litt effekt.

Har lagt inn et par utklipte plater fra et plastskilleark fra ringperm som extra sikring.

[attachimg=2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...