Gå til innhold

Utvikling.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Jeg tviler sterk på at det kommer noe revolusjonerende som jeg føler jeg MÅ ha, pga teknologisk utvikling.

Det har vel egentlig ikke skjedd noe av betydning siden vi fikk tre- og firedeler stenger og pustende vadere. Men jeg skal nok fortsatt finne noe å bruke pengene på. Jeg er god til det  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av alt jeg har hørt om eller sett fra før, men har alikavæl skikkelig lyst på noe dyrt og nytt? Forslag? Trenger sårt noen råd, og spesielt nå i førjulstida som jeg ikke har brukt særlig med penger fra før  pppirat

Om jeg kommer til å kjøpe meg ei stang eller noen snører neste år? Jepp... Hvis jeg ikke dauer eller blir grønnsak så er nok det ganske bankers  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av dere kommer til å bruke penger på nye stenger,nye snører....

Rart det der med å hele tiden kjøpe noe nytt,som egentlig ikke er så nytt...

Hva skjer i 2014 og 2015?......Gjentagelser.....

Tom.

Antagelig ingen, er jo knapt mulig å finne noe av interesse på bruktforumet, hvilket betyr at alle mest sannsynlig er strålende fornøyd med det de har..... ppcrazyeyes

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Fenwick kommer med endel "må ha" saker i 2014, men man får bare stålsette seg  ;D

Som.....?

Jeg bare synser som vanlig, men jeg tror de kommer med et kombivåpen, der kombinasjonen består av fluestang og hagle.

Samme prinsippet som kombi rifle/hagle, men av en eller annen grunn har ingen hittil lansert fluestang/hagle.

Tenk å kunne kombinere harrfiske og kråkejakt mens man står utvadet i høstelva ? <<l

Jeg tipper vi får det når Fenwick Ironfeather III lanseres, sikkert i 2014, eller 2018  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom.

Av erfaring så har jeg vel liten lyst til å svare på dette utifra hva jeg sjøl tenker. Dette ender jo bare opp i alskens onde tanker og drittslenging uansett.

Har vel de siste 10 åra egentlig bare seilet på en bølge av at jeg har kjøpt meg noe nytt for nyheten sin skyld, og kanskje litt av merkeavhengighet. Det man liker , det liker man.

Jeg kaster fortsatt ikke noe lenger  ;D

Det å svare her også er vanskelig. Først og fremst fordi jeg jobber i butikk.

Men hvis vi ser det på den måten ,så har man jo mulighet til å feks forelske seg i noen modeller.

Noe tester vi mye, og vi får en unik mulighet til å sammenligne med det vi har fra før.

Jeg henger nok litt etter av ovennevte grunner , men jeg personlig mener at på et nivå vi som diskuterer her inne er inne på ;)  faktisk kan skjenne/forvente / oppleve forskjeller fra hva vi tidligere er vant med.

Jeg trur for første gang på måten jeg kaster og fisker og feks forventer av min neste feks tropestang, kan se fordeler i feks "nano" liminga i nye stenger som har den teknologien.

Tørr vi å presse hva den faktisk tåler, de tåler ekstremt, Men det er noe vi kanskje bare gjør hvis vi er overmodige ;).

Jeg kjøpte meg akkurat en stang med slik teknologi fordi den hadde alle faktorer som vippet pinnen for meg.

Ja den har "nano""liming" "teknologi". Det er bare en stang, men den har liksom alt annet jeg forventer også.

Jeg kan kaste fint med den, med liner jeg velger. Jeg kan også velge å kaste effektivt med den, med liner jeg velger.

Poenget er litt for meg at jeg føler at jeg liksom ikke kan få stanga til å knele innenfor gitt lineklasse eller et hakk overlining.

Noe jeg ofte kan med andre "eldre"stenger.

Sikkert helt dustete , men i all min selvsikkerhet så føler jeg vel for første gang på lenge at det nå er det jeg som er begrensinga , ikke stanga :D.

Dette må ikke misfårstås som jeg er badass, men har faktisk fått litt øya opp for hva dette innebærer når man setter ulike stenger opp imot hverandre og utsetter dem for det man har tiltenkt å bruke de til.

Jeg har 3 stk 4'stenger jeg. Alle med hver sin spesifike oppgave . De er tiltenkt ulike fiskesituasjoner for ulike forhold. Fra land, fiskeglede, tynne fortommer, fra belly, kjapt og trygt, fra belly kjapt og langt og tilbake til land igjen følelse og følelser.

Ingen av de 3 stengen gir meg full kontroll , og jeg kan velge en. Men føler at nye stenger jeg har testet faktisk kan gi "kanskje" den ene stanga.

Presenter fint på kort hold og lite line i lufta. Bærer hele klumpen på Experiance i belly uten pisking og samtidig bærer en liten streamer uten å "flagre"  når man presser den litt vel mye.

En stang som føles litt toppet , men når man lader den så jobber den videre ned i bunnen.

Den er ikke slik den føles i en vifte test.

Ja Tom, jeg trur jeg har sovet litt i timen og ikke fulgt med helt , men vi snakker likavel om mikroskopiske forskjeller. Mikroskopiske forskjeller, og sånn har det vel alltid vært. 

Jeg føler alikavel at det har skjedd noe i det toppsiktet som faktisk gjør det forsvarlig å bruke penger på det , hvis man har råd.

Men igjen bedre med 3 gode enn en best  ;D ;D ;D<<l

Du spurte jeg svarer så godt jeg kan utifra hva jeg sjøl føler.

Rip my internal organs apart and feed me to everlasting discussionmonster  ;D ;D

Bare en refleksjon og tanker/følelser fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig, faktabasert og konsturktivt Robban! Seriøst  :) Kan jeg spørre deg om en ting? Har du prøvd det nyeste av Winston? B3X - LS - GVX osv? Ikke for å oppfattes som ei merkehore, noe jeg IKKE er, men kun fordi jeg lurer...  <<l

Gleder meg til å klive oppi skauen med den gode gamle 884 yellowlinen igjen! Faen for ei stang. Gammal og relativt stygg, men i nærheten av en "i ett med meg sjøl" opplevelses-stang...  :rolleyes: b3x 8'6" #4 og b2t 8'6 #4 nærmer seg, sakta men blodsikkert. jo, skravl skravl, skål

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Olav , Har ikke testet, men waffer'n lovte meg en tur så vi får se  ;D.

Jeg har bestemt meg, det kan ikke rokkes ved uansett  ;D ;D ;D

Blir det ny 4'r så blir det ny 4 'r <<l og den heter "----- -------" 9' # 4.

Merkehore as! ;D;);D Nei, dere skulle fått prate fritt dere bransje/butikkfolk. Man leser som regel med egne øyer og mellom linjene uansett.

Ps:  Den turen vil jeg helt ærlig gjerne bli med på... God jul, Robert  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det vel bare egentlig :D

Ingen kan vel egentlig fortelle deg hva man føler sjøl :D Det må man føle selv.

Det som er trist er man følger slavisk hva som bli sagt , og det innebærer mine egne ord <<l

Vær kritisk og test litt, gjerne merker oppimot hverandre, det kan hende man føler noe annet enn man leser <<l

Men igjen følelser er forbudt, ikke sant Tom  ;) Kosesvar  hhhart;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig Bjørnar. :)

Jeg kommer helt sikkert til å investere i et eller annet jeg også.

Angående utvikling,kanskje noen av fremtidens fluestenger får

mindre ringer,og at ringene har samme diameter/størrelse hele veien?

Kanskje noen stenger får håndtak som ikke er av kork?

Tom.

Spørs om dette kan kalles utvikling, alternativer til kork har eksistert lenge, husker min første fluestang en ABU diplomat, den hadde kunststoff (EVA) http://en.wikipedia.org/wiki/Ethylene-Vinyl_Acetate i stedet for kort. Tror vel at det med ringer er forsøkt og at dagens utforming er der av en grunn. Etter snart 25 år kan jeg med hånden på hjerte si at det som for meg har gjort en stor forskjell er pustende vadere. Ellers er det meste ved det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenkte på var økt følsomhet.Mindre masse/vekt hele veien.

Å slipe ned korken øker også følsomheten,men andre matrialer kan ha fordeler her.

Tom.

..Det med å slipe ned korken for å øke følsomheten blir i overkant "føleri" fra mitt ståsted. Men - enhver må få være salig i sin tro, og i fluefiske og fluekasting er følelser akseptert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...